סוד גלוי הא שבני גיל הזהב ניצבים חסרי אונים אל מול הקשיים הרבים שמערימים עליהם השירותים הציבוריים, המונעים מהם נגישות אנושית אליהם, אל מול מכשור מתוחכם של הטכנולוגיה השימושית. בעוד שזו שועטת קדימה, בקצב מוגבר, היא מותירה את הקשישים הרחק וחסרי אונים מאחור.
קחו לדוגמה את האינטרנט, שאמור להפוך את המגע הבין-אישי לנגיש יותר, ושנועד לקרב את הגולש במחי של שניה אל העולם הרחב. אלא שלעומת ידם הקלה של בני הדור הצעיר, המיטיבים לגלוש להנאתם ולתועלתם, נתקלים הנמנים עם גיל הזהב במצבור של בלמים טכניים, המונעים מהם את הלוקסוס הזה, כשידם קצרה מכדי שיוכלו להושיע את עצמם.
אין זה סוד שרבים מהקשישים רואים ב"גולם" המחשב מעין מפלצת מטילת אימים, שרק חוסמת את דרכם ומקשה עליהם את השימוש בו. הצרה הגדולה היא שלא אחת תובעת מהם הקידמה את השימוש ב"גולם" הזה כתנאי-בל-יעבור להשגת מבוקשם וצרכיהם.
מה לעשות, אבל בני גיל הזהב עדיין אינם מורגלים לטכנולוגיה השימושית והמשוכללת הזאת ומתקשים ביותר להתמודד עימה. לחיצה על ה"עכבר" ועל המקשים המתאימים היא למעלה מכוחם המצוי. כדי למצוא מזור לבעיותיהם - הם נכספים למענה אנושי, האמור להימצא מעברו של הקו. הדברים אמורים במיוחד בתשלומי חשבונות ובהזמנת מוצרים, כשאלה מתבצעים כיום כמעט אך ורק בדרך הבלתי ישירה.
מחסום מעצבן
קשים שבעתיים חיי הקשישים עם הסמרטפון - טלפון הפלא הנייד, שנועד מעצם טבעו לקצר ולהקל על השגת היעד, אך שהופך אצל הקשיש למחסום מעצבן להשגת יעדו. קבלת מסרון, או שליחתו לזולת, הופכות אצלו למשימה קשה, או בלתי-אפשרית, הכל מחמת האותיות הקטנות המרצדות במהירות על צג המכשיר, והמקשות כמובן על קריאתן.
עקב אכילס אחר עבור הקשיש הם השירותים של מוסדות ציבוריים, כמו הבנקים, משרדי הממשלה והעירייה. אלה הרי ניתנים כיום באמצעות מוקדנים, ומונעים בכך מהקשיש את הקשר האישי שהוא מורגל לו.
מן הדין שמוסדות הציבור יתנו למוקש הזה את דעתם בהקדם, כדי שגם בני גיל הזהב יוכלו להשתלב ביעדים הדרושים. אחרי ככלות הכל, גיל הזהב ראוי ליתר קשב ולתשומת-לב רבה יותר מזו שהיא, למרבה הצער, נחלת חלקו כיום.