X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יתרונותיה המדיניים, המודיעיניים וההסברתיים עולים על נזק אפשרי ביכולות המודיעין של ישראל מדובר בהישג שאין לו אח ורע בהיסטוריה שלנו ובעולם אפשר לסלוד מהתנהלות ביבי ואשתו אך אי-אפשר להתעלם ממעלותיו, ומעטים כמותו המסוגלים להציג לציבור בצורה נפלאה נושא טכני מורכב ומסובך
▪  ▪  ▪
נתניהו. כמסי לכדורגל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מיד בעקבות ההצגה הגדולה של נתניהו קמה צעקה בקרב מתנגדיו, שעיקרה: אכן הישג מודיעיני מזהיר, אך מדוע צריך היה להציגו בפומבי? מספיק היה להעבירו בשקט לשירותי המודיעין השונים, ובכך לא לחשוף את המידע ולא לפגוע ביכולות המודיעין שלנו. זה הזכיר לי שבמלחמת ששת הימים קלטה יחידה 8200 (אז במספר אחר) את השיחה בין נאצר למלך חוסין, בה השליט המצרי שיקר למלך (שהאמריקנים הם שתקפו את חיל-האוויר שלו, וכי מטוסיו תוקפים את תל אביב) והאיץ בו לצאת למלחמה נגד ישראל המובסת.
משה דיין, שר הביטחון, הורה לראש אמ"ן, האלוף יריב, לפרסם בפומבי את השיחה. יריב וכל צמרת המודיעין התנגדו בנימוק שהדבר "יחשוף מקורות", אך דיין התעקש: "לא ייגרם שום נזק אם השיחה תשודר. זה יחשוף את נאצר, זה יהיה מצוין בעבור האמריקנים שהם הנאשמים שם ויסייע להם להזים את שקרי נאצר, וזה יעצים את דמותה של ישראל", הוא אמר. השיחה הוצגה על-ידי דובר צה"ל במסיבת עיתונאים גדולה, ובמקביל שודרה ב"קול ישראל בערבית". היא הפכה לשיחת היום ברחוב הערבי, והפכה לנקודת ציון היסטורית.
מי שחושב, ועוד בימינו, שהישג מודיעיני שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה המודיעינית שלנו, ודומני שבעולם, אינו ראוי לפרסום, דומה בעיני לאחד הממליץ לקיים תחרות יופי מאחורי הקלעים, ואז להודיע רק את שם הזוכה. הציבור לא יזכה לראות את הזוכה היפהפייה. דעתי היא שעוצמתו של הישג כזה הוא בהיותו גלוי. יתרונותיו הוודאיים עולים לאין שיעור על נזקם המודיעיני האפשרי. יש בו עוצמת הרתעה בלתי רגילה כלפי כל אויבינו; יש בו אזהרה ברורה לכל מי שרוצה להתנכל לנו: ראו הוזהרתם, אנחנו יודעים!; יש בו פרסומת שאין לה מחיר עד כמה רצוי לסמוך על המודיעין הישראלי; יש בה כדי ליצור מסגרת חשיבה "לעולם" מי היא אירן השפלה השקרנית, ומה הוא הבסיס לכל הסכם הגרעין עמה שנחתם ב-1915; יש בו כדי לחשוף עירומים את אנשי הצמרת האירנית; ויש בו כדי להכניס אירנים רבים לפרנויה; יש בו כדי לספק תחמושת לקהל של טראמפ בארה"ב ולכל מי שרואה באירן סכנה ואיום.
ויש בו כמובן לרומם את דימויה של ישראל בתבל. ואני מדגיש - ישראל! מדוע? כי ראיתי שאצלנו ישנם כאלו שעושים הפרדה כאילו ישנו המודיעין ולצידו ממשלת ישראל, כאילו מדובר ביצורים שונים, כאילו המודיעין פועל בחלל ריק. הבל ורעות רוח. המודיעין הוא בשר מבשרה של המדינה, אולי הוא יותר מכל מגלם את הישגיה, מעמדה ודימויה; יש בו כדי לשים קץ לוויכוחים בישראל ובעולם האם אירן באמת העשירה אורניום לצרכים אזרחיים (רפואיים, כך הם אמרו) או צבאיים. וצריך להבין, ישנם כאלו שטוענים שכבר לפני עשור היו להם עדויות שאירן מפתחת אנרגיה גרעינית צבאית. זה נכון, אך אז היה מדובר יותר בהערכה ובכמה פרקים מקוטעים מ"התורה" האירנית. עכשיו באה ישראל ומציגה לעולם את כל ספר "התורה" האירנית ב-5 שלבים להגיע ל-5 טילים עם ראשי קרב גרעיניים.
מדינאי ונואם
ואם יש משהו שמרתיח אותי הרי זה הטיעון של פוליטיקאים הבאים להפחית ולזלזל בהישג הישראלי באומרם: "לא הופתענו מרצונה של אירן להשמיד את ישראל ולפתח נשק גרעיני". באמת? זכרוני הדל עדיין זוכר היטב כיצד תקפו את נתניהו על כך שחדשים לבקרים הוא מאיים על עם ישראל באירן, וקראו לו מפחידן, ומה לא. והיו כמובן לא מעטים שפקפקו בכל המידע שנמסר על תוכניות הגרעין של אירן, והאשימו את נתניהו בשקרים לצורך הישרדות וכיוצא באלו.
"אין אבל הפרה של ההסכם במידע שהציג נתניהו", צוהלים כמה אצלנו, כמו גם באירופה. נכון, אך דומני שמראש לא יכול היה להיות שום אקדח מעשן בחומר שלפני 2015. זה ברור. ובו בזמן מה הייתם אומרים על אחד שנתתם לו הלוואה, והוא בהתחלה עומד בהחזרים החודשיים, כאשר מתגלה לכם שהוא שיקר לכם, שהוא פושע אלים, אין לו מספיק כסף כדי להחזיר את ההלוואה, והוא כבר הפיל בפח כמה תמימים כמוכם? אני הייתי מרגיש רע מאוד!
ומילה על נתניהו. אני סולד מהתנהלותו והתנהלות אשתו, מ"החצר" שלו, מתאוותיו למתנות חינם ו"אוכל חינם". אך איני יכול בשום אופן להתעלם ולהעלים את מעלותיו כמדינאי ונואם. דומני שרק נתניהו יכול היה להגיש לעולם הצגה כזו כמו ביום שני, 30 מאי. נושא מסובך מאין כמותו להצגה שתובן על-ידי הציבור. זהו נכס למדינה. בזה אין לו עדיין תחליף. כמסי לכדורגל ככה ביבי להסברה המדינית.
ולסיום הסבר מודיעיני קצר. מתי יש סכנה של חשיפה מודיעינית? כאשר האויב אינו יודע כלל שמידע רגיש שלו מגיע לידינו (מכיוון שהוא בטוח כי זהו מידע הכי מאובטח בעולם), ולפתע אנו יוצאים לעולם עם גילויים שונים המבוססים על אותו מידע רגיש. האויב מופתע ומתחיל מיד לבדוק איך המידע הרגיש הגיע לידינו. כלומר בעצם החשיפה הפומבית אנו מגלים לאויב שיש לו פירצה מודיעינית. במקרה הנוכחי המצב שונה לגמרי. אין לנו כאן מצב שבו ברגע שנתניהו הסיר את המסכים, אצו רצו האירנים למקום הארכיון וגילו לפתע שהוא נעלם. הם כמובן גילו זאת זמן מה אחרי שהוא נעלם, ויש להניח שהבהלה אחזה אותם.

תאריך:  02/05/2018   |   עודכן:  02/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתרונה של מצגת נתניהו בהיותה גלויה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ההצגה של נתניהו
באום  |  3/05/18 04:39
2
מציג (פרזנטור) נפלא
משה, עורך-דין  |  4/05/18 14:55
3
עיתוי ודרך הפרסום היו נכונים
אקטואלי  |  4/05/18 21:47
4
השמאל הוא האויב, לא נסלח לשמאל
אטילה ההוני  |  5/05/18 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
ראובן לייב
ישראל מצווה לעשות את הכל כדי למנוע את הפיכתה של החזית הצפונית כבסיס אירני קדמי כנגדה, יהיה המחיר אשר יהיה
מרדכי ליפמן
אירן זוממת להשמיד את ישראל    מסתבר כי אירן כבר החלה בתהליך זה, אשר נקטע עכשיו, בעודו באיבו, על-ידי התקיפה האווירית (לפי פרסומים זרים, על-ידי ישראל), ביום שני לפנות בוקר    נטען כי ישראל השמידה, כבר בשלב הראשוני הזה, ל"טיפול" שהיא מייעדת לכוחות האירניים בסוריה, כ-200 טילים כבדים
יוני בן-מנחם
חודש מאי הוא חודש קריטי בכל הקשור להתעצמותה הגרעינית של אירן והתבססותה בסוריה וברצועת עזה. ישראל נמצאת במסלול התנגשות צבאית עם אירן אך לא בהכרח במסלול של מלחמה כוללת
זוהר בן-אשר
תגובות העולם, לרבות של הימין השמרני בארה"ב, היא חד-משמעית: אין במה שאומר נתניהו חדש ומה שחשוב יותר, אין בדבריו אפילו שמץ הוכחה שאירן איננה עומדת בהסכם, גם אם היא שיקרה בעבר
זאב בן-יוסף
ההישג המודיעיני הכביר שהציג נתניהו בנאום מכונן נועד רק לחזק את עמדתנו הבלתי מתפשרת ביחס לאירן, גם בנושא הגרעין וגם כלפי ניסיונותיה להתבסס לאורך גבולותינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il