X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנופיות הרחוב מנסות ליצור דה-לגיטימציה מסביב לכל מי שהממשלה בוחרת כדי לשמש בתפקיד ציבורי וגם תופעה זאת מועתקת, כמובן, מארצות הברית, ממש כמו ההפגנות האלימות שהתקיימו בשדרות רוטשילד שלא נועדו לתקן סדרי מינהל
▪  ▪  ▪
נווה. נגרר אל המוקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איך זה קרה לנו שכנופיות רחוב, הנושאות לשווא את דגל המלחמה בשחיתות, השתלטו על המרחב הציבורי שלנו תוך שהן מחפשות חשודים בפלילים, לכאורה, כדי להובילם לכיכר העיר על-מנת להעלותם על מוקד ללא-משפט; ממש כשם שעשו פעם "למכשפות", כשכל מטרתם, בפועל, של שוחרי הצדק המתחזים הללו, לטעמי, היא להשיג הישגים פוליטיים שאותם הם לא יכולים להשיג בדרכים לגיטימיות.
עקבתי אחר הדברים בימים האחרונים, ובעיקר אחר התבטאויות של מוליכי שולל ידועים, להתרשמותי בלבד, כמובן, כמו אלדד יניב ואליעד שרגא, ומצאתי את עצמי תוהה: כלום באמת אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין, שאליו מופנים כרגע כל חיצי השנאה, הוא האיש שצריך לגרור אל המוקד תוך שבשרו נסרק במגרפות משוננות? האם זה הוא ההליך הראוי שהציבור מייחל לו?
אינני מכיר את פרטי המקרה, שכן חומרי החקירה המודלפים מגמתיים מדי, אבל ככל שהצלחתי להתרשם, האישה שאפי נווה סייע לה, כביכול, לצאת מן הארץ איננה מנועת יציאה מכוח צו משפטי כלשהו; היא גם לא חזרה ארצה, לאחר כמה ימים, כשהיא נושאת בגופה סמים. ובכל זאת, כשקראתי את התגובות המתלהמות, שרובן ככולן פגעו בצנעת הפרט, גם של אפי נווה וגם של כל המעורבים האחרים, ראיתי שהמגמה היא אחת: להלך אימים על שרת המשפטים ועל נשיאת בית המשפט העליון מסיבות זרות גרידא; לא מתוך חרדה לטוהר המידות.
אין להתייחסות הקונקרטית דבר עם שלטון החוק. נהפוך הוא; יש בה בפירוש התנערות מנורמות בסיסיות; מה שקרה בהליכי האישור של מועמדו של נשא ארה"ב לבית המשפט העליון. כל מי שהתנגד למינוי לא עשה זאת מטעמים טהורים. שלטון החוק לא היה לנגד עיניו, כשם שהדרישה לסלק את אפי נווה מהוועדה לבחירת שופטים איננה קשורה לחלוטין לטוהר הליך הבחירה של שופטים. היא קשורה בראש ובראשונה ברצון לפגוע ביכולתה של איילת שקד לקיים את האג'נדה הפוליטית שלה, מה שמותר לה לעשות, כמי שמייצגת שלטון נבחר; אבל לא רק בזה העניין.
יסודות הקיום
כנופיות הרחוב גם מנסות ליצור דה-לגיטימציה מסביב לכל מי שהממשלה בוחרת כדי לשמש בתפקיד ציבורי. וגם תופעה זאת מועתקת, כמובן, מארצות הברית, ממש כמו ההפגנות האלימות שהתקיימו בשדרות רוטשילד שלא נועדו לתקן סדרי מינהל. כשאליעד שרגא קרא מעל הבמה שבנה עבורו אלדד יניב ש"יד נעלמה בגדה במולדת", לקול מצהלות הנוכחים, זה לא היה כדי לחזק את שלטון החוק; כשם שההפגנות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה לא נועדו אלא כדי ליצור אנרכיה משפטית.
אפי נווה זכאי לחקירה הוגנת ולקרבתו האידיאולוגית למחנה הימין לא צריכה להיות כל השפעה על אופיה. הזכות להליך הוגן היא מיסודות הקיום שלנו. גם חזקת החפות חשובה מאין כמותה. היא נרמסה, כידוע, בסנאט האמריקני, אבל אצלנו היא, עדיין, קיימת, חיה ובועטת, ואין לתת לאיש לקפד את ראשה.
ואני אומר את הדברים גם נוכח מקרים אחרים שהתרחשו במחוזותינו. גל הירש, הוא ללא ספק דוגמה טובה, אבל אני מתכוון בעיקר לבנימין נתניהו. מסעות הציד הנמשכים כבר כמה שנים מעוררים פלצות, ומי שדוחף אותן ללא ליאות הם בדיוק אלה שדורשים כעת לערוף את ראשו של אפי נווה, ללא משפט, בתקווה שזה גם מה שיקרה לראש הממשלה.
לא זה יקרה ולא זה יקרה.

תאריך:  14/10/2018   |   עודכן:  14/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפי נווה זכאי לחקירה הוגנת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בעניין כזה לא צריך"משפט",משגב
שלמה המגיב  |  14/10/18 13:36
2
אז מה אתה אומר משגב, האם בגלל
הירונימוס  |  14/10/18 14:16
3
חוסר שיקול דעת או סתם טיפשות
יוסי מ.  |  15/10/18 09:12
 
- בכורדי יוסף מזרחי קיימת שנאה
שנאה יוקדת  |  17/10/18 05:26
4
ממש משגב לדך נתפש במעשה פלילי
מטיסלב רסטרופוביץ  |  15/10/18 11:09
5
פחדנים או שותפים???
יוסי מ.  |  17/10/18 11:22
6
גם אנחנו זכאים לפרישה הוגנת
גדעון לבטוב  |  2/11/18 06:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
המוטיבים המרכזיים המונחים ביסוד הפרשה כדגם לתורה כולה ומנחים אותה: להתחיל מבראשית, אייכה, ובשבילי נברא העולם    ולקינוח "כוח רב לך", שירו המופלא של הרב קוק
ראובן לייב
שכונת נאות אפקה ב', שבצפון תל אביב, עומדת לאבד את צבעה הירוק, לנוכח הקמתם של גושי בטוןן מפלצתיים האמורים לפגוע באיכות הסביבה
איתן קלינסקי
החיים מפגישים אנשים    המפגש עשוי להביאם לכלל החלטה לבנות חיים משותפים. יוסף, בנו האהוב של יעקב אבינו, טלטלת החיים הביאה אותו לבור שאין בו מים לתא אסורים במצרים    ומתוך ביב השופכין חילץ עצמו ובנה תא משפחתי עם אסנת, אישה מצריה
יאיר דקל
הרי ברור, שאין מתכוונים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, דוד ביטן, חיים כץ ואחרים... מיד קופצים המסנגרים ואומרים שמדובר באנשים זכאים, שכלל לא הועמדו לדין    אבל, האם איש ציבור הינו זכאי אם לא הוגש כתב אישום?
הרב אליהו קאופמן
גב' אהריש-לוי ידועה מזה שנים לא מעטות בקו העצמאי שלה לטובת המדינה והציונות    אני רחוק מלהסכים עם דעותיה החריגות אבל מנגד אין עוול גדול יותר מלהאשים, ולו ברמז, ערבייה מוסלמית בבגידה ובהרס המדינה כאשר הגב' הזו נמצאת בחרמות ובאיומים אפילו מצד בני משפחתה הערבים על תמיכתה במדינה ובציונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il