X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"עובדה" ממשיכה להגיש תחקירים מצויינים, שזוכים לטיפול מגמתי מסתבר שחוץ מטיפוס בטבלאות הרייטינג, מטרת התוכנית היא בעיקר לעצבן
▪  ▪  ▪
יצר חבורת מאמינים פאנטית. פין [צילום: אתר קשת, עכבר העיר]

"בסוף התוכנית אתם מוזמנים לפורום שלנו, להגיב על מה שראיתם", הזכירה לנו אילנה דיין, במהלך המשדר של "עובדה", אתמול בערב (ד', 25.4.07). אך מה שהיא בעצם התכוונה לומר, הוא שאנחנו מוזמנים לאותו פורום כדי לפרוק את התסכול שהצטבר במהלך התוכנית. כי חוץ מטיפוס סיזיפי במעלה טבלאות הרייטינג, המטרה הרשמית אך הלא מוצהרת של התוכנית הזו, היא לעצבן.
אחרי שהחדשות הראו לנו את כל מה שצואתי ורקוב במדינה, תפקידה של תוכנית התחקירים הותיקה הזו הוא להכניס את הישראלים למצב עצבני. אחרת, לא יוכלו לנהל את שיחה חסרת פואנטה עם חבריהם לעבודה, להוסיף צקצוק בלשונם, ובמקרים קשים גם לנענע בראשם. אותה הגות, תסתכם תמיד במשפט פסימי הנוגע למקום הנורא שבו אנו נמצאים, וליעד האיום שאליו אנו צועדים כחברה. "עובדה", עשתה זו אתמול בשיטת שלושת השלבים.
הכתבה הראשונה ששודרה, עסקה בהפרטת מערך האבטחה של גדר ההפרדה. המציאות שהובאה לפנינו היתה מביישת את חלם. העריכה חזרה והדגישה את הכשל החמור במנגנון, הציגה את מערך האבטחה כלשכת עבודה מאולתרת, וחשפה את כוחות הביטחון במלוא נלעגותם. תחקיר ראוי לשבח, שלא החמיא לממסד הישראלי. הכתבה התמקדה בסיפורו של סרגיי, מאבטח שמצא את עצמו בלי גב משפטי, לאחר שירה בפלשתיני שתקף אותו. מערכת התוכנית אף הגדילה לעשות, ועימתה את סרגיי עם האיש שגרם לפיטוריו, ואף תבע אותו. הערבי-ישראלי הגיע חמוש בעורך-דין, בהיתממות אוחזת עיניים, ובהתלהמות מחרישת אוזניים. המבט העצמי בראי, יחד עם תחושת הבלבול וחוסר האונים, יצרו תסכול ראשוני. שלב א' הושלם.
הסיפור המרכזי של התוכנית, עסק בסדנת ניו-אייג' של "מאמן" בשם חיים פין (בפ"ה רפה). התחקיר האשימו בכך שהשתמש בפין (בפ"ה דגושה) שלו, בניגוד לרצונן של חברות הסדנה. לכאורה בנה המאמן מרחב קבוצתי, המציג אותו כאלוהים שאין לערער עליו, ויצר חבורת מאמינים פאנטית. בתוכה היו גם נשים פגיעות, אותן היה מזמין המאמן המתחמן לטיפול אישי, ומנצלן מינית. הצלליות המוכרות ומעוותות הקול חשפו עדויות אישיות, ומנהל ביה"ח של אברבנאל הובא לצורך חיזוק תיאורית העדר ושטיפת המוח של פין. מה חבל שהכתבה עצמה היתה מגמתית. במקום גירסתו של הנאשם, זכינו לקריינות מגנה. לא מאוד אובייקטיבי, ומשאיר טעם לוואי אחרי תחקיר מצויין. אולם כאשר נחשף ההיבט המשפטי של הפרשה (החוק גמיש והפין חלקלק הוא), התסכול הקולקטיבי הצטבר והעמיק. תם שלב ב'.
בסיומה של התוכנית, לא היה מוגזם לבקש קצת נחת. ילדים רכובים על אופניים ומטיילים ביערות, נשמעו כמו התחלה טובה. בפועל, היתה זו כתבה על הורים שדוחפים בכוח את ילדיהם לתחרותיות והישגיות במרוצי אופניים, שזכתה לקונטרה מכיוונה של קבוצת רכיבה לנוער, שעל דגלה חרותים הכיף וההנאה. הילדים המדוושים עשו הכל כדי לרצות את סירי הלחץ שנקראים אבא ואמא, ונראו מבואסים קשות מהמקום השני והשלישי. הוצגו לנו אב שמונע מים מילדו המתחנן, ואם אחוזת טירוף שזועקת כל העת "קדימה ילד שלי! תן בראש!". בשלב הזה, חשבתי שהיא זאת שצריכה לקבל בראש, ורצוי שזו תהיה מנה הגונה של היגיון בריא. מה שאומר, שהתסכול העמוק הצטבר לסיר רותח של עצבים מבעבעים. שלב ג' הסתיים בהצלחה, מחר נפרוק כולנו את העול.
אין עוררין בעניין יכולותיה המקצועיות של "עובדה". כל התחקירים בוצעו נאמנה, והתיימרו להציג נקודת מבט עיתונאית וחושפנית של הזבוב על הקיר. גם אם הצליחו, הרי כולנו יודעים היכן נוהגים זבובים לכלות את זמנם. ולמרות שבאותו פורום שהוזכר לעיל, נרשמו הצעות סיוע למאבטח שנפל בין הכיסאות המוסדיים, רוב התגובות נעו בין זעם לזעף, ובין שצף לקצף. הרבה גלים, אבל רק באמבטיה.
"עובדה". ערוץ 2. רביעי ב-21:00

תאריך:  26/04/2007   |   עודכן:  26/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושים כשהמאמן התחמן חרמן?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה רוצה , בעצם? ל"ת
גלג  |  27/04/07 05:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיר קומאי, אבנר גורן
לפעמים, המוזיקה תקבע איך ייגמר הדייט שלך    הנה ארבעה אלבומים שישכנעו את הבחורה שהבאת הביתה לסיים את הלילה אצלך במיטה
מוטי אקסמיט
לשכת התביעות של מנהלת ההגירה הגישה נגד הנאשם רועי כהן, שני כתבי אישום העוסקים בפרשת מרמה חמורה    כהן הורשע היום בבית המשפט
הדס ליבוביץ'
טייק אוואי מאוונגרד, רמת החייל: הכנפיים לא המריאו, הדיפ סליפ דווקא עורר את החושים, וקיפוד השוקולד התעלה על כולם    כנראה שכדאי
אופירה אסייג
פרסום ראשון: חברת אופנה מובילה הציעה לרכוש את מכבי ת"א תמורת 50 מיליון שקל, לוני דרש 100 מיליון    הרציקוביץ': "מי שרציני, שיפנה אלי אישית"
מוטי אקסמיט
השדר הבכיר של ערוץ 10 מסר היום עדות בעניין פעילותו של גיא ויסמן בחשבונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il