X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במיוחד באלה הימים את ספר "במדבר" פרק ט"ו פסוק 15 חייבים לחזור ולשנן המצדדים בלאומנות רדיקלית, אתנית, שבטית, מסתגרת, ששוללת זכויות הזולת ויוצרת היירכיה של עמים כאן בתוך מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
אוחנה. גסות רוח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אפתח בשאלה לכל המחוקקים את חוקי הנאמנות ובמיוחד לשרת התרבות - האם ניתן היה בארצות הברית של אמריקה להביא לאוויר העולם סרטים נגד מלחמת ויטנאם, בהם הוצגו טייסים אמריקנים שורפים כפרים שלמים, סרטים, ספרים שירה ותנופת חיים של יצירה שגרמה להחלטה שיש לצאת מויטנאם כשקיים חוק הנאמנות?
מירי רגב הייתה מציגה את הגלריה העשירה של היוצרים בארה"ב כאויבי העם, כאשר הם הציגו את השלטון, כולל הנשיא, כפוגעים בערכי היסוד של החברה האנושית במלחמה המיותרת וגורמים לשכול לאלפי משפחות אמריקניות. האם אפשר היה בצרפת להביא לאוויר העולם על מסכי הקולנוע ומעל דפי הספרות והשירה את מעשי האכזריות של הצרפתים באלג'יריה, אם היה שם חוק הנאמנות?
במיוחד באלה הימים את ספר "במדבר" פרק ט"ו פסוק 15 חייבים לחזור ולשנן המצדדים בלאומנות רדיקלית, אתנית, שבטית, מסתגרת, ששוללת זכויות הזולת ויוצרת היירכיה של עמים כאן בתוך מדינת ישראל.
אני שסבור כי גרוש פליט סודני מדרום תל אביב למותו באפריקה, נחשב בעובר עבירה בחוק הנאמנות ובחוק הלאום. כך יהיה מצבי אם אמשיך להפגין נגד גירוש בדואים מאל אחמאר, בדואים שבעי גירושים, מנוסה ונדודים מאז 1947 מרמת הנגב הישראלית ועד היום באל אחממאר.
ספר במדבר בפרק ט"ו פסוק ט"ז מורה לנו "תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם וְלַגֵּר הַגָּר אִתְכֶם" - חוק אחד יהיה לכם. בפסוק מקדים מובהר לנו שאך ורק "חֻקָּה אַחַת לָכֶם" לא חוק אחד למגזר זה וחוק אחר למגזר אחר, אלא חוק אחד יהיה לכם, תורה אחת ומשפט אחד לכל החיים בארץ הזו. ואחרי שהבליט המחוקק בתחילת פסוק ט"ו ש"חֻקָּה אַחַת לָכֶם" הוא חוזר ושונה שלפנינו "חֻקַּת עוֹלָם לְדוֹרוֹתֵיכֶם". פעמים מודגש באותו פרק, שמדובר בחוק אחד לכולם, וזה חל גם על מי שאינו בן עמנו.
יופי של השוואה
בישראל של 2018 ממשלת ישראל מעניקה עדנה והערצה לרומן הפוליטי הצרפתי "העקורים", שב-1897 בעיצומו של משפט דרייפוס הציג כאויבי העם, חסרי עמוד שדרה, לא נאמנים ושיש לחוקק חוק נאמנות כדי להגן על המדינה בפני מעריצי רוסו, קאנט, בפני מעריצי המהפכה הצרפתית ועקרונות אוניברסליים.
בכנסת ישראל מסתמנת תבוסה מוחלטת להוראה המקראית, המורה - חוקה אחת לכם, תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם. מה שקיבלנו בכנסת בדיון בימי הפגרה הייתה התנסחות מיליטריסטית גסת רוח וברוטאלית, התנסחות מאיימת של חבר הכנסת אוחנה, שהבהיר למתנגדי חוק הלאום בשפה עברית מובסת ונכלמת, כשם שהובסו תמיד צבאות ערב בשדה הקרב בכל המערכות הצבאיות על-ידי צה"ל, כך יובסו כל מתנגדי חוק הלאום. יופי של השוואה מצד מחוקק.
חבר הכנסת אוחנה בנאום אימים הזכיר את הכהן פשחור בן אמר, פקיד נגיד גבוה בבית המקדש. האלימות המילולית של חבר הכנסת אוחנה סוללת דרך לאלימות הפיזית של פשחור בן אמר, שהכה פיזית את הנביא ירמיהו וזרק אותו למהפכת בשער בנימין העליון בבית ה', כי הוא התנגד למהלכים צבאיים ופוליטיים, אותם הוביל בית המלוכה.
פשחור בן אמר מודל 2018 מגדל בכנסת ישראל נהג דחפור העונה לשם מוטי יוגב, דוברו מר עקיבא לם הבהיר לנו "שהדרוזים בחיים לא היו מעיזים להרים את הראש ככה". זקיפות קומה לפי פשחור בן אמר, אותו מגלם עקיבא קם, שמורה רק לנו אדוני הארץ. להבנתו, אין חוקה אחת לדורותיכם, הדרוזים חייבים לחזור להרכין את הראש. הרמת ראש, אמירה בקול מה הם חשים לא נמצאת בבית המדרש החשוך של עקיבא לם ואדונו נהג דחפור, מוטי יוגב.
פשחור בן אמר מודל 2018 מגדל ומטפח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששולח את נתן אשל להבהיר לדרוזים, שאם משהו אינו מוצא חן בעיניהם שילכו לסוריה, ואם הם מתעקשים, שיעברו ל"דרוזיה". לנתן אשל, יועץ מקורב לראש הממשלה, יש תחום התמחות נוסף - צילום לבושן של נשים מתחת לשמלותיהן, אך הפעם החליט לנקוט בסגנון של פשחור בן אמר, ובזה הוא הצליח להתחרות בהצלחה רבה בפשחוריות של שר החינוך, נפתלי בנט, המאיים על הדרוזים שהם עלולים לצאת מתחומי הקונצנזוס הישראלי.
כל מי שהחליט להוציא את המילה שוויון מחוק הלאום, החליט לעלות על דרכו של פשחור בן אמר, כשהוא גם מוציא עצמו מספר הספרים, שהותיר לנו נכס יקר - "תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם".

תאריך:  04/11/2018   |   עודכן:  04/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוקה אחת לכם" ("במדבר" ט"ו 15)
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
עמוס שנער  |  4/11/18 12:27
 
- המפתחות בידי בנימין נתניהו ל"ת
הפאשיזים בפתח  |  5/11/18 08:10
 
- לקלינסקי יש דם על הידים
ב .ל  |  8/11/18 18:27
2
איתן שוב משקר ומעוות
מגיב ותיק  |  4/11/18 13:02
 
- גבלס גאה במגיב ותיק
נעמי..  |  11/11/18 08:35
3
על חשבונך תעשה כל סרט שתרצה
ב .ל  |  4/11/18 17:32
 
- ומירי רגב תאסור את הקרנתם
תאסור הקרנה  |  4/11/18 19:06
 
- תקריני אותם ברמללה עם החברים
ב .ל  |  4/11/18 20:20
 
- החוק רק מונע תמיכה ממשלתית ל"ת
אינו אוסר הקרנה  |  5/11/18 21:26
4
אני בזה לספסר מילשטיין ל"ת
רינת גל.  |  4/11/18 18:24
5
בורות מוחלטת
בורות מוחלטת  |  4/11/18 20:40
6
קלינסקי בחר בגזענות נגד יהודים ל"ת
יהודי מפוכח  |  4/11/18 21:21
7
רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם
יאיר4  |  4/11/18 21:34
8
הכותב שוב משקר
פנחס  |  4/11/18 22:17
 
- שקר זה דרך החיים של קלינסקי
ב .ל  |  5/11/18 07:41
9
האם איתן מבין שהוא מוליך שולל?
האם?  |  5/11/18 07:36
 
- הוא מתכוון להוליך שולל
מגיב ותיק  |  5/11/18 09:26
10
פשיטת רגל של חבר הכנסת אוחנה
רימה..  |  5/11/18 13:22
11
וחוק אחר לנחותים בני הגר
חוק אחד לעם בחירה  |  5/11/18 16:04
12
אורי נתן ציונים לרוצח המתועב .
חרפת אורי מילשטין  |  6/11/18 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בצלאל לביא
מטבע הדברים קיימת אצלנו הנטייה להמעיט עד כדי טשטוש את הפנים הפחות נעימות של האיש למעט בכרוניקה השוטפת של הידיעות והחדשות
ד"ר איתן לסרי
החברות הסיניות מעורבות גם בעשרות פרויקטים אסטרטגיים של תשתיות בישראל    הסינים מעוניינים ללמוד מאתנו על מחקר חקלאי    יש לנו מכון וולקני מהטובים בעולם ונוכל לסייע בפיתוח מערכות המזון העולמיות בסיוע צמחים וחלבונים חדשים, בשימוש בטכנולוגיות גידול דגים בים וביבשה ועוד
ראובן לייב
מצער הדבר שאין בכנסת שדולה שתעסוק בנושא הכאוב ועל שאין בישראל גוף מרכזי שאמור להקדיש לו תשומת-לב ראויה
שאול מנשה
"על הפליט לישון תחת כיפת השמיים, כדי שלא ישכח שיש לו שמיים אחרים. עליו לעבוד כמשרת (בעבודה קשה) כדי שלא ישכח שיש לו משימה לאומית. עליו להתנגד לקליטה כדי שלא ישכח את פלשתין"
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ לאחר ביקור מוצלח בנסיכות עומאן    פרשת היעלמות העיתונאי חאשוקג'י מחזקת את מעמדה של עומאן כמתווכת אזורית הפועלת להשגת יציבות באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il