X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישנה מחלוקת על היום שבו ניתנה תורה לעם ישראל יש הטוענים שהיא ניתנה על הר סיני בשישי בחודש סיון, ולעומתם יש אלה המשוכנעים שהיא ניתנה דווקא בשביעי בו
▪  ▪  ▪
על-פי הלוח החקלאי [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]

העדרו של יום קבוע לחג השבועות, שבימי קדם היה תלוי בקביעת הלוח החקלאי, הביא לידי מבוכות גדולות בזמנים שונים. הצדוקים, השומרונים והקראים, למשל, ספרו חמישים יום ממחרת השבת, ויצא להם כי החג חל דווקא ביום הראשון לשבוע.
הפלשים, לעומתם, חוגגים את חג השבועות באמצע חודש סיון, ואולם גם חכמי התלמוד, שקיבלו בקבלה את היום, לא היו בטוחים באמיתותו. בתלמוד קוראים לחג "חגא דשבועיא, וכן גם נקרא הוא בפי החכמים בשם "עצרת של פסח", וכל המעיין בספר "ויקרא" פ' כ"ג, יווכח מייד שעניין הבאת העומר נעוץ במתכונתו החקלאית של חג המצות, מה שמסביר את העובדה שהחכמים רואים את חג השבועות כעצרת של פסח.
התרשלות
ישנה מחלוקת על היום של מתן התורה לעם ישראל. יש העומדים על כך שהיא ניתנה על הר סיני בשישי בחודש סיון, ולעומתם יש המשוכנעים שהמדובר דווקא בשביעי בחודש, שכן בשישי בו ניתנו עשרת הדברות. סתירה זו גרמה לכך שנהגו לחגוג את חג השבועות, אפילו בארץ ישראל, במשך שני ימים רצופים.
על קדמות המסורת הזו מעידה גם העובדה כי בסדר התפילה לחג השבועות נקרא החג "זמן מתן תורתנו". במדרש מסופר כי בני ישראל התרשלו בקבלת התורה, ולמרות שבא עליהם בקולות וברקים, "התקדשו והיו מוכנים ליום השלישי של ימי ההגבלה" - היו בני ישראל ישנים כל אותו לילה שקדם למתן התורה. מסתבר שעל המאמרים האלה נסמכו המקובלים, אשר תקנו את "תיקון שבועות", בו נצטוו להיות ערים במשך כל ליל החג.

תאריך:  16/05/2018   |   עודכן:  16/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
סמדר גמליאל
מתכננים ארוחה חלבית בשבועות? רגע, לפני שהתחלתם בהכנות, להלן טיפים לאכילה נכונה ומבוקרת: זמני אכילה, המרכיבים, ממה כדאי להימנע והטיפ המיוחד לנמנעים מאכילת מוצרי חלב
עינת מזור-בקר
כאשר החיטה והשעורה נאכלים בצורתם המלאה, עם הקליפה, הם מכילים שפע של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים    ענבים נחשבים מזון בריא    תאנים ידועות כפרי בריא. אך האם סוכרתיים יכולים ליהנות מהם?
מנחם רהט
כיום נראה הרעיון של הפיכת ירושלים לעיר בינלאומית וללא ריבונות ישראלית, הזוי לחלוטין, אבל לפני 70 שנה ניסה האו"ם להפקיע את השליטה בירושלים מידי מדינת ישראל הצעירה ולעשותה מרחב אקס-טריטוריאלי בחסות בינלאומית
חניאל פרבר
התורה היא מושלמת ואין לנו רשות למחוק או להוסיף אות אחת מן הכתוב    מחד-גיסא, מפורש ומודגש בה שלקראת מתן תורה הייתה נצרכת הסכמה וקבלה מרצון של עם ישראל
עידן יוסף
נתניהו בחגיגות יום ירושלים: "המדינה החזקה ביותר בתבל תעביר את שגרירותה לירושלים, ואני כבר יכול לומר שעוד מדינות יבואו בעקבותיה ועוד מדינות יבואו בעקבותיהן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il