X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למערכת הביטחון הייתה ויש אלטרנטיבה לרכוש כלי נשק מונחי לייזר, ליירוט עפיפוני תבערה ורחפנים נושאי פצצות, והיא מתעלמת מכך המערכות זמינות זולות וקלות לתפעול
▪  ▪  ▪
שגיאה חמורה [צילו ם: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

מה שאנחנו רואים ברצועת עזה שהחמאס הוא היוזם. מערכות הביטחון במיוחד צה"ל, נגררות אחרי צעדי החמאס, ולא להפך. האם הדבר נובע מקונספציה ביטחונית שגויה באחד מן ההיבטים של המלחמה נגד הטרור? האם פרטי המקרה שלהלן מדגימים את התפיסה הכושלת של מערכות הביטחון בישראל? את כישלון המטכ"ל-ים, בראשות הרמטכ"ל-ים ששרתו ומשרתים, השבויים בקונספציה מוזרה וישנה? האם זה סוג של סטגנציה? האם יש אצלם בלבול בולט בין מערכות נשק אסטרטגיות לבין מערכות נשק טקטיות? לקחת כלי נשק טקטי, גם אם הוא מצוין, כמו כיפת ברזל, ולתת לו פרוש אסטרטגי, הוא שגיאה חמורה. האם הכישלון בסילוק רחפנים נושאי פצצות ובעפיפוני התבערה מאזור עוטף עזה, כרוך סביב צווארה של ועדות החוץ והביטחון לדורותיה? ובשרי הביטחון לדורותיהם?
כל פרטי הסיפור שלהלן אינם מבוססים על מקרה אמיתי שהתרחש. מאידך-גיסא, פרטי המקרה דומים וקשורים למציאות הקשה בה אנו חיים בישראל. פרטי המקרה הזה הם ניסיון להדגים אפשרות של מציאות בחיינו. תאר לך את המצב הבא: בבית קפה במרכז העיר עזה, יושבים להם שלושה פעילי חמאס, הטרוריסטים אחמד, מוסטפה ואיסמעיל. כולם בני דודים ממשפחת עבד א-סלאם אחמד הנייה. הם מנסים להעלות רעיון לביצוע פיגוע המוני עם אפקט פרסום טלוויזיוני מיידי ישראלי ואירופי רחב. הפגישה איננה מקרית ומתקיימת בבית הקפה של אבו-ג'וחה סמוך לשכונת א-רימאל, בעזה. היא מתקיימת על-רקע רעש העגלה הנגררת על-ידי חמור ועגלון המאיץ בו בצעקות, מלווה ברעש המכוניות הנוסעות והצופרות על אותו הכביש, כשמחנק ריח ועשן הסיגריות עם הקפה המהביל, יחד עם הנרגילות של יושבי בית הקפה, הכל משתלבים זה בזה.
מפעם לפעם מתיישב בעל הקפה לידם, שומע את דבריהם, ופונה ללקוח אחר או למטבח. כל זה לא מונע משלושת הטרוריסטים לתכנן מזימת טרור שטנית. לבסוף החליטו על היום, המקום והשעה של הפיגוע ההמוני. היום יהיה יום חמישי בשבוע, המקום יהיה אולם הכדורסל היכל מנורה, ביד אליהו אשר בתל אביב. השעה תהיה בערב, שעת משחק הכדורסל של מכבי תל אביב המשודר ישירות טלוויזיונית לארץ וגם לאירופה. האפקט יהיה עצום. שלושת הטרוריסטים, בני הדודים ממשפחת עבד א-סלאם אחמד הנייה, קבעו להיפגש שוב באותו בית הקפה, כעבור יומיים כדי לסכם את האמצעים הנחוצים לביצוע מעשה הטרור.
מנגד, יושבים להם אנשי השב"כ, באחת המפקדות במרכז הארץ, ובעזרת משת"פ אמין, מגיעה אליהם הידיעה והפרטים על המזימה הזו. בפני קציני השב"כ עומד האתגר, היכן עדיף לתפוס את הטרוריסטים ובכך למנוע את האירוע בעוד מועד? האם לטופסם בבית הקפה סמוך לשכונת א-רימאל, בעזה? האם לטופסם במעבר הגבול של הרצועה במחסום ארז? האם בדרך במכונית על כביש 4 באזור אשדוד? האם בדרך על כביש 4 באזור ראשון לציון? או בלית ברירה, בכניסה להיכל מנורה ביד אליהו?
כדי למנוע את אירוע הטרור, שני עקרונות עמדו בפני מפקדי השב"כ: האחד, עדיף לתפוס את הטרוריסטים בציר הזמן ככל המוקדם. העיקרון השני, המקום הטוב ביותר לתפוס את הטרוריסטים הוא ליד בית הקפה בעיר עזה עצמה, סמוך לשכונת א-רימאל. ואם זה לא מתאפשר, הרי על גבול הרצועה, מחסום ארז, כי ראוי לשמר את המלחמה בטרור בשטח האויב.
נשאלת השאלה, מדוע שני עקרונות חשובים אלה של מפקדי השב"כ, לא מיושמים בצה"ל במלחמה בטילי אויב או בעפיפוני תבערה וברחפנים נושאי פצצות שנורים מהרצועה? דהיינו, כשטיל או עפיפון תבערה ממריא משטח הרצועה, בדרכו לשטח ישראל, ראוי להשמיד אותו מיד אחרי ההמראה, בשטח הרצועה. מדוע שלא להשתמש בכלי נשק כזה שקיים? אם התשובה לכך היא חיובית, מדוע לא רכשו או לא פיתחו כלי נשק מונחה לייזר המיירט עפיפוני תבערה או רחפנים הטעונים פצצות, מיד לאחר ההמראה בשטח הרצועה עצמה? כלי נשק מונחה לייזר, הוא בעשרות מונים זול יחסית ברכישה וזול לאין שיעור בתפעול. יכולת שכזו הייתה מונעת את כל המצב האבסורדי החמור של שדות שרופים באזור עוטף עזה שהתדרדר למשלוח של 500 טילים ביום אחד.
נשק מונחה לייזר שמערכת הביטחון מתעלמת ממנו
למטכ"ל ולוועדת החוץ והביטחון, ולשרי הביטחון לדורותיהם, ידוע היטב שלחברות האמריקניות בואינג, רייתיאון וחברת לוקהיד-מרטין, יש מוצרים, כלי נשק על בסיס הלייזר. הם מכירים את משרדי נציגויותיהן בישראל. כל המוצרים הללו נמצאים על המדף ויחסית זולים לרכישה וניתנים לאספקה מיידית. ההכשרה לשימוש ואחזקה, קצרה יחסית. אלו הם כלי נשק המשמידים עפיפוני תבערה ורחפנים נושאי פצצות, מיד עם המראתם, מעל שטח הרצועה בעזה. ההשמדה נעשית בעזרת קרני לייזר, מהם המופעלים בעזרת חשמל ברמה ביתית רגילה. מערכת הביטחון מתעלמת.
תחנת הטלוויזיה האמריקנית FOX News לא פעם פרסמה והדגימה מערכת כזו הנמצאת כבר בשימוש בצבאות ארה"ב. היצרן היא חברת רייתיאון. בנוסף, ידוע שלחברה המסחרית האמריקנית IPG Photonics יש מערכת לייזר מסחרי אותה ניתן לחבר למערכת תוצרת רפאל הנקראת Sky Spotter וזאת כדי לממש עוד אופציה למימוש כלי נשק מונחה לייזר, שמטרתו השמדת עפיפוני תבערה או רחפנים נושאי פצצות, בהיותם עדין מרחפים מעל רצועת עזה. מדוע מערכת הביטחון מתעלמת? אם זה קיים, והמערכות הביטחוניות בישראל יודעות על כך ולא מנסות, לא רוכשות כלים אלה, מתבקשת השאלה, היכן מבקר המדינה? האם לנגד עיננו עוד פאשלה ביטחונית הכרוכה בקונספציה שגויה?
[דוגמאות לכלי נשק קיימים]
[דוגמה נוספת]
[עוד דוגמא]

תאריך:  15/11/2018   |   עודכן:  15/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קונספציה ביטחונית שגויה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לייזר מול כיפת ברזל
עופרקה  |  15/11/18 20:11
 
- בוטלו כל פרוייקטי הלייזר הצבאי
ע_הראל  |  18/11/18 03:07
2
צר
שמ   |  16/11/18 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ארי בוסל
נזכור שהערבים שונאינו, ובראשם יאסר ערפאת, התחנכו תחת בית המדרש הסובייטי, ולפיכך מי שמדבר סובייטית, ודאי שיודע גם ערבית!
עמוס גלבוע
הסבב בנוכחי מצטרף ל-3 סבבים שהחלו במאי 2018 כחלק ממלחמת ההתשה של החמאס נגדנו מאז 30 מרץ    בכולם החמאס יזם את הפתיחה וזה שסיים, וישראל נאלצה להסכים    הדרום הופקר לגחמות החמאס ומשחקיו
עמי דור-און
במאבק הכוחות בין הצדדים נוצר מאזן חדש    מעתה הם יכולים להתחיל לירות מחדש, בכל יום ובכל שעה    ואנחנו? תמיד נהיה מהוססים, נשתדל לא להסלים את המצב, בעיקר כיוון שאנחנו יודעים שהרצועה הקטנה הזו, היא רעה חולה, שטוב יותר לא להתעסק אתה
אסתר שניאורסון גרי
ילדים ומבוגרים ישבו בחוסר אונים ובפחד מצמית בתוך ממד"ים בגלל כנופיה של חמאס, שמנהלת את החיים כאן
אביתר בן-צדף
מחשבות ראשונות בעקבות הפסקת-האש המבישה, שכפה עלינו חמאס    יוון שאיפסנו את הרתעתנו, אפשר להבטיח, שהעווית הבאה של פתיחה באש תהיה בקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il