X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את מקומה של האמרה "והדרת פני זקן", החליפה כבר מזמן אמרה אחרת: "ועקצת פני זקן" אלפי מקרים של הונאת קשישים, עולים חדשים וחסרי ישע, מוכרים למשטרה ולגורמי הרווחה רק עכשיו נזכרים השרים שצריך חוק שיעצור את התופעה החוק עדיין לא נחקק אבל מסע יחסי הציבור של השרים בעיצומו
▪  ▪  ▪
ניצול ציני [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

קשה להאמין אבל הרשות למסחר וסחר הוגן במשרד התעשיה, הייתה זקוקה לפרק זמן של כמה שנים, כדי לגלות שקשישים ועולים חדשים שאינם שולטים בשפה העברית הם טרף קל לנוכלים. מתברר שישנם מי שפיתחו מיומנות בתרגילי עוקץ והונאה בעיקר אצל קשישים.
לפני כמה שנים הכרתי נוכל שעסק בממכר חיתולים לקשישים שאינם שולטים על סוגרים, באופן מפתיע הוא הצליח לרשת דירות של קשישים גלמודים וחסרי ישע. הוא ידע בדיוק איך מאתרים אותם, איך מטפלים בהם ואיך יוצרים אצלם תלות. כשהצליח להרכיב את הפאזל הוא גם ידע שזאת רק שאלה של זמן עד שיזכה ברכושם.
כשהכרתי את משווק החיתולים למבוגרים, הבנתי ששיווק חיתולים הוא רק עסק צדדי אצלו. את עיקר הכסף הוא עשה באמצעות חושיו המפותחים והיכולת שלו לאתר קשישים גלמודים שאין להם למי להוריש את רכושם.
אני נזכר בסיפור הזה בכל פעם שאני שומע איך מצליחות החברות הסלולריות לעבוד על קשישים. משווקים צעירים בחברות סלולריות הפכו כבר לשיטה את הדרך שבאמצעותה הם מצליחים לחלץ את מספר כרטיס האשראי של מי שאינם יודעים מה הם קונים.
אין הגבלות
עכשיו באיחור רב של הרבה שנים, אחרי שעשרות אלפי קשישים נעקצו בין השאר על-ידי חברות סלולריות, על-ידי חברות המשווקות מכשירים של מוקדי מצוקה, וחברות המפנות קשישים במצבי חרום, נזכרו השרים המופקדים על הטיפול באוכלוסיות החלשות שאפשר לזכות בעוד כותרת, והם חוזרים ומספרים לנו על הצעת חוק חדשה, ועל כך שהם הפכו פתאום למגנם של הקשישים.
כיום המדיניות היא שאין הגבלות על שיחות טלמרקטינג שנעשות באמצעות הטלפון. עכשיו מנסים לקדם הצעת חוק להקמת מאגר שמות ממשלתי של לקוחות שמסרבים לקבל שיחות שיווקיות. הצעת החוק החדשה נדרשת משום ש"חוק הספאם", אינו מגביל פעולה של משווקים הפועלים באמצעות הטלפון.
במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו בשנה החולפת יותר מארבעים אלף תלונות. 82 אחוזים מהתלונות נמצאו מוצדקות, שבעה אחוזים מהתלונות הן של אזרחים ותיקים. התלונות מעלות חשש לניצול ולהשפעה בלתי הוגנת בעסקות לרכישת מוצרים שאינם מתאימים לקשישים, או מכירת מכשירים סלולריים זולים במחירים מופקעים.
היו מקרים שבהם הובטחו לקשישים מכשירי טאבלט ללא תשלום, כשלקשישים לא היה צורך בהם, ובמקרים אחרים התברר כי המכשירים שהובטחו בחינם עלו לקשישים בכסף רב.
מתי הצעת החוק תהפוך לחוק שיאפשר למאות אלפי קשישים להיות מוגנים יותר? קשה לדעת או להתחייב. מה שברור שהפוליטיקאים המיומנים כבר הספיקו לעשות סיבוב של יחסי ציבור, על גבם של מאות אלפי קשישים, שרק חוק שיגן עליהם באמת יוכל להביא לצמצום התופעה המחפירה של ניצול והונאה שלהם.

הכותב הוא משפטן. הוא שימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", התנועה החדשה שקמה להילחם בשחיתות הציבורית, וחבר ההנהלה שלה.
תאריך:  02/08/2018   |   עודכן:  02/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה נסטלבאום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועקצת פני זקן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יחסי ציבור - הלכה למעשה
ארי בוסל  |  4/08/18 18:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
דרך סמטאות העיר העתיקה מכיוון הר-הבית התקדם ההמון לכיוון שער שכם    הפורעים רצחו בשכונה שמונה יהודים ופצעו עשרות    ההמון בזז רכוש ושרף בתי כנסת ובתים
גרשון אקשטיין
אחת המטרות המרכזיות במערכת החינוך כלפי התלמידים היא לפתח במסגרת מחייבת - לומדים עצמאיים היודעים לכוון את עצמם    הדבר בא לידי ביטוי מרכזי בתחום הכנת שיעורי הבית
יורם אטינגר
מערכת החינוך היא הכלי היעיל ביותר לעיצוב דמות החברה והנוער הפלשתינים כדי לקדם את יעדי הרשות הפלשתינית    האנטי-ישראליות והאנטישמיות במערכת החינוך ובתקשורת הרשמית הפלשתיניות חושפים את היעד האסטרטגי של הרשות הפלשתינית
אברהם פכטר
כמו שלרעידת האדמה יש "אפטר-שוקים" קטנים ומתמשכים, כך חוק הלאום מעורר תופעות לוואי פוליטיות, עדתיות ולאומיות    הקשקשת, ברברת, משני צידי הקו הפוליטי, מתחיל לקבל תפנית פוליטית פופוליסטית שאינה קשורה לשוויון או השפה הערבית, אלא לרצון לחזור ולהלחם על מעמד מדינת ישראל כמדינת כל אזרחיה, ואת זה צריך למנוע
יוני בן-מנחם
מלך סעודיה הודיע על תמיכת ארצו בנסיגת ישראל לגבולות 67 ובהכרה במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלשתינית. סעודיה עשתה "סיבוב פרסה" ואימצה מחדש את העמדה הפלשתינית לאחר שנכשלה בניסיונותיה לקדם מאחורי הקלעים את "עסקת המאה" של טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il