X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוויון כלכלי-חברתי ורמת חיים גבוהה לערביי ארץ ישראל הם מרכיבים אסטרטגיים אקוטיים לביטחונה ועתידה של ישראל בארץ ישראל בשלמותה
▪  ▪  ▪
מאבק יומיומי [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

מחקרים בקרב ערביי ארץ ישראל (ערביי ישראל וערביי יהודה ושומרון) מלמדים פעם אחר פעם, שרוב מכריע בקרבם מעדיף חיים משותפים במדינת ישראל תחת ריבונות ישראל וחוקיה.
דאגתם נתונה קודם כל למלחמה באלימות ובפשיעה הגואה בתוכם ושאיפה לאיכות חיים ורמת חיים ישראלית. הם כמהים לפרנסה, לכבוד, לשוויון הזדמנויות ולחינוך איכותי למען עתיד טוב יותר להם ובעיקר לילדיהם. הם מבקשים להתעורר כל בוקר כמו אזרחי ישראל במדינה דמוקרטית מפותחת, הפועלת לרווחת כל תושביה, ברוח עקרונות מגילת העצמאות.
במאמר מוסגר, ערביי ארץ ישראל מהווים כשליש מאוכלוסיית ארץ ישראל, כ-3,6 מיליון נפש (ללא ערביי רצועת עזה). הדירוג הסוציו-אקונומי של ישובי ערביי ארץ ישראל נע בין 3-1 מתוך 10 (בהשוואה לדירוג 6-8 מתוך 10 של רוב הישובים היהודיים).
לעומת רוב ערביי ארץ ישראל, הכמהים לשדרוג ברמת חייהם וחינוך ילדיהם, הנהגותיהם בישראל, בגדה ובעזה ממוקדות במאבק יומיומי בכל זירה אפשרית לקעקוע מדינת ישראל וכינון מדינת פלשתין מהים עד המדבר במקומה. כבר נאמר, "במקום שאין מנהיגים - הייה מנהיג".
על-רקע קולות מתרבים להתפכחות מהסכם אוסלו גם בשמאל, כמו "המדבר המתעורר", עת לישראל להתעורר ולהיפרד מתפישות ההיפרדות השונות. זהו זמן לבחינה וגיבוש אסטרטגיה שכותרתה: מהיפרדות לשילוב כלכלי ושוויון כלכלי-חברתי כמחויבות מגילת העצמאות. ליבת דרך זו: שדרוג הדירוג הסוציו-אקונומי של ערביי ארץ ישראל לדירוג הגבוה בישראל: דירוג 8 מתוך 10 ביוזמת ישראל.
זה חייב להיעשות תוך הפנמה, ששוויון כלכלי-חברתי ורמת חיים גבוהה לערביי ארץ ישראל הם מרכיבים אסטרטגיים אקוטיים לביטחונה ועתידה של ישראל בארץ ישראל בשלמותה. ללא רמת חיים גבוהה ושוויון חברתי-כלכלי לערביי ארץ ישראל בארץ ישראל בשלמותה, לא תשקוט הארץ, ועמה לא תשקוט הקהיליה הבינלאומית. בנסיבות הקיימות: את ארץ ישראל ואת ירושלים לא ניתן לחלק עוד. ארץ ישראל היא קהיליה מדינית-כלכלית-אקולוגית אחת.
בראייה זו, הגיע זמן להתחיל לעצב ולהציב קהיליה ארץ ישראלית זו כמדינה דמוקרטית, שוויונית מפותחת, שתבלוט "לתפארת מדינת ישראל".
חוק יסוד לשדרוג ערביי ארץ ישראל
באין הנהגות שיאמצו דרך זו כיום בקרב ערביי ארץ ישראל, דרך אפשרית להתחיל לקדם זאת, תיעשה על-ידי ייזום חוק יסוד בכנסת שיכלול פירוט מהלכים ישראלים לשדרוג דרמטי בדירוג הסוציו-אקונומי של ערביי ארץ ישראל לרמה ישראלית ומערב אירופית. בנוסף, הכרה ברצועת עזה כמדינה וישות מדינתית עצמאית והחלת ריבונות ישראל וחוקיה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.
מתוך הכרת תפקוד הממשל הישראלי, ניתן לומר בוודאות שאין ביכולות הממשל בישראל, במבנה העכשווי שלו, לקדם מהלך כלכלי-חברתי מרחיק לכת וראות בהיקף זה. על כן מוצע לגבש ולקדם הצעת חוק יסוד זו גם מתוך לימוד הדגם המדינתי הפדרלי השוויצי, הקנדי ומדינות פדרליות נוספות שחוו בעבר בעיות דומות לישראל. מדינות אלו כיום נמנות על המדינות המפותחות בעולם, במידה מכרעת בזכות מבנה של ממשל פדרלי המושתת על שלוש רמות של ממשל. זה אומר גם שהצעת החוק צריכה לכלול פירוט רפורמה במבנה הממשל בישראל. ליבת רפורמה זו: כינון דרג ממשל אזורי שיושתת על 30 קנטונים, מהם 20 קנטונים של ישובים יהודים, 10 קנטונים של ישובים ערבים.
עבודת השלטון המרכזי תתמקד בתחומי ביטחון לאומי, ביטחון פנים, מקרו-כלכלה, תקציב המדינה, המערכת המוניטרית, תחבורה, מים, אנרגיה, חוק ומשפט.
מלאכת שדרוג הדירוג הסוציו-אקונומי של ערביי ארץ ישראל לדירוג 8 מתוך 10 תופקד בעיקרה בידי הקנטונים. עבודת הקנטונים תתמקד בייזום מפעלי פיתוח אזוריים למיצוי הפוטנציאל הכלכלי והיתרונות היחסיים בכל אזור ומגזר אוכלוסייה. הם יפעלו בשיתוף עם הממשל המרכזי, שמצידו יקדם גם מפעלי פיתוח ארציים-פדרליים. קנטונים בהם מרוכזות אוכלוסיות חלשות, ייהנו מהקצאות מוגדלות מתקציב המדינה והקלות מס נדיבות.
הנחת יסוד בסיסית ונקודת יציאה לדרך חקיקה כלכלית-פדרלית זו: ערביי ארץ ישראל הם מנוף ומשאב כלכלי לישראל. מיצוי משאב זה, מחייב העצמה כלכלית-חברתית של אזורי הארץ בדרום, בצפון ובמזרח עד נהר הירדן. זהו מסלול צמיחה שחסר למשק הישראלי. חבלי הארץ באזורים אלה הם כיום חבלי ארץ עתירי משאבים כלכליים ואנושיים מבוזבזים. ניתן וצריך להפוך אותם לאזורי ביקוש וצמיחה מתחרים בערי מרכז הארץ ותל אביב רבתי. זהו צורך כלכלי, כמו גם צורך ביטחוני-מדיני.
פועל יוצא מחוק יסוד זה ומימושו, רוב ערביי ארץ ישראל, כמו גם קבוצות אוכלוסייה יהודיות חלשות, יבלטו עם נתונים חברתיים-כלכליים ברמת המדינות המפותחות.
לסיום, כל קנטון ממלא פונקציה נוספת. הוא גם משמש אזור בחירות. הדבר מאפשר הנהגת שיטת בחירות יחסיות-קנטונליות כנהוג במדינות פדרליות. שיטת בחירות זו תעצים את ישראל כמדינה וחברה דמוקרטית ומוסרית. היא תבטיח את שיתוף כל אזורי הארץ ומגזרי האוכלוסייה בעיצוב החברה והמדינה ובמלאכת שדרוג האוכלוסיות הערביות והיהודיות החלשות. רוב ברור של 20 קנטונים יהודים לעומת 10 קנטונים ערבים, גם מבטיח את הרוב היהודי וצביונה היהודי של מדינת ישראל בארץ ישראל בשלמותה.
ליוזמה ישראלית לשדרוג כלכלי-חברתי של ערביי ארץ ישראל תהיינה השלכות חיוביות על מעמדה הבינלאומי של ישראל. קשריה עם המדינות הפדרליות המפותחות כמו גם קשריה עם מדינות ערביות כסעודיה, מדינות המפרץ, מצריים ועוד יתעמקו ויתרחבו.

הכותב הוא יו"ר המרכז ליוזמות ולימודים פדרליים ויו"ר משותף, תנועת הפדרציה.
תאריך:  07/06/2018   |   עודכן:  07/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהיפרדות לשילוב כלכלי-פדרלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קודם
ערב  |  12/06/18 08:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלברט שבות
בולשיט זה כאשר שר ישראלי בעל מבטא רוסית כבד מצהיר בחגיגיות כי צה"ל גובה מחמאס מחיר כבד מאוד, ואם לא תהיה ברירה חיל-האוויר ירחיב את המתקפה ברצועה
מרדכי ליפמן
כיצד משכיל ביהמ"ש העליון הנכבד להמשיך ולהקשות את עורפו לא להבין את המציאות סביבו    לא להבין כי הבעיה איננה ביחסי ציבור אלא ביחסים בכלל, עם כל הסובב אותו: עם הציבור. עם הרשות המחוקקת עם הרשות המבצעת
גדי חיטמן
המערכת הפלשתינית נדחקה לפינה והיא מנסה בשנה האחרונה, במר ייאושה, להשמיע קול זעקה בגוונים שונים: אבו מאזן מקלל את הנשיא האמריקני וחמאס מפעילה טרור כדי להחזיר את הנושא הפלשתיני לסדר היום האזורי והעולמי
אברהם פכטר
התפכחות במחנה הציוני - איתן כבל במאמר בהארץ    18 שנה לבריחה המבוהלת מלבנון - אהוד ברק מגמגם    ח"כ אמסלם חורג וחורק מסמכותו - בנושא שלילת הערעור    תקיפת הפצמ"רים בעוטף עזה - רק בכח וביותר כוח    הפרשנות הלא אוביקטיבית של אמנון אברמוביץ' - כעיוורון פוליטי
עמי דור-און
עיקרון מוסרי ברור אחד חייב להיות ברור לתושבי רצועת עזה: על כל דונם חיטה ישראלי שעולה באש והופך לענן עשן, חובה לשרוף את מגוריהם של תושבי עיר-הרצח על תכולתם. זאת ניתן לעשות בקלות. רחפנים ומטוסים נושאי פצצות תבערה יחוגו מעל אזורי המגורים ויטילו את התופת הבוערת אל היעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il