X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה שנים רבות, אני עוקב אחרי המדיה בעולם הערבי ומתמקד במיוחד בשקרים המופצים נגד ישראל והעם היהודי גם בכלי התקשורת של מדינות שיש לנו איתן יחסי שלום ובמדינות ששואפות להתקרב לישראל שקרים שחוזרים ונשנים ללא הרף
▪  ▪  ▪
שקרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"תחזרו על השקר עד שיאמינו לו". זאת הייתה תמצית תורתו של שר התעמולה במשטר הנאצי יוזף גבלס.
זה שנים רבות, אני עוקב אחרי המדיה בעולם הערבי ומתמקד במיוחד בשקרים המופצים נגד ישראל והעם היהודי. גם בכלי התקשורת של מדינות שיש לנו איתן יחסי שלום ובמדינות ששואפות להתקרב לישראל. שקרים שחוזרים ונשנים ללא הרף. עם זאת, יש לציין שיש בעולם הערבי רשתות חברתיות שפועלות כדי לתת תמונה אוביאקטיבית על ישראל וגם מגנות תעמולנים, עיתונאים וסופרים ערבים שמפיצים שקרים נגד ישראל.
להלן אציג דוגמאות מיני רבות לשקרים המופצים נגד ישראל:
  • חיל-האוויר מפציץ בעזה בניין בן 5 קומות ששימש את הנהגת חמאס, ערוץ אלגזירה מיהר להכריז כי יעד התקיפה הוא מרכז תרבות.
  • נופלת אבן מהכותל המערבי. איך מסקרים את זה? "אבן נופלת מן הקיר המערבי של מסגד אל-אקצה, בגלל החפירות הארכיאולוגיות של צבא הכיבוש שמגמתן למוטט את המסגד".
  • אחרי תפילות יום השישי במסגד אל-אקצה, הצעירים זורקים אבנים וחזיזים על השוטרים. כלי התקשורת במדינות ערב מודיעים: "ישראל פוגעת בקדושת המסגד, פושטת על המתפללים ומגרשת אותם", וזאת מבלי להתייחס להפרות הסדר ותקיפת השוטרים.
  • כשצה"ל מגיב נגד העפיפונים ובלוני התבערה, מודיעים שכוחות הכיבוש תוקפים נערים ללא נשק שמפגינים במחאה עממית לא אלימה. התעלמות מוחלטת מההתחלה, משיגור העפיפונים. לכל אירוע יש התחלה, אמצע וסוף. מתחילים את הידיעה מן הסוף.
  • הרס בתי מחבלים ומבנים שנבנו בניגוד לחוק. מודיעים על הרס הבתים תוך התעלמות מוחלטת מן הסיבות. ולפעמים, מוסיפים כי המגמה היא לבנות בתים למתנחלים במקום בתי הפלשתינים.
  • בהפגנות ימי שישי ליד הגדרות ברצועת עזה, מסלפים את הנתונים על מספר ההרוגים והפצועים. לדוגמה: אם יש שני הרוגים ותשעים פצועים, מודיעים על "תשעים ושניים הרוגים ופצועים".
  • חיל-האוויר מפיל מטוס סורי בדרכו לתקוף עמדות של דאעש. המטוס הופל משום שחדר 2 קילומטרים לשטח ישראל.
  • מודיעים על כך שישראל תומכת בדאעש ותוקפת מטוס בדרכו לתקוף את דאעש.
  • אבו מאזן נואם בעצרת האו"מ 2016. מדגיש שירושלים היא עיר של שתי דתות, הנצרות והאיסלאם, תוך התעלמות מוחלטת מהיהדות. הוא עושה זאת לא בנאום ברמאללה, אלא מעל במת האו"מ.
  • בחלק מתחנות ערב, מעבירים בשידור חי את האירוויזיון וכשמגיע תורה של ישראל, מפסיקים את השידור ומראים על המסך זר פרחים עד לסיום השיר הישראלי. ובאם ישראל זוכה, נמנעים משידור התוצאות, תוך זלזול מוחלט בצופים שבוודאי מגלים סקרנות כדי לדעת מי הזוכים ולשם כך פונים לערוצים חלופיים.
  • מראיינים פרשנים ישראלים. לרוב מודיעים שהם מתל אביב למרות שהם מירושלים. ואם מודיעים שהפרשן מירושלים, אז מוסיפים "מירושלים הכבושה".
  • חלק לא מבוטל מכלי התקשורת במדינות ערב, מכנים את ראש הממשלה, כראש ממשלת הכיבוש וראש ממשלת הישות הציונית.
  • שר הביטחון מכונה "שר המלחמה".
  • ערביי ישראל מכונים ערביי 1948, תוך התעלמות מוחלטת מישראל.
  • ישראל היא "האויב הציוני". בתואר הזה נשאר נחלתם של חמאס, חיזבאללה, סוריה ואירן.
  • מלחמת 6 הימים, מכונה "תוקפנות וכיבוש", תוך התעלמות מוחלטת מסיבות המלחמה וכי ישראל הייתה מועמדת להשמדה וכי צבאות ערב הקיפו את ישראל ומנהיגי ערב איימו לריסוקה.
  • בעקבות הרג תיירת גרמניה על-ידי כריש שתקף אותה במימי שארם אלשיך, הודיע מושל סיני, כי ישראל מחדירה כרישים לחוף שארם, כדי לפגוע בתיירות למצרים.
עד כאן.
לא ברור עד כמה פוגעים שקרים מסוג זה בישראל. הלא בסופו של דבר, השקר יובס והאמת תנצח. דבר אחד ברור, שהשקרן פוגע בעיקר בעצמו כפי שקרה למפיצי השקרים נגד ישראל במלחמת השחרור ובמלחמת ששת הימים. זה מה שקרה גם לתעמולה הנאצית. אמר הפילוסוף האירי ג'ורג' ברנארד שאו: "האסון של השקרן אינו בכך שהזולת לא יאמינו לו, אלא שהוא לא יאמין לשקריו".

תאריך:  22/08/2018   |   עודכן:  22/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפיצי השקרים הם קורבנותיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשימותיו של מנשה שאול תמיד
ח.כ.  |  22/08/18 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ד"ר יצחק דגני
השתלטות כוחות אסד על רמת הגולן הסורית, לאור ההבנה הישראלית-רוסית שיש להחזיר את המצב בגבול ישראל-סוריה לסטטוס-קוו ששרר מאז הסכם הפרדת הכוחות במאי 1974, מהווה יתרון אסטרטגי חשוב עבור ישראל    גם אם לא יביא הדבר ל"שלום דה-פקטו" של ארבעים שנה כפי שהיה לפני פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, הרי שאסד ייאלץ להתמקד בהמשך ביסוס משטרו, שיקומה של סוריה, והבטחת השלטון העלאווי
יוני בן-מנחם
הטרור האיסלאמי הגי'האדיסטי שוב מתעורר בירדן והפעם הוא מכוון לעבר הממסד הביטחוני. כוחות הביטחון הירדנים חיסלו תשתית חבלנית גדולה אך החשש הוא שבירדן פועלות "חוליות רדומות" נוספות שתומכות בארגון דאעש
איתמר לוין
13 מיליון מאזרחי סוריה איבדו את בתיהם במלחמת האזרחים, אבל מדיניותו של ממשל אסד גורמת לרובם המכריע להעדיף להישאר בגלות - מדווח ניו-יורק טיימס
יוני בן מנחם
מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב הצליח להשתלט על מוקד כוח חשוב בתנועה ולפגוע במעמדו של מרוואן ברגותי    עם זאת, מחמוד עבאס איננו בוטח בו ומולו עדיין ניצבים יריבים חזקים בקרב על ראשות הרשות הפלשתינית
איתמר לוין
עומאן מקימה עיר מן החולות על חוף הים הערבי, עם מלונות פאר ונמל ואזור תעשייה. המיקום האסטרטגי שלה משך בראש ובראשונה את סין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il