X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיום אנחנו יודעים שגם ערפאת, ולא רק אבו מאזן, לא היה מסכים להכיר בישראל כביתו הלאומי של העם היהודי ושהוא בוודאי לא היה מסכים לוותר על "זכות השיבה"
▪  ▪  ▪
רבין. לא היה מגיע [צילום: משה שי/פלאש 90]

אף פעם לא חשבתי שלמחנה השמאל הדקדנטי, הרוצה ברובו, לדעתי, באנרכיה חברתית, לדעתי, יש יכולת לקנות מקום של ממש בלב הציבור היהודי, למרות שלרגע קט חלק מהציבור הזה ביקש להאמין שיש ביכולתו של יצחק רבין להוביל לקראת פיוס היסטורי עם הערבים. זה לא מה שקרה, ולא בגלל שרבין נרצח; וכל מי שמנסה למכור את ההסבר הזה הוא בפירוש נוכל פוליטי. רבין לעולם לא היה מגיע לקצה הדרך. הערבים לא היו מקבלים את המתווה שהוא חשב עליו, שלא כלל, כידוע, הקמת "מדינה פלשתינית", אם כי ערפאת עשה, פה ושם, קולות של הסכמה לפשרה.
וכיום אנחנו יודעים שגם ערפאת, ולא רק אבו מאזן, לא היה מסכים להכיר בישראל כביתו הלאומי של העם היהודי ושהוא בוודאי לא היה מסכים לוותר על "זכות השיבה". אולם כל אלה דברים ידועים, ולא הייתי מזכיר אותם, אלמלא מצאתי שבמחנה המטורלל הזה, שמורכב היום מהרבה ארגונים שחותרים ליצירת דה-לגיטימציה לישראל, אין אפילו מנהיג אחד שמנסה להתמודד עם המציאות ושאינו מחפש, בפעם נוספת, למכור אשליות. והמאבק המתמשך מול החמאס ברצועת עזה מספק למאחזי העיניים הללו הזדמנויות לדיבורים חסרי שחר.
קחו, לדוגמה, את ציפי לבני; היא מאוד משתדלת להשמע ממלכתית, ברגעים המעטים שבהם היא לא תוקפת את ראש הממשלה באורח הכי נבזי שרק אפשר להעלות על הדעת, ואז היא מספרת שיהיה בכוחה, אם רק תינתן לה ההזדמנות - מה שלא יקרה, להערכתי, גם בבחירות הקרובות - היא תצליח להחזיר את אבו מאזן להגה השלטון ברצועת עזה לאחר שהיא תעקור ממקומו את החמאס ותפרז את השטח. אלה, כמובן, דברי הבל, אבל יש כאלה שרוצים להיאחז גם בתקוות כזב כבימי אוסלו.
הרבה יותר גרוע
הצרה היא שכאשר לבני מצייצת אי-אפשר לשאול את השאלות הצריכות להישאל; כגון, איך היא מסבירה את העובדה שהיא כבר הייתה בעמדות השפעה מרכזיות, כשרת החוץ, בשעה שישראל יצאה, למשל, למלחמת לבנון השנייה. זאת הרי הייתה המלחמה הכי מיותרת שרק אפשר לחשוב עליה והיא הסתיימה, כידוע, בוועדת חקירה, בהתפטרות הרמטכ"ל ובעשרות רבות של הרוגים ובמאות פצועים. אבל מה שעוד הרבה יותר גרוע הוא שבתחילת המלחמה היה בדרום לבנון ארגון טרור קטן, החיזבאללה, ולאחריה הוא צמח למפלצת מרובת ראשים שמצוידת באלפי טילים מדויקים.
אז כיום, מי שהייתה שרת המשפטים בממשלה שגירשה אלפי יהודים מבתיהם בגוש-קטיף, מקום שממנו יורים היום לעבר ערים מרכזיות בישראל, רוצה שוב לקדם איזה קטסטרופה מדינית שלא תוליך אותנו לשום מקום טוב; לא ברצועת עזה ולא ביהודה ובשומרון; ואני הייתי אומר לה ולבן זוגה הפוליטי, אבי גבאי, הרפו מאיתנו. תפסיקו למכור אשליות. אין לכם ברקורד אפילו קמצוץ ממה שהיה לרבין, וגם הוא נכשל. ההסכם החפוז שהוא נגרר אליו הוליד רק דם ויזע ודמעות. לא היה לו צל-צילו של סיכוי להצליח.
וזה העניין: צריך להשלים עם העובדה שאין בכוחו של איש, לא בדור הזה, לפחות, להוביל אותנו לפשרה מתקבלת על הדעת; כזאת, שלא תסכן את עצם קיומנו במקום הזה. צריך ללמוד לחיות עם המצב המורכב הזה מבלי להיגרר למלחמות מיותרות או לניסיונות סרק מדיניים. אסור לנו להעמיד בסכנה את עצם קיומו של הבית.
ההיסטוריה לא תיתן לנו עוד הזדמנות.

תאריך:  21/10/2018   |   עודכן:  21/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאחזת העיניים שוב רוכבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומי "גירש יהודים" בנוסח משגב
שלמה המגיב  |  21/10/18 21:17
2
כל מילה במאמר זהב ואמת.
אכן מאחזת עיניים  |  22/10/18 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
כל העולם חשב שלעבוד אלילים זה הדבר הנכון ואברם היה היחיד שחשב אחרת    כל העולם חשב שאין בעיה שמישהו יאמין בא-ל אחד ובלבד שישמור את זה לעצמו, כמו שם ועבר למשל, אבל אברם התעקש לשכנע את כל העולם באמת כפי שהיא
שמואל פישר
יש להבחין בין הריבון שהוא העם, שלו הסמכות לקבוע את הסדר החוקתי, לבין מערכת המשפט    השופטים אינם הריבון אלא סמכות ממוסדת שמוקמת מכוח החוק
עמי דור-און
בסביבת ראש הממשלה קיימים אישים שטיב עצותיהם טוב לאין ערוך מאלה העולות לדיון בקבינט    טוב היה עושה ראש הממשלה אילו היה בוחר, על-פי הבנתו וניסיונו, צוות של אישים, יודעי דבר מנוסים וחכמים שעמם יתייעץ ואת דעתם ישמע בנפרד מן הצוות שקבע החוק    זו בהחלט זכותו ואולי גם חובתו הציבורית
ראובן לייב
המפלגה השנייה בגודלה במדינה רק הולכת ומתרסקת מיום ליום, והכל בעטיו של מנהיג כושל, שאינו יודע ללכד את אנשיו סביבו
עו"ד ורו"ח שירה רוזנברג הררי
ההחלטה שנתן בשבוע שעבר ביהמ"ש עליון, פותחת פתח מסוכן לפרשנות מחמירה של אנשי רשות המיסים, כזו שיכולה להיות לה השלכות קריטיות על עסקים רבים המחזיקים נדל"ן מסחרי בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il