X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החיים מפגישים אנשים המפגש עשוי להביאם לכלל החלטה לבנות חיים משותפים. יוסף, בנו האהוב של יעקב אבינו, טלטלת החיים הביאה אותו לבור שאין בו מים לתא אסורים במצרים ומתוך ביב השופכין חילץ עצמו ובנה תא משפחתי עם אסנת, אישה מצריה
▪  ▪  ▪
חיים משותפים [צילום: אריאל רבינסקי/פלאש 90]

למרבה הצער, היו מי שמצאו לנכון לכבד את לוסי אהריש ובן זוגה בנאצות. אני מבקש לאחל לה ולבן זוגה חיים מאושרים. וכן לכבדה בתזכורות קצרה מההיסטוריה שלנו, המתארות מפגשי חיים טבעיים, המביאים בני זוג לכלל החלטה לבנות יחד תא משפחתי, מבלי שמחיצות לאומיות ישמשו מכשול.
החיים מפגישים אנשים. המפגש עשוי להביאם לכלל החלטה לבנות חיים משותפים. יוסף, בנו האהוב של יעקב אבינו, טלטלת החיים הביאה אותו לבור שאין בו מים לתא אסורים במצרים. ומתוך ביב השופכין חילץ עצמו ובנה תא משפחתי עם אסנת, אישה מצריה, ממשפחה מיוחסת - "אסנת בת פוטי פרע כוהן און" (בראשית מ"א 45). אסנת המצרייה בת פוטי פרע שהיה כהן פאגני ויוסף בנו של יעקב אבינו הביאו לאוויר העולם שני בנים: מנשה ואפרים, שהי לאבות שבטים בעתיד בארץ ישראל.
משה נמלט מצו המלך פרעה, ש"ביקש להרוג את משה", לכן בלית ברירה "ויברח משה מפני פרעה וישב בארץ-מדין" (שמות, ב' 15). כשברח משה תוך הסגת גבולות וכניסה בלתי חוקית למרחבים טריטוריאליים, מצא מחסה בטוח בביתו של כהן מדייני. כהן הדת המדייני נתן מקלט למי שברח מהשררה המצרית המבקשת "להרוג את משה" (שמות, ב' 15).
החיים מפגישים את משה העברי עם הבת האהובה של הכהן המדייני, שם הוא עובד ברעיית צאן, ושם הוא גם מתאהב בבתו ונושא לאשה את צפורה בת הכהן המדייני, שנתן למשה העברי מקלט לילה. נישואים שהניעו את צפורה המדיינית לקשור גורלה עם טלטלת חייו של משה, רועה הצאן במדבר, בדרכו מהמדבר למצרים כדי להנהיג את עמו במאבק לשחרור מעול השררה הפרעונית.
מפאת מצוקה כלכלית החיים טלטלו את משפחת אלימלך, אשתו נעמי ובניו מבית לחם יהודה לשהות בשדי מואב. במואב מתאכזר הגורל למשפחה, ורק נעמי חוזרת לבית לחם יהודה עם רות, כלתה המואבייה האלמנה, כשהיא מותירה במואב את קברי בעלה ושני בניה.
בבית לחם פגשה רות המואבייה את בועז ומפנה אליו שאלה - "מדוע מצאתי חן בעיניך להכירני ואני נוכרייה" (רות, ב' 10). מאומה לא הפריע לבועז העברי להתאהב ברות המואבייה, בת לעם שבהיסטוריה של ישראל הוא בחזקת עם מנואץ - "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד דור עשירי...עד עולם" (דברים כ"ג 4), וזאת עקב שורה של התנכלויות של מואב כלפי עם ישראל. האהבה מנצחת.
המידות הטובות של רות המואבייה ניצחו את צווי השנאה הנצחית שנגזרה מהחוק בספר דברים האוסר על בועז לשאת מואבייה - "לא יבוא להם בקהל ה' עד עולם. החיים מפגישים בין בני אדם שמחליטים לתת ביטוי לאהבתם. רות המואבייה ובועז העברי מביאים לאוויר העולם את עובד, עובד מזכה את אהבת רות ובועז בנכד ישי ובעקבותיו תזכה אהבתם - תזכה ההיסטוריה הישראלית - בניין דוד, שהיה למלך בישראל.
סיפור האהבה היפה במגילת רות מסתיים בחמשת הפסוקים, הפורסים בפנינו מגילת יחוסין מפרץ בנו של יהודה ועד דוד המלך, המהווים אפילוג הולם לסיפור המקשר בין הסיפור המשפחתי שנפרש במגילה אל קורותיה של שושלת מלכותית.
יהודה, בנו של יעקב אבינו, מגיע לעדולם לביתו של חירה ושם ראה "בת איש כנעני ושמו שוע ויקחה ויבוא אליה, ותהר ותלד בן ושמו ער" (בראשית ל"ח 2-3). הסיפור הזה וגלגולו מצביע על מפגשי חיים שהסתיימו בבניית תא משפחתי לטוב ולרע. אינני מבקש להאריך בשלל דוגמאות, בהן החיים ניצחו את האותיות, בהן ניצחה האהבה את האות היבשה. אני מאחל ללוסי אהריש ולבן זוגה לחיים שידעו רק טוב. קבלו ברכה ממני היהודי ומרעייתי היהודייה, שכבר לפני יותר מששים ושלש שנים הנחנו את הנדבכים לתא המשפחתי שלנו, שחי פורח ומלבלב גם היום בזקנתנו.

תאריך:  14/10/2018   |   עודכן:  14/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאחל ללוסי אהריש ולבן זוגה חיים מאושרים
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מאחל רק טוב ללוסי ולבן זוגה
האהבה מצחת.  |  14/10/18 10:24
2
מאחל לזוג הנחמד רק אושר
מאחל אושר   |  14/10/18 10:42
3
מאחל להם רק חיים מאו8שרים ל"ת
ידידיה.  |  14/10/18 16:26
4
כרגיל רק חצי תמונה
ה.א  |  14/10/18 16:34
 
- לפטפטן אפרים הלפרין
לא לפטפט  |  15/10/18 12:06
 
- 2 נושאים
ה.א  |  15/10/18 17:02
 
- ה.א קרא את ספר דברים
שיעור בית ל-ה.א  |  15/10/18 12:54
 
- לשומר הקדושה א.ה
לשומר הקדושה א.ה  |  16/10/18 09:57
 
- תשובה מקיפה
ה.א  |  16/10/18 16:35
5
מאחל לזוג חיים מאושרים. ל"ת
ידידיה.  |  14/10/18 16:41
6
האהבה מנצחת את השנאה
האהבה מנצחת  |  14/10/18 16:52
7
אושא ואושר ללוסי ולחברה לחיים
אושר ואושר ואושר  |  15/10/18 10:52
8
חוגג עם אשת גנראל חיתי
דוד מלך ישראל  |  15/10/18 14:00
 
- "עז פנים לגהינום"- וכבר אמרו
פלא יועץ  |  15/10/18 15:53
 
- פלא יועץ מבייש את היהדות
לא לבייש   |  16/10/18 16:41
9
אז כרגיל במיטב המסורת של
פלא יועץ  |  15/10/18 14:13
 
- פלא יועץ מעליב את חז"ל ל"ת
צילה   |  16/10/18 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
הרי ברור, שאין מתכוונים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, דוד ביטן, חיים כץ ואחרים... מיד קופצים המסנגרים ואומרים שמדובר באנשים זכאים, שכלל לא הועמדו לדין    אבל, האם איש ציבור הינו זכאי אם לא הוגש כתב אישום?
הרב אליהו קאופמן
גב' אהריש-לוי ידועה מזה שנים לא מעטות בקו העצמאי שלה לטובת המדינה והציונות    אני רחוק מלהסכים עם דעותיה החריגות אבל מנגד אין עוול גדול יותר מלהאשים, ולו ברמז, ערבייה מוסלמית בבגידה ובהרס המדינה כאשר הגב' הזו נמצאת בחרמות ובאיומים אפילו מצד בני משפחתה הערבים על תמיכתה במדינה ובציונות
בעז שפירא
בכל אירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) המטרה המוצהרת צריכה להיות שהמחבל לא יצא חי מהאירוע    לשם כך דרוש שינוי של ממש בהוראות הפתיחה באש שכיום הנן רופסות, מגבילות ומסרסות
עידן יוסף
משרד התחבורה נמצא מאחור בכל הקשור לממשקי עבודה עם ארגוני המגזר השלישי לעומת משרדים דוגמת הגנת הסביבה, הבריאות או החינוך    גם מסמנכ"ל בכיר שירות לקוחות - שלפני כשנה מונה לתפקידו לא נראה שתצמח ישועה לנוסעי התחבורה הציבורית
יוני בן-מנחם
חמאס מסלים את ההפגנות על גבול הרצועה במטרה להשיג הסרה מלאה של המצור    הארגון מתכנן לחטוף חיילים כדי שיהיו בידיו קלפי מיקוח מול ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il