X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון אונרא והרש"פ מתכננים לצאת במאבק בינלאומי נגד החלטת ממשל טראמפ להפסיק את התמיכה הכספית האמריקנית בארגון. הדרג המדיני בישראל תומך בהחלטת הממשל בעוד מערכת הביטחון חוששת מהשלכותיה, מדובר בשינוי היסטורי שיש לעודדו ולצרף אליו מדינות נוספות
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

החלטתו של הנשיא טראמפ להפסיק את הסיוע הכספי השנתי בסך 350 מיליון דולר לאונרא היא החלטה מדינית אמיצה של נשיא אמריקני שהחליט בפעם הראשונה להתמודד עם "הפרות הקדושות" של הבעיה הפלשתינית בניסיון להחזיר את הפלשתינים לקרקע המציאות כדי שניתן יהיה להתקדם לעבר פתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני.
ארגון אונרא היא ארגון אנטי ישראלי המסייע להנצחת בעיית הפליטים הפלשתינים והוא משרת את הנרטיב הפלשתיני במלואו השואף להציף, בבוא העת, את מדינת ישראל במיליוני פליטים פלשתינים כדי לשנות את המאזן הדמוגרפי בישראל.
בעיית הפליטים הפלשתינים היא בעיה מיוחדת במינה, אונרא יצרה תקדים שאין כמותו בכל העולם,מעמד הפליט עובר בירושה מדור ראשון לדור חמישי. 70 שנים חלפו ממלחמת העצמאות שבמהלכה נאלצו לעזוב כחצי מיליון פלשתינים את בתיהם ורכושם, כיום נותרו מהם כ-30 אלף איש, לא המספר שבו נוקבת אונרא שהוא 5.6 מיליון פליטים, זהו ניפוח מלאכותי של מספר הפליטים לממדים חסרי תקדים שאינם מאפשרים את פתרון הסכסוך הישראל-פלשתיני.
הדרג המדיני בישראל תומך בהחלטת ממשל טראמפ,העיתון ניו-יורק טיימס דיווח ב-1 בספטמבר כי ג'ארד קושניר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, היה הכוח המניע שמאחורי החלטת הממשל להפסיק כליל את הסיוע לאונרא.
ואילו במערכת הביטחון הישראלית מתנגדים למהלך הזה בעיתוי הנוכחי מחשש הוא יביא להפגנות ענק של פליטים ועובדים מפוטרים של אונרא, לגל של פיגועים ואפילו לאפשרות שהרש"פ תשעה את התיאום הביטחוני עם ישראל.
מבחינת הפלשתינים, מדובר בתחילת יישום מעשי של התוכנית המדינית של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה", מדובר בצעד השני של טראמפ לחיסול "הקווים האדומים" של הפלשתינים לאחר ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.
מבחינתם, מדובר בענישה מדינית כפולה, הרש"פ החרימה את ממשל טראמפ בגלל הכרזתו על ירושלים כבירת ישראל ועכשיו מנסה הנשיא טראמפ לשלול את "זכות השיבה" מהפליטים הפלשתינים.
ההשלכות
להחלטת הממשל להפסיק את הסיוע הכספי לאונרא יש השלכות מדיניות וביטחוניות:
  • יצירת מבוכה וחשש בקרב מדינות ערב המארחות את הפליטים הפלשתינים בשטחן מהמשבר הכלכלי והביטחוני הצפוי בעקבות הפסקת הסיוע לאונרא ויצירת התלבטות בקרב מדינות ערב המתונות שהממשל דורש מהן לתמוך ב"עסקת המאה".
  • הגבלת מרחב התמרון המדיני של הרש"פ, מחמוד עבאס יאלץ כעת להתמודד עם חזית נוספת ולטפל בצרכים של מחנות הפליטים בתחומי הרש"פ בגדה.
  • על-פי גורמים בחמאס, החלטת הממשל מסכנת את האפשרות להגיע להסכם רגיעה בין ישראל לחמאס ויערער את הפסקת האש הנוכחית.
  • ערעור המצב הכלכלי בגדה-לארגון אונרא יש עשרות אלפי עובדים מקומיים בגדה הצפויים לפיטורין.
  • טרפוד המאמצים לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה, הצטרפות עשרות אלפי עובדי אונרא מפוטרים לקמפיין "צעדות השיבה" של חמאס.
  • גל מחאה של הפליטים במדינות ערב ובשטחים, הפגנות, הפרות סדר ופיגועים נגד מטרות ישראליות ואמריקניות.
לאן פני הדברים?
ההחלטה התקבלה בהלם בקרב הרש"פ וחמאס ברצועת עזה, הממשל האמריקני הודיע כי בכוונתו לדון עם האו"ם על דרכים אחרות לדאוג למצוקת הפליטים שלא באמצעות אונרא, על-פי גורם בכיר באש"פ, פנו נציגי הממשל האמריקני לירדן וללבנון והציעו להן העברת סכומי כסף גדולים בתנאי שהממשלות יקחו על עצמן את הטיפול בבעיות החינוך והבריאות של הפליטים בשטחן, אך הן סירבו. הרש"פ הודיעה כי היא שוקלת לפנות לעצרת הכללית ולמועצת הביטחון של האו"ם כדי שתדון במשבר שיצר מממשל טראמפ, אחד הרעיונות הוא ליזום הצעת החלטה בעצרת הכללית של האו"ם שתחזק את מעמד אונרא. ב-24 בספטמבר יתקיים בניו-יורק כינוס בינלאומי מיוחד, בשולי דיוני העצרת הכללית של האו"ם, כדי לנסות ולמצוא מקורות מימון לאונרא.
גורמים בכירים ברש"פ אמרו כי הם מכירים תודה לממשלת גרמניה בעקבות הודעתו של שר החוץ הגרמני בכינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי כי ארצו תגדיל באופן ניכר את המימון לאונרא וכי גרמניה דוחה את העמדה האמריקנית המוטית לטובת ישראל. ארגון אונרא מתכוון לפתוח בקמפיין עולמי כדי לחפש מקורות מימון שיאפשרו לו לשמור על הסטוס קוו של מדיניותו ולכסות את הגירעון הנוכחי בסך 217 מיליון דולר.
הפלשתינים נחושים לאתגר את ממשל טראמפ ולטרפד את תוכניתו להביא לסגירתו של ארגון אונרא ולבטל את "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים. המאבק בין הממשל לפלשתינים על קיצוץ תקציב אונרא וביטול "זכות השיבה" אמור להימשך חודשים. הנשיא טראמפ נחוש להצליח במשימה, לשנות את כללי המשחק ולהגביר את התודעה העולמית לכך שסיפור הפליטים הפלשתינים הוא בלוף שאונרא ניפחה ב-68 השנים האחרונות.
הפלשתינים נאחזים ברוב שיש להם בעצרת הכללית של האו"ם, בהחלטה 194 של האו"ם משנת 1948 שמבטיחה לפליטים את "זכות השיבה" ובהחלטת האו"ם 237 משנת 1967 שמגדירה את פליטי מלחמת ששת הימים כ"עקורים" שיש להם את הזכות לשוב לבתיהם כקבוצה אחת.
ישראל צריכה לתמוך בכל הכוח בהחלטת הממשל,למרות החששות במערכת הביטחון מההשלכות של ההחלטה, הרי שמדובר בתחילת שינוי היסטורי בגישה של ארה"ב לנושא הפליטים שיש לעודד אותו ולנסות לצרף אליו גם מדינות נוספות.

תאריך:  03/09/2018   |   עודכן:  03/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסקת הסיוע האמריקני לאונרא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האלטרנטיבה לאונרא של טראמפ
רבקה שפק ליסק  |  3/09/18 09:13
2
היסטריה מלאכותית של צה"ל
מוטקה ה.  |  4/09/18 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה קונפורטס
פרויקט הקמת מרכז מחשבים ענק בראמללה, בהיקף של 50 מיליון דולר, עבור חברת התקשורת הפלשתינית פלטל, נעשה על-ידי הסניף הישראלי של חברת HPE הגלובלית    הפרויקט מציין שוב את האנומליה ביחסים שלנו עם הרשות    מצד אחד מתיחות ביטחונית ומצד שני פריחה כלכלית שנשענת על שת"פ עמוק עם חברות ישראליות    האם החזון של פרס יתממש בכל זאת?
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס ברצועת עזה שב לקדמת הבמה הפוליטית והתקשורתית לאחר היעלמות מסתורית של כמה שבועות. שובו מחדש של יחיא סינוואר העומד בראש הזרוע הצבאית מעיד כי הוא איננו חושש כי יחוסל וכי חמאס השלים את היערכותו לאפשרות של סבב לחימה נוסף נגד ישראל
עומר כרמון
ג'ון קרי בספר חדש: קשריי הטובים עם נתניהו עלו על שרטון במהלך מבצע צוק איתן בו ראיתי את ראש הממשלה הישראלי חסר אנרגיה: "לבי יצא אליו כי מעולם לא ראיתי אותו פגיע כל כך"    "אמרתי לנתניהו, הפסקת האש ההומניטרית עם חמאס הייתה רעיון שלך, ועכשיו אתה מדליף את המסמך כדי שייראה כאילו אני מקדם את עמדת החמאס. האמון האישי בינינו אבד"
עומר כרמון
ממשל טראמפ: "נדון על גישות חדשות"    ממשלת גרמניה הודיעה כי תגדיל את הסיוע הכספי כדי למנוע מהסוכנות לקרוס    הרש"פ: "מתקפה חמורה על העם הפלשתיני"
עומר כרמון
בכיר החמאס השתתף בהתפרעויות ומאיים: "או שישראל תבצע את מה שהבטיחה או שנחדש את הצעדות שלנו על כל צורותיהן כדי שנוכל להגשים את רצון העם הפלשתיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il