X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוב ככל נשמותינו, באו כלולות באדם הראשון המשותף לכולנו, שכולנו צריכים עבודת מודעות ותודעה ערה, ולעלות בעבודה רוחנית ממדרגה למדרגה
▪  ▪  ▪
אדם וחוה

תכלית האדם להשלים ולהוציא לפועל את כוחות נפש הקדושה שבו, וזאת על-ידי שיתגבר ויעמוד בניסיונות הנפש הבהמית שבקרבו, שהיא המכונה יצר הרע, או אגו. הנפש הבהמית (KQ) היא המחיה את הגוף וניתנה לו מהשם יתברך לסייעו להתפתח רוחנית והיא נמשכת אליו מעולם העשיה. משכנה בכבד. מסייעת לה הנפש השכלית (IQ) מרקיע האחרון שבעשרה רקיעים, שנקרא וילון. משכן הרוח בלב והיא נמשכת אליו מעולם היצירה. הנשמה, היא הנפש האלוהית והיא היצר הטוב, משכנה במוח כניצוץ והיא נמשכת אליו מעולם הבריאה. כשהאדם נולד מקבל נפש בהמית ונפש שכלית. אם זכה ומעשיו טובים בגיל י"ג זוכה לרוח (EQ). אם אחר כך ממשיך להתעצם רוחנית עד גיל כ' זוכה לנשמה (SQ). חלקי החיה (NQ) הנמשכת מעולם האצילות והיחידה (HQ) מקיפים וסובבים לאדם.
באגו, הנפש הבהמית, החיה שבאדם, יצר הרע, בנפש מיסוד האש, יהיה הגאווה, הכעס, הקפדנות והשנאה. בנפש מיסוד הרוח, הוא שיחה בטלה, חנופה, שקר, לשון הרע. בנפש מיסוד המים, הוא תאוות ועינוגים, חמדה, גזל ממון חברו, אשת חברו, קנאה. בנפש מיסוד העפר, הוא עצבות על הבלי העולם הזה, או מיסורים הבאים עליו, מחמת שאינו שמח בחלקו, וכן עצלות בכל המובנים. האגו הוא כמו שומר ראש של הנשמה בעולם הזה. השומר ראש לא מאוזן, פראי, השתלט וסילק את הנשמה. התיקון הוא איזון, חינוך והמלכת הנשמה. מודעות דרך תורה ומצוות.
רוב ככל נשמותינו, באו כלולות באדם הראשון. המשותף לכולנו, שכולנו צריכים עבודת מודעות ותודעה ערה, ולעלות בעבודה רוחנית ממדרגה למדרגה. יש צדיקים שהשלימו עצמם בשלמות, ולא מתו מחמת חטאם, אלא מחמת חטא אדם הראשון בלבד, והם לדוגמא: בנימין, ישי, כלב ולוי, ויהושע בן נון. הננו נשמות שכבר עברנו גלגולים רבים, וטרם השלמנו תיקוננו. דורנו הוא דור הבירור, הדור הקרוב לסיום תיקון הדורות, הנקרא "עקבתא דמשיחא", והנשמות המצויות בו הינן ב"הזדמנות אחרונה", אפשרות לתיקון אחרון ומועיל, ולצורך כך נולדנו לניסיונות רבים בפיתויי היצר, וכן בייסורים רבים, ועקב ריבוי הפיתויים והניסיונות, יתעצם ויזדרז התיקון מעוצם קשיי העמידה בהם. מבעלי תורה בדורות אלו הם גלגולים של אנשי דור המדבר, שלא מיחו בערב רב שעשו העגל. כמו-כן בדור זה יתרכזו נשמות מדור המבול ודור הפלגה שהיו אדוקים בעריות ובכפירה.
תפקידנו כדור העקב, דור הבירור האחרון, הוא ניסיון הנאמנות. להיות נאמנים גם כשאנו נאלצים לדרוך על גבי רפש וטיט והלכלוך הסובב אותנו בלעגם ולגלוגם. להתגבר ולהישאר נאמנים לדרך האלוהית במסירות נפש וגוף, למרות כל הבוץ והטיט הסובב של כפירה ועריות המשתוללים ברחוב ובכל מקום בעוצמה שלא הייתה כמותה. ניסיון כביר הוא נפש איש המתגלגל באישה, או נפש אישה המתגלגלת באיש. עוד ניסיון קשה הן נשמות שתכונות ונטיות נפשם נמשכו כפי מחשב לא טהורה של ההורים. עבודת הורות וזוגיות והתקדשות היא סוד האושר.
האור הגדול
רבים מהפקידים הבכירים הם גלגולי הנשמות של הבריונים שהיו בבית שני, שסירבו להישמע לתנאים שהיו בתקופתם. רבים מראשי הארגונים והמפלגות הם ערב רב, הנלחמים נגד היהדות, נגד המדינה היהודית והעם היהודי ומלשינים ומוסרים ונעשים בני ברית לרוצחי יהודים ורודפיהם. דור שבן דוד בא בו - יהיה בירור וצירוף נורא וחד להיכן משתייך - למחנה הצדיקים או להפך, חס ושלום. כל אחד ואחת יכולים לתקן ולשוב בתשובה. גאולת הפרט והכלל, תלויה בחפץ וברצון להיגאל, ולבקש ולפעול למען מלכות שמים, מלכות בית דוד, בית המקדש.
משמעות מיוחדת נודעת לדורות האחרונים מסיימי הגלות להיות עובדים עבודתם הרוחנית גם בחוסר סיפוק, בחוסר התלהבות, בחוסר הארת פנים ועידוד למעשיהם ומסירותם. זאת ועוד, יתנסו בביזיונות, פיטורין, עניות שבאה במקום מיתה, ברדיפות, ובמצב בו תפילתם ובקשתם כביכול אינה נשמעת. זהו סוג העבודה הנצרכת קודם התגלות האור הגדול - לעבוד עבודה רוחנית דווקא מתוך חושך גדול ומתוך הסתר פנים שכאילו וכביכול אין בעבודתנו כלום, וכאילו אין פועלים כלום במעשינו, וכל מעשינו ועמלנו תוהו וריק. באמונה פשוטה ונאמנות תמימה אפשר לעבור ניסיון זה ללא הרגשת טעם והתעלות. עבודת מודעות והעצמת עין טובה ואהבה עצמית יביאו התעלות והתעוררות רוחנית. תפקידן של הנשים נעשה חיוני מאי פעם, לבחור בצניעות, טהרה ונאמנות לקודש.
האדם בעולם נתון במלחמה פנים ואחור, המלחמה עם מראה העיניים היא קשה, שהרי מראית העין היא שהכל מקריות וטבעיות. האדם נתון וטבוע במבול של כפירה מינות ומלשינות, תאוות שבעים אומות והניסיון להראות שהכל טבעי הישרדותי וכוחני. האדם צריך להילחם עם מראית העין, עם התקשורת העולמית והישראלית, עם הפוליטיקה והכוחנות והאלימות בכל מקום, ולהאמין שלמרות הכל, ישנה הנהגה עליונה, הקובעת לפי נתונים שונים לחלוטין, את אשר יארע לו, מאשר הנתונים שרואה למול עיניו, שהם טבעיים ומקריים ואף היפך הקדושה והטהרה והאמונה. הנשמות הקדושות, יש עליהם השגחה והצלה מן השמים, שלא יפלו לשוחות עמוקות חס ושלום, וכל אלו השייכים לקדושה, סוף-סוף ישובו בתשובה ללא ספק, כי "לבלתי ידח ממנו נידח" (שמואל ב יד).
מעשה קטן בדור הזה שקול כמו כמה מצוות שהיו בדורות הראשונים, ועבודת השם קטנה בדור הזה שקולה כעבודת בית המקדש. עיקר תיקון הנשמות הוא נתינה וחסד על-אף הניסיונות. מן השמים לא דורשים אלא לנצח כל יום מחדש ובעיקר להמשיך ללחום. הניצחון הוא בכך שתמשיך להילחם. המבוקש הוא להמשיך ולהשתדל וזהו הניצחון. נשמות הצדיקים מסייעות. אָז נִדְבְּרוּ יִרְאֵי השם יתברך ואיש לרעהו יאמר חזק ואמץ.

תאריך:  02/10/2018   |   עודכן:  02/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורה נבוכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש שם למה שהולך פה ברשימה:
אלטע קאקער  |  2/10/18 18:32
2
לך
הירונימוס  |  3/10/18 03:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
מצרים פועלת למניעת הסלמה ברצועה והגישה למשלחת חמאס רעיונות חדשים להרגעת המצב עד להשגת פיוס פנים פלשתיני. יו"ר הרש"פ לא הסיר את איומו להטיל סנקציות חדשות על הרצועה שעלולות להביא לעימות צבאי בין חמאס לישראל
איתן קלינסקי
שר החינוך מחליט מתוך אינטרס פוליטי צר לגלות רוחב לב וסלחנות כלפי שפי פז וחבריה, שמסיטים את כל כובד בעיותיה של דרום תל אביב בשחרור מכל אחריות אחראים אמיתיים למצב הבלתי נסבל של החיים בדרום תל אביב
הרב אליהו קאופמן
בשנת 2008 החליט האדמו"ר מואסלוי - הרב שמשון הלפרין להימנע לימים מהצבעה בבחירות כלשהן, לאחר שהיה עמוד התוון של "יהדות התורה" בתל אביב    לאו-דווקא השקפתם של ה"עדה החרדית" וחסידות סאטמר גרמו לו להחליט כך    הסיבה נעוצה יותר במתרחש כיום בפוליטיקה החרדית
יואב יצחק
העובדות היבשות: אנגליה דחתה בקשת האוליגרך רומן אברמוביץ' לחדש אשרת כניסה    שוויץ מונעת ממנו כניסה בגלל חשד למעורבותו בהלבנות הון    ואילו בישראל הוא התקבל בכבוד מלכים וקיבל מעמד של אזרח בזכות החוק הקיים בישראל    חוק השבות, תש"י-1950, מסדיר את האינטרס הלגיטימי של מדינת ישראל: החוק מגביל אומנם כניסת יהודים שמסכנים את בריאות הציבור או את ביטחון המדינה, אך מאפשר קליטת יהודים-אוליגרכים וכספים לפיתוח הארץ גם אם כספם ורכושם נגוע כביכול בחשדות לעבירות
ציפי לידר
מדוע קוראים את ספר קוהלת בחג הסוכות?    מה לומדים מחולצת האושר ומה הקשר לחג?    בצל השכינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il