X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד יסתיים הסבב הנוכחי של אלימות אותה כפה החמאס על ישראל? האם יגשים החמאס את מטרתו "להרגיל" את ישראל לעצימות נמוכה וקבועה של השתוללות על הגדר? כפי שהוא עושה באופן קבוע במהלך השבועות האחרונים? האם ישראל תמשיך להיות הומאנית בכל מצב, גם כשהיא משלמת על כך באמינותה ובבריאותם של תושבי העוטף ושל חייליה?
▪  ▪  ▪
אלשייך. מתזמן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

במשך שבועות ארוכים התעלל החמאס בתושבי עוטף עזה. הממשלה עמדה מנגד - הבליגה/הכילה. במשך שבועות ארוכים שרפו, ירו, חיבלו העזתים במרחבי האזור ובגדרות. עמל שנים הפך את הירוק המלבלב, לשחור משחור.
הערבים הם, על-פי מיטב המסורת, אלופים בשימוש יעיל באש. סיפור ישן. אלא שלראשונה (נזכור גם את חיפה - נובמבר 2017), נזדמן להם לעשות זאת תחת ממשל ישראלי נבחר, מול צבא חמוש עד לשיניו, במדינה שתפקידה המרכזי הוא לשמור על חייהם ורווחתם של אזרחיה. הפעם היה זה ממשל אפוד בכללים של הבלגה, הכלה וכמובן: הסדרה באופק...
תשובות הממשלה, עשו שימוש בכלל השחוק "לא נגרום לאסון הומניטרי לתושבי עזה", והמהדרים הוסיפו: "על לא עוול בכפם", כך שרים בממשלה נשאו את עיניהם למרום. "עוד מעט תהיה הסדרה" הבטיחו.
"אבו מאזן חוסם כספים המגיעים לתושבי עזה", אמרו אמצעי התקשורת. "נמצא תחליף ממקור אחר לכספים שחוסם הראיס. לא נרשה אסון הומניטרי" וכו' וכו'... ", ואכן הממשלה דאגה. נמצא מקור אחר לכסף החסר. אלא שההשתוללות על הגדר נמשכה, וגם, איך לא, ההבלגה נמשכה.
סיפור ההבלגה הוא, על קצה המזלג, תמצית סיפורה של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. למעשה כבר על פרעות תרפ"א 1921, ראשית מלחמת הדמים של הערבים בישוב היהודי בארץ, לא הגיבו היהודים. מאז נכפתה על היישוב היהודי אותה הבלגה בהוראת מוסדות היישוב, ואף ניתן לה הכשר אידיאולוגי על-ידי ראשיו, בן-גוריון, ברל כצנלסון ואחרים.
גם בסיבוב השני ביפו (יום ראשון ה-19 באפריל 1936), כאילו כדי להוכיח כמה המנהיגות הערבית "מכבדת" את אותה ההבלגה, ובעיצומה, עט המון ערבי משולהב על היהודים. כ-7,000 מהם ברחו. ביהודי יפו בוצעה "נכבה". אז עברו הפורעים אל שכונות יהודיות סמוכות (כרם התימנים, מנשייה ורחובות סמוכים), הציתו בתים, חנויות ובתי-מלאכה. ביפו שוב לא התיישבו יהודים עד לשחרורה במלחמת העצמאות.
גם תורה של טבריה הגיע, ועדיין ההבלגה בתוקף... ימים ספורים לפני יום הכיפורים, ב-2 באוקטובר, 1938, ז' בתשרי תרצ"ט - מוצאי שבת, יצאו כשלוש מאות ערבים, מאומנים היטב, על-ידי קצינים נאצים (שנשלחו על-ידי ההנהגה הנאצית מברלין), למתקפה רבתי על העיר, רצחו ופצעו עשרות יהודים, בהם ילדים. מסע ההרג שתוכנן גם לפגיעה בישובים יהודיים נוספים בגליל העליון, נקטע הפעם. היה זה וינגייט שהודיע לאנשיו: כאן לא תהיה הבלגה. הוא פשט על כפרים ערביים בגליל העליון החל בכפר חיטין, מצא את האחראיים לפשע: "הרגתם נשים וילדים בשנתם - לא ריחמתם עליהם", עשרה מהפורעים נורו. מאז שקט הגליל.
ונחזור לעזה. אחרי כל אירועי הדמים שנחתו על תושבי הנגב בימים האחרונים ולמרות ההבלגה הכפויה, ממשיכים העזתים להשתולל, גם בעת כתיבת שורות אלו, הפעם באמצעות ירי רקטות ללא אבחנה. 'ממתינים להסדרה'. יאמר חלק מהשרים וגם ראש הממשלה.
כיצד יסתיים הסבב הנוכחי של אלימות אותה כפה החמאס על ישראל? האם יגשים החמאס את מטרתו "להרגיל" את ישראל לעצימות נמוכה וקבועה של השתוללות על הגדר? כפי שהוא עושה באופן קבוע במהלך השבועות האחרונים? האם ישראל תמשיך להיות הומנית בכל מצב, גם כשהיא משלמת על כך באמינותה ובבריאותם של תושבי העוטף ושל חייליה? ימים יגידו.
העיתוי הוא מלך הדרמה
אצל אלשיך אין מקריות - מדוע אינני משתתף בצהלה הכללית?
דקה לפני העברת המפתחות למחליפו, משחרר אלשיך לתקשורת את המלצות המשטרה ביחס לחשודים בפרשת הצוללות. אתם הבנתם את זה?
למשכימים להריע על חפות נתניהו בתיק הצוללות (ואני ביניהם), אני ממליץ, לזכור פרט 'קטן' אחד (אבל חשוב מאד): העיתוי, העיתוי, העיתוי (של המלצות המשטרה). כבר אמר פעם איש תקשורת ידוע: "העיתוי הוא מלך הדרמה". כיצד קרה שבדיוק עכשיו, היום, דקה לפני שיניח את המפתחות על השולחן וילך סופסוף לביתו, שיחרר אלשיך לתקשורת, את המלצות המשטרה ביחס לחשודים בפרשת הצוללות?
המפכ"ל אלשיך, מלך התזמונים (והתחמונים), למיניהם, הבין היטב כי בכך הוא ייכתב לנצח בדברי הימים כטהרן ההיסטורי של מדינת ישראל. הוא מקווה בסתר ליבו כי אם אכן יוגשו כתבי אישום, שמו של נתניהו יוזכר שוב ושוב במהלך השימועים, המשפטים, הערעורים, שעוד יבואו, ושהתהליך המשפטי יחלץ בדיעבד, מהנאשמים בפועל ומעדי המדינה את התכנים שהוא מייחל להם. במחי בחירת העיתוי הבטיח אלשיך, שגם עכשיו, ובפרט עכשיו, הנושא הזה לא ירד מהמסך ומהפרינט, במשך השנים הבאות. כל הגה כל מילה של אחד העדים/הנאשמים, תהדהד ברמה. כל אמצעי התקשורת הששים אלי קרב ואל דמו של נתניהו, יעסקו בכך ורק בכך. שמו של נתניהו, למרות 'שחרורו' מהפרשה, לא ייפקד מתוצריו הרדודים של התהליך המשפטי. וכך סיפור הצוללות (+ נתניהו), ימשיך, לצערי, להזין את התקשורת עוד זמן רב.
רמזים ראשונים לתהליך הממאיר הזה מצאנו בדבריו של ברק, הספוגים ברוע ובקנאה, וגם של אחרים, ביניהם כאלה שאותם היועמ"ש מסרב בעקשנות בלתי ברורה, לחקור חקירה של ממש. לכך לדוגמה נתן כבר רביב דרוקר מ'אוהבי' נתניהו הידועים, ביטוי בתוכניתו "המקור" (ערוץ 10, 13.11.18), כאשר הוא, ומסתבר גם עורכי הסדרה, מקפידים להזכיר את נוכחותו הסמוכה של נתניהו לאישים המרכזיים בפרשה, והם עושים זאת שוב ושוב במסירות רבה.
במהלך השנים הקרובות ניווכח כי אלשיך צוהל בקול גדול, ואומר לכל שוחרי נתניהו: "חברים, אמרתי לכם"?!" וכנראה גם מצפה המפכ"ל לשעבר לצ'פחה עזה על שכמו מהפוליטיקאים משמאל, שעכשיו יחככו את כפות ידיהם בנחת. יש מי העושה את מלאכתם נאמנה.

תאריך:  14/11/2018   |   עודכן:  14/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוטף עזה: ההבלגה, ההכלה וההתחסדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רפאל בוכניק
הפסקת אש אינה מעשה מדיני מושכל, שכן היא מאפשרת לחמאס לבצר את דימויו הכוחני, גם ככזה אשר כפה על הצבא הישראלי הגדול כללי משחק הנוחים לו    במקביל יהיה זה נכון להניח כי הסכמה ישראלית להפסקת אש תתקבל כבלתי פופולרית בקרב הציבור הישראלי, שיזהה בכך ביטוי מובהק של חולשה והתרפסות בפניו של ארגון הטרור החמאסי
יוני בן-מנחם
קטר משחקת משחק כפול, מצד אחד היא מציגה את עצמה כמי מסייעת לישראל לפתור את הבעיות ההומניטריות ברצועה אך מאידך-גיסא היא מסכסכת בין ישראל לפלשתינים. אחד משופרות התעמולה של קטר טוען כי ישראל מתכננת מלחמה חדשה ברצועת עזה כדי לחלץ את סעודיה מפרשת רצח ג'מאל חאשוקג'י
יעקב עמר
את הרעל, השנאה וההמרצה לטרור לא משדר הבניין עצמו אלא חבורת הטרוריסטים שבתוכו    להודיע להם להתפנות מראש הזוי באותה מידה לו הודיעו למשגרי טילים שיתרחקו כי הולכים להשמיד את הטילים...
אסתר שניאורסון גרי
זה הרי מביש, מקומם, מטורלל, ואלה שלא רואים זאת כך, ואתה מסביר להם, מביטים בך במין מבט של מרמור, של טינה, של בוז    התנשאות שבאה לידי ביטוי בשפת הגוף
עידן יוסף
המפגינים מישובי העוטף מוחים על הסדר הפסקת האש עליו החליט הקבינט וקוראים קריאות בגנות נתניהו    בעזה נישאים נאומי ניצחון    מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדון במצב בעזה
רשימות נוספות
חמאס: מסכימים להפסקת אש  /  איציק וולף
"התקפה משמעותית על החמאס בעזה"  /  מירב ארד
צה"ל השמיד את תחנת הטלוויזיה של חמאס  /  עידן יוסף
שקט הוא רפש  /  אביתר בן-צדף
משל האספלנית  /  אביתר בן-צדף
לחשוב מהראש, לא מהבטן  /  גדי חיטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il