X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משחק מצויין [צילום: יוסי צבקר]
חנה ו-12 ילדיה
המחזה הראשון של נעמי רגן החושף את עולמן של הנשים החרדיות - מרגש, נוקב ובועט - בית צבי
תפאורה יפה [צילום: יוסי צבקר]

מחזה מרגש [צילום: יוסי צבקר]

"מניין נשים", המחזה הראשון של נעמי רגן, העולה בבית צבי ברמת גן הוא מחזה בועט ונוקב, מרגש ומעניין, החושף את עולמן של נשים חרדיות. ההצגה מבוססת על מקרה אמיתי שאירע בארץ ושהגיע בשעתו לערכאות משפטיות ולבג"ץ ועוסק באשה חרדית הנאלצת להימלט מביתה לאחר שעברה במשך שנים של שתיקה מסכת קשה של אלימות, אונס והתעללות מצד בעלה. האישה יוצאת למאבק במגזר החרדי לאחר שנאסר עליה לראות את 12 ילדיה שאותם נאלצה לנטוש במנוסתה מאלימות בעלה.
חנה קשמן מוצאת עצמה מנודה בתוך החברה החרדית ובקרב משפחתה שלה, המסרבים לשמוע את מה שעבר עליה וגורסים כי היא הרסה את ביתה ומשפחתה, נטשה את ילדיה ועתה היא מתרועעת וחייה עם אישה. חנה מצליחה להוציא צו משפטי ובחסות המשטרה היא מגיעה לביתה כדי לראות את ילדיה, אך בני הבית וקרוביה, מתנכרים לה ומסרבים לתת לה לפגוש בילדים.
בצעד נואש, בניסיון לשבור את קוד ההתנהלות החרדית היא משכנעת את הנשים בביתה ובקרב מיודעיה לערוך לה מעין משפט, של מניין נשים, שיחליט לאחר שתספר את סיפורה ותחשוף את מה שעולל לה בעלה, אם תותר לה הפגישה עם הילדים.
חנה מגוללת את חייה הבלתי נתפסים עם בעלה החרדי, כיצד גנב מכספי עסק משותף עם חברתה וכיצד התעלל בה פיזית ומינית, אנס אותה כחפצו וגם בגד בה והחזיק פילגש. בנות המשפחה מסרבות להכיר באמת הנוראה, אך כשנחשפות העדויות, הם נאלצות להכיר באמת המרה.
רגן חושפת בהצגה את החיים בקהילה החרדית ואת הזילות שבה הם נוהגים, לדעתה, בנשים ובכבודן וחושפת את המסתתר מאחורי האידיליה המשפחתית כביכול ואת העולם של צדקנות דתית, טיוח והסירוב להכיר בעוולות כלפי האישה.
משחק ראוי ויפה
הבמאית אתי רזניק הצליחה ללהטט עם להקת שחקניות מוכשרת והתוצאה היא הפקה מרגשת מאוד, טעונה וקולחת שאין בה רגע דל. דניאלה חכים גילמה את חנה במשחק נוקב וטעון רגש. אין ספק כי מדובר בשחקנית בעלת פוטנציאל דרמטי מעולה הראויה לשבחים רבים.
אנה אקהרד גילמה במשחק מוצלח מאוד ומוקפד את בלומה, הבת הבכורה שנישאה בינתיים ועומדת ללדת בן בכור. איה חיות מגלמת את רות, בת הביניים, במשחק ראוי ויפה. נוי בר הייתה הסבתא, אימא של חנה ומשחקה הוא מוצלח מאוד, מקצועי ורב רושם. קארין שניידר כגיטה-לאה, אחותה של חנה, משחקת באורח נהדר את הדמות המסרבת לקבל את אחותה ובכל מחיר ומשחקה הוא מצוין.
טל שחר היא הרבנית גולדי, אמו של הבעל, המגישה משחק מעולה, קולח ונוקב בעוצמתו. דניאל הרוש כאחות הבעל, מגישה משחק מופלא והיא ראויה לתשואות חן מיוחדות. היא חושפת במהלך ההצגה את סודה וייתכן שגם את סוד גמגומה. מעיין גוטשלק מגלמת את זהבה, חברתה של חנה ומשחקה הוא טוב מאוד ואמין. נוי ארוך וגליה גלבלום כשכנות החטטניות מגישות משחק נהדר וטוות דמויות בלתי נשכחות.
התרגום של נויה לנצט הוא עכשווי וקולח. דפנה פרץ עיצבה תפאורה יפה ותלבושות נאותות ותואמות, ליאור מיטל עיצב תאורה ראויה. אפי שושני אחראי למוזיקה המקורית. קארין שניידר עיצבה את התנועה.
ההצגה שזורה בהברקות בימוי של אתי רזניק ובהן דמויות העבר הפורצות להווה ותמונת הפתיחה המלמדת אותנו פרק בהלכות לבוש וצניעות אצל האישה החרדית. מניין נשים הוא מחזה מרגש ונוקב מאוד ומעניק לצופים חוויה תיאטרלית מענגת.
צילום - יוסי צבקר

תפאורה יפה [צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  07/11/2018   |   עודכן:  07/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דינה זילבר היא הדוגמה הבוטה ביותר לרעות החולות של בכירי הפרקליטות. התבטאויותיה מאז הקמת הממשלה הנוכחית מלמדות על שכרון כוח ובוז לדרג הנבחר
יורי מור
איגור גוברמן, מושך בעט כבר יותר מיובל שנים; המשורר בא בימים (בימים אלה ממש הוא חוגג יום ההולדת 82), אך לא חולף קסמו, להפך, הגאריקים שלו נעשו יותר ויותר מרתקים ושנונים ועוקצניים
איתמר לוין
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה בשבוע שעבר עתירות נגד השינויים בפעילות ועדות האיתור הממליצות על מינויים בכירים בשירות הממשלתי. הצעת החוק בנושא היועצים המשפטיים הולכת לקראתם עוד יותר מאשר ההסדר שקיבל גושפנקה של בג"ץ. בלהיטותם לשמר בכל מחיר את כוחם, אביחי מנדלבליט והכפופים לו מוכנים לדרוס אפילו את בית המשפט העליון
הרצל חקק
הגעגוע והזיכרון והחלומות הם הנשק הסודי שלו, הם כוחות הרוח המאפשרים לו לנסוק למעלה, לראות במבט על את המציאות, לדלות תובנות לגבי העתיד
אביתר בן-צדף
"... הייתה בי תאוות ציד [לסיפור] בלתי-נשלטת; רציתי לתעד [מקרוב] את קמטוטי הפחד והזעם בפניהם של החיילים העירקיים ולהראותם לצופים בישראל ... לראות לחיילים של סדאם את הלבן בעיניים - זו תהיה תרומתי הצנועה אך הראויה למבצע סיקור המלחמה ...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il