X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מורי הדרך המקצוענים, בעלי הסמכה שנות לימוד, ניסיון ורישיון ממשלתי - נלחמים בהצעת החוק החדשה ההזויה
▪  ▪  ▪
להוביל ולשכנע [צילום: פלאש 90]

בוועדת הכלכלה, יחל (יום שני 28.5.2018), דיון בקריאה שנייה ושלישית של חוק התיירות החדש אותו מנסה להעביר שר התיירות יריב לוין. מדובר בחוק גרוע, נבזי, המיועד לא רק לפגוע אלה גם לחסל את ציבור מורי הדרך המוסמכים בעיקר בתיירות הפנים אך גם בתיירות החוץ. החוק הוא בעייתי ביותר במרבית סעיפיו והחשש הוא שנוכח הרוב הקואליציוני בכנסת, הוא יעבור בסופו של דבר, אולי עם תיקונים קלים ובלתי משמעותיים.
לכן, אני מבקש, מציבור מורי הדרך המוסמכים והתומכים בהם, לשקול אפשרות אחרת. להוביל לשכנוע את חברי הכנסת והציבור, בין על-ידי הגשת הסתייגויות לדיון בוועדת הכלכלה ובין בדרכים אחרות, על הצורך בהתנקות מוחלטת של מקצוע מורי הדרך ממשרד התיירות. הדבר מקובל בעולם במרבית המדינות הנאורות. אין צורך יותר ברגולציה של משרד התיירות. המשרד ויתר בעבר על רגולציה בתחום מנהלי בתי מלון, משרדי תיירות, וסוכני נסיעות והשאיר לעצמו רק לפקח ולשלוט במורי הדרך.
בעולם זה לא מקובל. בכלל לא. ברוב המדינות, עיקר אלו החברות באיגוד העולמי של מורי הדרך (WFTGA), איתם אני נמצא בקשר בתוקף תפקידי על בסיס כמעט יום יומי, הרגולציה מצויה בכלל בידי האגודות המקומיות. לא בידי השלטון. אני מציע להעתיק נוסחה עולמית מצליחה זו גם למדינת ישראל.
כלומר, די. מספיק עם משרד התיירות. לא צריך יותר את הרגולציה שלהם. לא את התעודות הממשלתיות שלהם, לא את תוכניות הלימודים וההכשרה, לא את ההשתלמויות שלהם ולא את הפיקוח המופקר שלהם. די שכ-40 העובדים שעוסקים בזה במשרד התיירות ילכו הביתה. יש לגרום לכך, שבהסתייגויות על-ידי חברי ועדת הכללה, יקבע בחוק החדש, שלא צריך יותר תעודת מורה דרך ממשלתית לאף אחד. לא בתיירות הנכנסת ולא בתיירות הפנים. את התעודות יתנו מעתה אגודת מורי הדרך. אגודת מורי הדרך תקים בית ספר למקצוע מורי הדרך (מגעים ראשונים כבר נעשו), אגודת מורי הדרך תיתן את ההסמכה. אגודת מורי הדרך תקיים את ההשתלמויות ואגודת מורי הדרך תנפיק את הרישיונות, ואלו הם שיקבעו. ואז ניתן לשוק להשמיע את דברו. אין פיקוח על משרדי הנסיעות יותר. האם אדם שפוי ירכוש כרטיסי טיסה וחבילות תור אצל חאפר? או אצל מי שלמד והוכשר? מדוע זה מתאים בכל מקום ולא יתאים אצלנו?
זאת ועוד. הארגון העולמי של מורי הדרך (WFTGA), גיבש בשנתיים האחרונות, יחד עם האיחוד האירופי, תקן מיוחד להכשרת מורי הדרך. תקן EN15565, שאומץ על-ידי מרבית אגודות מורי הדרך בעולם. תקן שמביא להכשרה למצוינות של מורי הדרך וללימודים בני למעלה משנתיים. משרד התיירות הישראלי סירב לתמוך בתקן זה ואף החליט באחרונה לקצר למינימום (כשנה) את תקופת ההכשרה של מורי הדרך. הכל כדי לפגוע במקצועיות של המדריכים. לא צריך אותם יותר.
אז חברים, קחו מידע זה לתשומת לבכם. בואו נתאחד סביב המגמה הזו. כמובן שחלק מהתהליך חייב להוביל לאיחוד מחדש של כל גופי מורי הדרך הקיימים כיום. רק איחוד כוחות ואיחוד משאבים יוביל להצלחה. אנו נכשיר את מורי הדרך, אנו ניתן תעודות, אנו נעשה השתלמויות. לא צריך יותר את משרד התיירות. בואו נתאחד סביב קביעה זו: שר התיירות לא רוצה אותנו. אנו לא רוצים את שר התיירות - ואנו ננצח.

תאריך:  27/05/2018   |   עודכן:  27/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התיירות לא רוצה אותנו - אנו לא רוצים אותו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
שירות לקוחות של שתי חברות שונות בשתי ארצות שונות בשתי עסקות במחשב    בארץ, לא שמעתי על שירות כזה
יעקב איציקוביץ
בכל השנים הללו, ח"כ איתן כבל, היה שותף מלא לכישלונות אלה ורק עכשיו הוא נזכר להודות בהם    זה ודאי מאוחר מדי    ח"כ כבל, בטעותו, מכנה את אותן הכישלונות "התפכחות", רחמנא לצלן
ראובן לייב
החמאס ממשיך לזכות בניצחונות תעמולתיים בפורומים בינלאומיים, בעוד הפלשתינים העניים ברצועה חיים כיום מן היד אל הפה ונאנקים תחת שלטון הטרור המעיק
יעקב דורי
חרם סלקטיבי על בנימין נתניהו וישראל, נשיאת חן, השחקנים האמיצים וסירנו דה ברז'רק    אם אתה איש שמאל ומתאר מתנחלים כבני אדם ומעלים על נס את המזרחים, לא כותבים ביקורת על ספריך, לא מעלים את מחזותיך, נדים באי נוחות כשאתה נמצא בקרבתם.
יוסף אליעז
רה"מ ושר הביטחון התחרו ביניהם בפרסום איומים על אירן וסוריה, ונוספה מעין נימה לגלגנית על העדר תגובה מצד משטר אסד    התרשמותי, רק כאזרח הקורא עיתונות ומקשיב למדיה, הייתה שמנהיגינו רוצים למשוך את חיזבאללה ואת המשטר הסורי למלחמה או לעימות חריף באופן מיידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il