תערוכת תצלומים של ברי פרידלנדר נפתחה בשבוע שעבר ב
מוזיאון תל אביב, כחודשיים לפני פתיחת תערוכת יחיד שלו, "מקום וזמן", במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק. תצלומיו המרשימים וגדולי הממדים מבוססים על עריכה ועיבוד ממוחשבים לאחר המעשה הצילומי. בתערוכה במוזיאון תל אביב, שאצר משה ניניו, יוצגו תצלומים מ-1994-2006. בתערוכה במומה יוצגו 10 תצלומים גדולים מהעת האחרונה.
תצלומיו של פרידלנדר מציגים מרחבים גדולים, מלאי פרטים, אנשים ותנועה. אין בהם נקודת התבוננות אחת מרכזית. הם גורמים למבט של הצופה לשוטט על פני המרחב הצילומי. כך נוצרת התבוננות יוצאת דופן, לאורך זמן, שמזכירה צפייה קולנועית. פרידלנדר משיג זאת באמצעות דרך עבודה ייחודית: הוא צובר עשרות ולעתים מאות תצלומים נפרדים, ואחר כך מרכיב אותם במחשב לתצלום אחד גדול ממדים.
"השיטה הזאת מובילה לשתי תוצאות מיוחדות", נכתב בדף התערוכה בניו-יורק. "אף שהמצלמה קטנה, ההדפסים הגדולים של פרידלנדר הם חדים ומדויקים באופן מיוחד. כמו כן התצלום מציג מרחב אחיד אבל הוא לא מוגבל לזמן מסוים. דמויות שמופיעות יותר מפעם אחת חושפות את המלאכותיות של הדימוי ומזמינות בדיקה קפדנית של הפרטים מלאי העושר".
תערוכת צילומים של ברי פרידלנדר במוזיאון תל אביב לאמנות, נפתחה בשישי 23.3