X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד לרגע האחרון ניסה הררי לזעזע את הקונספציה פרי הגותו של ראש אמ"ן אלי זעירא; ניסה ולא עלה בידו; גולדה אמרה שהיא אינה מבינה בנושא; ואילו שר הביטחון משה דיין אמר שהמידע שמציג בפניו הררי נוגד את הקונספציה; הרמטכ"ל דדו היה בשטח ואי-אפשר היה להגיע אליו
▪  ▪  ▪
מייק הררי

במלאת 45 שנה למלחמת יום הכיפורים כבר אפשר לספר את סיפורו של אחד מבכירי "המוסד" שניסה ממש ברגע האחרון לזעזע את "הקונספציה" בקשר לפריצת המלחמה ב-6 באוקטובר 1973. ניסה ולא עלה בידו. שמו של איש המסתורין הזה היה מיכאל אך איש לא קרא לו בשם זה. כולם הכירו אותו בשם מייק. מייק הררי. סגן מנהל "המוסד" ומנהל אגף "קיסריה", הגוף שהיה אחראי על הפעילויות המבצעיות בחו"ל, ומי שהקים את יחידת "כידון" שהייתה אחראית למבצעי הרג יזום נגד אויבי ישראל.
ביום השבת הדרמטי ההוא שהה ראש "המוסד" צבי זמיר בלונדון בעת פגישה עם "המלאך", כינוי שהודבק במוסד למרגל אשְרף מרואן, חתנו של נשיא מצרים נאצר. לאחר מות נאצר שימש מרואן יועץ קרוב של הנשיא אנואר סאדאת. מרואן סיפק ל"מוסד" במשך שנים מידע באיכויות מעולות על ההכנות המצריות למלחמה, על תוכניות המלחמה, ולבסוף גם מועדה. בפגישה בלונדון עם ראש "המוסד" צבי זמיר כ-14 שעות לפני פרוץ המלחמה, הצליח מרואן למנוע מישראל הפתעה מוחלטת ביום הכיפורים 1973. זמיר דיווח למייק וביקש שימסור את הדברים מידית לגולדה.
עם המידע הזה באמתחתו הסודית מיהר מייק בשבת בבוקר למשרדה של ראש הממשלה גולדה מאיר. גולדה שמעה ואמרה שאינה מבינה בנושא זה והורתה למייק לדווח מיד לשר הביטחון ולרמטכ"ל. מייק מיהר למשרדו של שר הביטחון משה דיין, אך בשעת בוקר מוקדמת זו דיין עדיין לא הגיע. במשרד שהה באותה עת רק הרל"ש של דיין. עוד השניים משוחחים הגיע דיין.
"מה אתה עושה כאן" שאל דיין את מייק.
מייק הסביר שעל-פי המידע המעודכן "המלחמה תפרוץ היום". דיין שמע ואמר "זה נוגד את הקונספציה" וכנראה לא היה מוכן לנקוט בפעולה כלשהי רק על-פי מידע מגורם שלישי.
מייק לא התייאש וחיפש את הרמטכ"ל דוד (דדו) אלעזר, אך זה היה בשטח. בינתיים הצליח זמיר לאתר את ראש הממשלה ודיווח לה טלפונית מה הערכתו הוודאית. כולנו יודעים מה התרחש במלחמה וכמה אלפי צעירים ישראלים מצאו בה את מותם.
לפני המלחמה התרחש אירוע ששמו של מייק נקשר בו לשלילה. באולימפיאדת מינכן השתלטו חברי ארגון הטרור "ספטמבר השחור" על מגורי הספורטאים ורצחו חבורת ספורטאים ישראלים. בתור מפקד האגף ב"מוסד" הוטלה על מייק המשימה לחסל את האחראים לטבח הספורטאים. וכאן אירעה התקלה שזכתה בכינוי "פרשת לילהאמר" פקודיו של מייק הרגו בטעות צעיר מרוקאי בשם אחמד בושיקי, לאחר שסברו כי הוא עלי חסן סלאמה, מראשי ארגון הטרור "ספטמבר השחור".
ההחלטה לחסל את ראשי "ספטמבר השחור" הייתה של ראש הממשלה גולדה מאיר. "חסלו אותם. את כל המעורבים" הורתה.
לאחר הטעות בלילהאמר, הגיש הררי את התפטרותו לראש "המוסד", אך זה סירב לקבלה הררי נותר בתפקידו. תחת פיקודו, זכתה יחידת קיסריה בצל"ש מוועדת פרס ביטחון ישראל ב-1977. בהוראת ראש "המוסד" החדש, יצחק חופי, פיקד הררי על חיסול עלי חסן סלאמה בלבנון בשנת 1979, לאחר שהשלים את המשימה, פרש מן הארגון.
לאחר פרישתו עבד מייק כשנה בחברת הביטוח "מגדל, " שם נפגשתי בו ועבדתי במחיצתו שנה שלמה. כשלא מצא את עצמו בעבודה האזרחית פנה לידידו נחום אדמוני שהיה אז סגן ראש המוסד וביקש לחזור לשרות, אדמוני מינה אותו לנציג המוסד באמריקה התיכונה. מטהו שכן בשגרירות ישראל במקסיקו סיטי, אך פעילותו התרכזה בפנמה, הררי עסק במכירת נשק - שלל ממלחמת שלום הגליל - למדינות שונות. ובשנת 1985 פרש שנית.
לאחר פרישתו עסק הררי בפרויקטים ביטחוניים בפנמה. הוא אירגן מחדש את קהילת המודיעין של פנמה, וסייע בסיכול ניסיונות הפיכה נגד מנהיג פנמה הגנרל מנואל נורייגה, ושימש גם כיועץ ביטחוני לנורייגה. לאחר הפלישה האמריקנית לפנמה ב-1989 שב מייק לישראל, והשתלב בעולם העסקים. באמצע העשור הראשון של המאה ה-21 נטל מייק חלק, לבקשתו של ראש "המוסד" אז מאיר דגן, במבצע מיוחד נגד תוכנית הגרעין האירנית.

תאריך:  27/09/2018   |   עודכן:  27/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייק הררי, האיש שניסה לערער את "הקונספציה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
יהודה קונפורטס
באנלוגיה מאוד זהירה מגובה של 100 אלף רגל, העיסוק בהיסטוריה ובאירועי המלחמה לא פחות חשוב מחשיבות המורשת של ההיסטוריה של השואה    כן, צריך להגיד לעצמנו, לילדים שלנו שלא היו אז ולדור הבא שבאוקטובר 73 המדינה היהודית עמדה בפני שואה שניה, וצריך לחנך את הדורות הבאים ששום דבר לא מובן מאליו, כולל לא קיומה של המדינה, אבל צריך להילחם בחירוף נפש לא רק בשדה הקרב אלא גם במרחבים האחרים שיכולים למנוע את החלל הבא
אברהם פכטר
הפרוטוקולים הסודיים שהתפרסמו בזמנו על מלחמת יום הכיפורים, מציירים תמונה של כישלון קונספטואלי, פרשנות מוטעית מבחינה צבאית של מערכי ומטרות האויב, על-ידי הממשלה וקובעיה גולדה ודיין    לרמטכ"ל דדו ז"ל נעשה עוול היסטורי וצבאי כשהטילו עליו את כל מחדלי יום כיפור    הגיע זמן חשבון נפש והוצאת מסקנות גם לעתיד הקרוב    אורות וצללים - במלחמה הקשה עד למהפך ולניצחון
ישראל לביא
ליל יוהכ"פ תשל"ד: "בעת שישנתי נראו לי המילים 'קרע שטן', כשהאות רי"ש שב'קרע' מנותקת ומרחפת מעל התיבה. התעוררתי בפחד. חזיון זה מה טיבו? שמא סימן רע הוא? - מיד קמתי והלכתי לסטייפלר..."
איציק וולף
פרוטוקול דיון המטה הכללי האחרון שנערך לפני מלחמת יום כיפורים נחשף לראשונה ומגלה את עומק העיוורון שאחז במפקדים הבכירים של צה"ל    ראש אמ"ן טען שהמצרים והסורים מפרשים בטעות פעולות של צה"ל ולכן נערכים מולן, והתעלם מהיעדר הסבר לבריחת הסובייטים ממצרים    הרמטכ"ל קיבל את ההערכה ואפילו התבדח על טענת ראש אגף האפסנאות שבשל עוצר היציאות חסר מזון טרי: "סוף-סוף זה יום כיפור, אז צמים"
איציק וולף
ארכיון המדינה פרסם את המברק ששלח ראש המוסד בשנת 1973 צבי זמיר, לאחר שנפגש בלונדון עם המודיע המצרי 'בבל', אשרף מרוואן    המברק כלל פירוט כמעט מדויק של האופן שבו תפרוט מלחמת יום כיפור    "לדברי המקור התפלאו המצרים על מה שהם רואים כחוסר תגובה מצד ישראל על הכנות המלחמה המצריות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il