X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המטרה: להאיץ את היכולת הסעודית לפתח בעצמה נשק גרעיני כדי שאירן לא תהיה השחקן הגרעיני היחיד שיאיים על שלמות הממלכה
▪  ▪  ▪
סימנים ראשונים

יום אחד נתעורר כולנו בבוקר ונהיה אחוזי תדהמה, כי לפתע יסתבר לנו שעולמנו השתנה לרעה. אם עד כה ידענו כי במרוץ החימוש הגרעיני המרחף מעל ראשינו קיימת חבורת פורעי חוק אחת, הרי עכשיו ברור כי שחקן חדש שואף להצטרף לחבורה: ממלכת ערב הסעודית. שגם היא רוצה שתהיה לה פצצת אטום. סימנים ראשונים ליעד האסטרטגי הזה כבר צצים אל פני השטח. בהתבסס על דוחות מודיעין מערביים, שראו אור בתוכנית התחקירים של הבי.בי.סי. ערב פתיחת סבב נוסף של משא-ומתן בין אירן למעצמות המערב, דווח כי פקיסטן אוגרת פצצות גרעיניות, וכי היא מוכנה להעבירן לערב הסעודית בתוך חודש, אם יוזנק מרוץ חימוש במזרח התיכון. אמינות מסוימת נוספה לפרסום ראתה אור כאשר ראש אמ"ן לשעבר, האלוף עמוס ידלין, אמר ל-BBC: "הסעודים לא ימתינו חודש. הם ילכו לפקיסטן וייקחו את מה שהם צריכים".
ארה"ב חוששת כי העסקה הסעודית-פקיסטנית תיושם במקרה שהמערב לא יצליח לעצור את השלמת תוכנית הגרעין של אירן . וזו לא התפתחות חדשה. עובדה: כבר ב-2012 אמר מי שהיה השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, דניס רוס, כי המלך עבדאללה מסעודיה הזהיר את הנשיא אובמה כי סעודיה תפתח נשק גרעיני אם טהרן תעשה זאת.
נוכח התפתחות זו סביר מאוד להניח כי גם ישראל עושה ככל יכולתה כדי להאיץ את מאמציה של סעודיה לפתח באורח עצמאי נשק גרעיני ולא לסמוך רק על פקיסטן. אחת האפשרויות בהקשר זה, לפי הערכת גורמי מודיעין מערביים, היא שעם השיפור ביחסי ישראל וסעודיה גם ישראל בוחשת בקלחת הגרעינית הסעודית. כאן לא מדובר בהעברת פצצות אטום מוגמרות כמו במקרה של פקיסטן אלא בכך שישראל מעבירה לממלכה הסעודית מידע גרעיני שיאפשר לסעודיה פיתוח עצמי של יכולת לייצר נשק גרעיני.
העובדה שהאלוף ידלין שהיה ראש אמ"ן בישראל, היודע דבר או שניים על יכולות גרעיניות, מעניקה אמינות נוספת להערכה זו. אחת הפרשנויות המודיעיניות בהקשר זה היא כי ישראל מוכרת לסעודיה מידע גרעיני כדי להאיץ את התקדמותה ויכולותיה לפתח בעצמה נשק גרעיני. בריאד מעריכים כי ארה"ב של הנשיא טראמפ לא תתנגד להתפתחות כזו כדי לייצר מנוף לחץ נגד טהרן.
אישור לכוונותיה הגרעיניות של סעודיה ניתן למצוא בהצהרתו של שר החוץ הסעודי עדל אל-ג'ובייר שאמר בגלוי כי סעודיה לא תהסס לפתח פצצה גרעינית אם אירן תשיג נשק גרעיני. "אם לאירן יהיה נשק גרעיני - גם לנו יהיה נשק כזה", הבהיר בראיון לרשת CNN.

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל מוכרת לסעודיה ידע גרעיני"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מירב ארד
רה"מ הוסיף בפתח ישיבת הממשלה כי לצד הפעילות למניעת אירן מלהשיג נשק גרעיני, ישראל פועלת נגד ייצור והעברת נשק בשטח לבנון
עמוס גלבוע
ארה"ב מכריזה מלחמה כלכלית נחרצת על אירן במטרה לרסק את שאיפותיה האימפריאליות ולהביא להפלת משטרה    בסוריה ישראל הרסה את מרבית המערך הצבאי הישיר האירני    בעירק זוכה בבחירות מתנגד חריף של אירן, ורוסיה רומזת ברורות שאינה רוצה בהשפעה אירנית בסוריה
מרדכי ליפמן
הבריטים והצרפתים היו להוטים לתת להיטלר את מבוקשו. הם פשוט סרבו להלחם בעבור צ'כיה    היטלר קלט בעיני העייט שלו את העובדה הנחרצת: מעצמות המערב לא ילחמו נגדו גם אם ימתח את חבל סבלנותם עד לסף קריעה    כך סיפח את כל צ'כוסלובקיה (בניגוד גמור להסכם) וכך פלש כעבור מספר חדשים לפולין    הוא לא נעצר כי לא היה מי שיעצור אותו    צ'מברליין חזר ללונדון    הוא ניפנף בכתב הכניעה שלו ואמר: "הדיפלומטיה הבריטית ניצחה"
יוני בן-מנחם
הנשיא טראמפ החל במדיניות חדשה שמטרתה למוטט את משטר ההיאתולות בטהרן באמצעות מצור כלכלי. אם אירן תחליט לפרוש מהסכם הגרעין ולחזור להעשיר אוראניום עלול המצב להתדרדר לעימות צבאי
עידן יוסף
הציגה את תנאיה להסכם גרעין חדש ודורשת הפסקת תמיכה בטרור    פומפאו הציב 11 תנאים: "נטיל עליה את העיצומים הכלכליים הכבדים בהיסטוריה"    אירן: ממשל טראמפ מנסה להפיל את השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il