X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד של נכסיה של ענבל אור טוען שהיא נמצאת במקום מבטחים. ברשתות החברתיות משודרים סרטונים שבהם מוצגת ענבל אור במצוקה גדולה. בעבר היא חיה בעושר, עכשיו היא פושטת רגל. לאן נעלמה ענבל אור?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

זה לא סוד, ענבל אור, זקוקה להשגחה. את זה יודעים לא רק שש מאות הנושים שמקווים לקבל בחזרה את כספם.
האמירה שהשמיע המנהל המיוחד לנכסיה של אור, עו"ד איתן ארז, השבוע בבית המשפט בתל אביב, שהיא נמצאת במקום מבטחים רק הגבירה את הסקרנות.
לא מעטים צפו בימים האחרונים בסרטונים, שבהם נראית אור בסיטואציות מעוררות דאגה. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום, שאוסר לא רק לצפות ולהעביר את הסרטונים שמופצים ברשת, אלא גם הבהיר בצעד שבו נקט שלא יעבור לסדר היום על הפגיעה בפרטיותה של אור.
הרשת החברתית אכזריות. אם אתה ידוען היא מעניקה לך חשיפה ותהילה. אם כשלת היא נוברת בקרביך ולא מניחה לך גם כשאתה חלש אומבקש שיניחו לנפשך.
הנוסחה פשוטה: התמסרת וזכית לתהילה וחשיפה, נשללה ממך הזכות להעלם ללא הסבר, ומבלי שתשלם את מחיר החשיפה, גם אם אתה חלש וגם כשאתה מבקש שפרטיותך לא תפגע.
אהבה את הפרסום והחשיפה
ענבל אור אהבה פרסום והרבה פרסום. זה היה בתקופה שהתקשורת סיקרה את עושרה ואת חייה הראוותנים, היא המשיכה בקשריה עם התקשורת, וניסתה לרתום אותה לצידה, גם כאשר נותרה חסרת כל נתונה לחסדם של הנושים ושל בית המשפט.
עשרת עורכי הדין שהחליפה כמו גם את רכבי היוקרה שבהם נסעה, עוררו הרבה עניין לא רק במדורים החברתיים אלא גם במדורי הכלכלה. התקשורת אוהבת עשירים שמוכנים לחשוף ברבים את סוד חייהם ואת סוד עושרם. עשירים יתקבלו תמיד בזרועות פתוחות, לא רק במדורים החברתיים אלא גם במדורי הכלכלה. ענבל אור, שהייתה עטויה בתכשיטים, התגוררה בבית מפואר, וניהלה את עסקיה ממשרדים מפוארים. אור הייתה קלף מנצח באירועים חברתיים. עכשיו כשהשתנו הנסיבות מעוניינים הקוראים, המאזינים, והצופים, לקבל את אותה חשיפה שהורגלו אליה. מצבה הרפואי של אור אינו מעניין אותם.
לא ניתן צו הפטר
השבוע דחה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, את הצעת כונס הנכסים הרשמי להעניק לענבל אור, הפטר מידי בגלל הידרדרות במצבה הנפשי.
צו הפטר ניתן על-ידי בית משפט לבקשת החייב בפשיטת רגל, או לבקשת כונס הנכסים הרשמי, או ע"י מנהל מיוחד שמונה מטעמו, או נאמן בפשיטת רגל. לו היה בית המשפט משתכנע ומעניק לענבל אור, את צו ההפטר, הוא היה פוטר אותה מכל חוב שנתבע בפשיטת רגל או שניתן לתבוע בפשיטת רגל, מלבד חובות שההפטר לא חל עליהם. כמו למשל קנסות חוב שנוצר במרמה, או חוב מזונות שבית המשפט של פשיטת רגל, רשאי לפטור את החייב מחלק או מכל החוב.
נשיא בית המשפט המחוזי, השופט אורנשטיין, לא קיבל את עמדת הכנ"ר, שיש לסיים את התיק בצו הפטר, כפוף לתניית אי-התעשרות, שעל פיה תועבר במקרה כזה לקופת הכינוס כל הכנסה מעל 10.000 שקלים בחודש בעשר השנים הראשונות.
נציג הכנ"ר, ביקש להקל על אור בעקבות ההידרדרות במצבה ומתוך מניעים של חמלה ואנושיות, לאחר שכל נכסיה של ענבל אור, נתפסו או נמצאים בהליכי מימוש.
שש מאות נושים
עו"ד איתן ארז, שהתמנה ע"י בית המשפט, למנהל המיוחד של נכסיה של אור, התנגד להפטר מידי, והזכיר לבית המשפט, שענבל אור חייבת כספים לשש מאות אנשים. ההחלטה להכריז על אור פושטת רגל, נועדה למנוע בין השאר מענבל אור, להעביר לרשות בנותיה שתי דירות.
התביעות נגד ענבל אור, יסתכמו כנראה בסכום שיגיע ל-300 מיליון שקלים, וזה עוד מבלי ששלטונות המס הגישו נגדה כתבי אישום בחשד להעלמות מס. אז לאן נעלמה ענבל אור? היא נמצאת במקום מבטחים, מבטיח המנהל המיוחד לנכסיה. צריך להאמין לו. מה שחשוב הוא לשמור על כבודה של אור, ולהימנע מהעברת סרטונים, שבהם היא מתועדת בדרך שמשפילה אותה ורומסת את שארית כבודה.

המחבר הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי התנועה החדשה "יושרה לישראל", שקמה להיאבק בשחיתות וחבר הנהלת התנועה. המאמר הוא על דעת הכותב ואינו מהווה את עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  18/07/2018   |   עודכן:  18/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמה ענבל אור?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זכויות הנושים קודמות לזכותה
בזבזבה כספי נושים  |  19/07/18 15:12
2
חולת נפש ל"ת
ייי  |  21/07/18 12:53
 
- חולת נפש עשתה אותך, קנאית
דוקטור מי"ר  |  24/07/18 04:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ספק גדול אם הציבור זקוק עדיין לפרשנותו של ברק בשאלה מהי דמוקרטיה, איזו דמוקרטיה אנו רוצים בישראל, אילו יחסים אנו מבקשים לראות בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית וכיצד צריך להתבטא בפועל באשר לייחודה של ישראל בשאלות אלה; אם בכל זאת רוצה הוא לנסות לשכנע, עליו לדבר להגיון ולא לאמוציות
חניאל פרבר
אדם מישראל שיש לו תביעה משפטית עם נוכרי, יתחמק מלדון עמו בערכאותיהם בחודש אב שמזלו רעוע, וימציא עצמו בחודש אדר שמזלו טוב, לפי שמן השמים מגלגלין זכות ליום זכאי ושופעין שמחה לחודש שמח
רחלי בן-צור
את שתי התיאוריות הללו עם האשמה חמורה נגד ישראל יפרוס היועץ המכובד ולאיתי, וידרוש מפוטין שיפעיל את השפעתו על ראש ממשלת ישראל בדרישה להפסיק לגנוב מהאירנים כל מיני דברים    מספיק ודי
משה ניסנבוים
כיום אפשר למצוא בסטודיו שלה, במחירים נוחים, שלל דמויות מהעולם היהודי בצבעים נהדרים    שרה מספרת שכשהיא נתקלת במראה מעניין, היא מייד מציירת אותו כמו שהוא, אבל היא מוסיפה לו גם רבדים נוספים
ראובן לייב
למרות היותה ממש סינדרלה, היא הצליחה להפגין כושר-משחק מעולה, חרף האמצעים הדלים העומדים לרשותה במרוצת השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il