X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמו מדי שנה יצא יצחק רזניק (83) ביום העצמאות ברכבו לכבישי הארץ וחילק בחינם ללובשי המדים משקאות קרים וממתקים ∙ בדרך זו הוא מנציח את זכרו של אחיו, שנפל במלחמת השחרור
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דו"צ]

שעתיים לפני סיום מלחמת העצמאות, נפל אחיו של יצחק רזניק (83), סרן יאיר, בן ה-19, על הגנת המולדת. מאז אותו אסון, כרך האח את גורלו בגורל צה"ל. הוא עושה זאת בדרך מקורית משלו, כשהוא פוקד ברכבו מחנות שונים של צה"ל ומחלק לחייליהם בידו הנדיבה ממתקים ומשקאות, חינם אין כסף. ובין כיבוד לכיבוד דואג רזניק גם להטיף לחיילים קצת ציונות ואהבת מולדת.
את מוצרי המזון נוהג רזניק לרכוש ממפעלי-מזון וממשקים, בעזרת צה"ל, שנרתם בהתלהבות למבצע הפרטי. עזר כנגדו היתה במשך שנים רעייתו, שנפטרה בינתיים. רכבו של רזניק היה תמיד קודש לצה"ל. נוסף על הטרמפיסטים הרבים, שנהג להסיע, היה עושה בו את דרכו למחנות, ובעיקר נהג לפקוד טירונים וטירוניות ב"סדרה" שלהם. לחיילים התשושים מאימונים היה תמיד בואו בבחינת משב-רוח רענן.
אבל רזניק לא הסתפק מעולם במבצע הנסיעות שלו. מדי יום שישי הוא יוצא במכוניתו לאחד הצמתים המרכזיים בארץ, שם הוא מציב דוכן-עץ ועליו ארגזי-משקאות, כריכים ופירות. משעה תשע בבוקר עד השעה חמש אחרי הצהריים הוא ניצב ליד הדוכן, מאכיל ומשקה, חינם אין כסף, את החיילים הנקרים למקום.
בממוצע, פוקדים את הדוכן, בכל יום שישי, כאלף לובשי מדים. טירונים, המזדמנים למקום בפעם הראשונה, מוציאים ארנקי-כסף ומבקשים לשלם. הם חשים עצמם שלא בנוח כשהם נתקלים במבטיהם של ה"ותיקים". כדי להתגבר על הצבא העצום הזה, נחלצים לעזרתו, מעת לעת, תלמידי בתי-ספר המצויים בסביבה, ומסייעים לו בהתנדבות.
גם ביום העצמאות, עשה רזניק את דרכו, כמנהגו, לאחד המחנות האהובים עליו, במכוניתו העמוסה ארגזי-משקאות, עוגיות וכריכים. החיילים, שנאלצו להישאר בבסיסם בחג, לא ידעו את נפשם משמחה על בואו של המלאך הזה אליהם. עם סיום הביקור במחנה לא נח רזניק על זרי הדפנה. הוא המשיך במסורת רבת הנשים שלו והתייצב עם דוכנו באחד הצמתים המרכזיים, שבו פגש לובשי מדים והעטיר עליהם מכל טוב ליבו.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וקול ישראל.
תאריך:  24/04/2007   |   עודכן:  24/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במכתב ליו"ר ועדת טקסים וסמלים טוענים ראשי הארגונים כי ללא חקיקה מטיבה בעניינם אין טעם בקיומם של טקסי הוקרה למענם
מערכת ONE
מפגש ענק במשחק הראשון בחצי גמר הצ'מפיונס    דידה העלה את היונייטד ליתרון בשער עצמי, קאקה הגיב עם צמד גדול, אבל החלוץ האנגלי הגיב בצמד ענק משלו
ניר יהב
בעקבות ירי הרקטות, במערכת הביטחון מתחזקת ההערכה: הירי בא כפעולת הסחה במטרה לחטוף חייל    דובר ממשלת החמאס: "רוצים לשמור על הפסקת האש"
יהונתן דחוח-הלוי
טקס יום "הנכבה" המסורתי נערך היום בכפר אל-לג'ון הסמוך לאום אל-פחם    אמורים להשתתף בו עשרות אלפים מקרב ערביי ישראל ופעילי שמאל    גורמים פלשתינים טוענים: רבע מערביי ישראל הם פליטים במולדתם
עידן יוסף
בהפרש של נקודה אחת זכה ישי גיספאן מישל"צ בתואר, אך מחה על הזכייה בטענה שלא השיב נכונה    השופטים דחו בקשתו    הסגנית: תמר קרונמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il