X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זהו טרור הצתות" וכך צריך לכנות אותו ממשלת ישראל בוגדת במחויבות הבסיסית שלה להגן על רכושם של אזרחי הספר של המדינה הנזק התודעתי שבכך הוא הרבה יותר חמור מכל נזק פיזי הנגרם לשדות
▪  ▪  ▪
דרום שחור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מפעל החיים
ממשלת ישראל ויתרה על ריבונותה בספר; היא איבדה את תחושת המחויבות והנחישות של הנהגת המדינה מאז קמה המדינה: להגן על הרכוש, מפעל החיים והחיים של יושבי הספר. זהו המבחן העליון של כל מדינה, זאת מחויבות הכוללת את ההכרה הפשוטה והברורה כי מי שלא מספק ליושבי הספר את ההגנה על שדותיהם, סופו שלא יספק הגנה גם לחייהם, לפחות על-פי הבנת שורפי השדות.

גיורא שמי, מכפר עזה, שלח לידידיו את המכתב הבא:
"הנושא במרכאות הוא 'דרום אדום', כי בלי מרכאות זהו דרום שחור. אחרי יותר מחודשיים השחור משתלט סביבנו. הריח השרוף הפך לשכיח. שדות, חורשות, אתרי טבע - נעלמים בקצב מטורף מחיינו. אחרי 4 שנים (מאז "צוק איתן") של חוסר מעש, מצאה הממשלה שלי השבוע את הנוסחה הגואלת: שקט תמורת שריפת עוטף עזה. אם זה לא היה שלי, אולי גם אני הייתי צוחק... ביזיון!!! הייתי חייב לשתף גם אתכם, שאינם חיים באזור המוכה הזה, בהרגשתי כתושב העוטף, כציוני, שהיה פעם גאה במדינה שלו... נשמע כועס? אינכם יודעים עד כמה... עדיין בתקווה לימים טובים יותר".
גיורא הוא בן קריית חיים, 60 שנה הוא חי מול רצועת עזה. מלח הארץ, הנותן ביטוי אותנטי לתחושה של אנשי הספר הדרומי של מדינת ישראל.
ממשלת ישראל ויתרה על ריבונותה בספר; היא איבדה את תחושת המחויבות והנחישות של הנהגת המדינה מאז קמה המדינה: להגן על הרכוש, מפעל החיים והחיים של יושבי הספר. זהו המבחן העליון של כל מדינה, זאת מחויבות הכוללת את ההכרה הפשוטה והברורה כי מי שלא מספק ליושבי הספר את ההגנה על שדותיהם, סופו שלא יספק הגנה גם לחייהם, לפחות על-פי הבנת שורפי השדות. את זה הבינה הנהגת הישוב כבר במאורעות 1936-1939 כאשר הכנופיות הערביות שרפו את שדות ישובי עמק יזרעאל (אז הספר!), ונפלה ההחלטה האסטרטגית ההיסטורית: "יוצאים מהגדר", עוברים מהגנה סבילה להתקפה! המחדל הנורא של ממשלת ישראל הנוכחית אינו נמדד, לכן, בנזק הפיזי שגורמות השריפות. ליבתו היא בנזק התודעתי האיום שנגרם בתוך המדינה ומחוצה לה, ובבגידה של הממשלה במחויבות לאזרחיה.
אני גדלתי סביב ריקוד ההורה של "המתבן של מזרע עולה באש", וכאשר אני צופה ורואה את השריפות בשדות הישובים שלנו, בתוככי ארץ המכורה שלנו, לא רחמנא ליצלן ב"שטח כבוש" - אני מתפוצץ! כאשר אני שומע את שר הביטחון שלנו אומר לעם ישראל כי התגובה שלנו תבוא בזמן ובמקום שנבחר - אני מתבייש; כאשר אני שומע חדשים לבקרים את האמירות התקשורתיות כי "צהל טרם מצא את התשובה לטרור העפיפונים" - בא לי ממש לבכות. ובכלל, מה זה "טרור עפיפונים"? מי הכניס לתודעה את המושג המטופש הזה, המפחית מחומרת המעשה, הנותן לו דימוי של משהו ילדותי, של משהו שהוא בבחינת שעשוע. "טרור הצתות" זה השם ובו צריכה להשתמש התקשורת והנהגת המדינה. לזרוק לפח את המושג "טרור עפיפונים.
היכן אנחנו עומדים? במישור האופרטיבי החמאס נכשל לחלוטין ב"צעדות השיבה" שלו. הוא לא רק נכשל על הגדר, אלא נכשל במאמץ שלו לגייס לאורך זמן הרבה מפגינים, ונכשל במאמץ להדליק את יהודה ושומרון (שם חרף נבואות הזעם על אינתיפאדה בעקבות העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והרוגי הגדר העזתיים חלה ירידה בולטת בתקריות הטרור במחצית 2018 לעומת השנה שעברה!). מאידך הוא זכה להצלחה תעמולתית. ואז, במצב זה באה לו הארה: העפיפונים! גם גורמים נזק, גם מביאים רווח תעמולתי, גם משמרים את מומנטום הצעדות שנכשל, גם ממררים את חיי היהודים בישובי עוטף עזה, גם יוצרים דילמות לצה"ל וממשלתו. לשון אחרת, השקט שהיה מאז "צוק איתן" נגמר! אנחנו עומדים בפני "מלחמת התשה" מצד החמאס. וזאת הדילמה המרכזית העומדת בפני מדינת ישראל:
מצד אחד, הממשלה חוששת כי הידרדרות והסלמה עלולות לבוא במידה ותתחיל להרוג את משגרי העפיפונים או שתנקוט בצעדים צבאיים חריפים אחרים. דומה שאינה רוצה בכך מכיוון שהיא רואה את המגרש הצבאי העיקרי בצפון.
מצד שני אם החשש מהסלמה יגבר, ניכנס ל"התשה" בדרום, שתלך ותשתכלל, תהיה יותר ויותר מזיקה, עם השלכות תודעתיות ממאירות על העדר נחישות המדינה להגן על אזרחיה.
בפשטות: הסלמה או התשה.

תאריך:  21/06/2018   |   עודכן:  21/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המושג "טרור עפיפונים" הוא מוטעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון הוא פשוט!!!
אקטואלי  |  22/06/18 01:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מנחם רהט
הישגו הגדול של טראמפ בפיסגת סינגפור עלול לקדם את 'דיל המאה', לכינון 'מדינה מינוס' פלשתינית בארץ ישראל
יוני בן-מנחם
חמאס מנסה להכתיב לישראל כללי עימות חדשים ברצועת עזה ונחושה "ללכת עד הסוף" כדי להביא להסרת המצור    עדיף שישראל תיקח את היוזמה הצבאית לידיה עכשיו, מדיניות האיפוק וההכלה לא תוכל להימשך עוד זמן רב מכיוון שהיא מתפרשת כחולשה על-ידי חמאס
גרשון הכהן
לאור הידרדרותה הנוראה של רצועת עזה ב-25 השנים האחרונות – הן תחת שלטון הרש"פ (2007-1994) והן תחת שלטון חמאס – מן הראוי לשקול פתרון חדש למצוקתה של עזה, ובמשתמע לסכסוך הישראלי-פלשתיני – הקמת מדינה פלשתינית ברצועת עזה ובצפון סיני בואכה אל-עריש
יהודה קונפורטס
שדות הדרום עולים באש וחממת SouthUp - שהוקמה מתוך חזון שחברות סטארט-אפ יכולות לייצר שינוי אמיתי במרחב הגאוגרפי של עוטף עזה, בין היתר באמצעות צמיחה כלכלית - מריצה ביום ו' הקרוב האקתון לטכס פתרונות למצב המתסכל
איתן קלינסקי
עזה מדברת אלינו באמצעות אש שורפת פרי עמלם וזעתם של עובדי אדמה בדרום הארץ    בתפריט ההידברות שלנו עם עזה כלול גם ירי על אזרחים, המוחאים על היעדר תקווה לחיים
רשימות נוספות
45 רקטות שוגרו; צה"ל תקף 25 יעדי טרור   /  מחלקה ראשונה
נתפסו 20 מחבלים שתכננו פיגועים בי-ם ובת"א   /  עידן יוסף
ח"כ טיבי התקשר לבכיר החמאס  /  עומר כרמון
האש: שפתם המשותפת של אויבי המדינה  /  מרדכי ליפמן
שקר הסגר  /  יוסי אחימאיר
עיט על הבית   /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il