השאלה היכן הניח יעקב את ראשו הטרידה למדי את הפרשנים וכך ניתן למצוא שרש"י מזהה את האתר שבו נרדם יעקב כהר המוריה, הר-הבית. ברבות השנים עלו גם השערות אחרות לזיהוי מקום חלום יעקב. אחת מהן נולדה אצל חוקר ארץ ישראל, פרופסור זאב וילנאי. הוא זיהה את אתר חלום יעקב
באתר מקאם שייח' עבדאללה, הנמצא על פסגת ההר ארטיס, הסמוך ליישוב בית אל של היום.
אך יש משהו קצת נודניקי בלנסות לזהות את מיקום חלום יעקב. סולם יעקב לא היה ריאלי. הוא היה חלק מחלום. לכן, זיהוי המקום שבו כביכול עמדו רגליו ממש לא רלוונטי. גם זיהוי המקום שבו שכב יעקב לא אמור להעלות או להוריד למי שקורא את הפסוקים. זה ממש לא העיקר. אחרת - התורה כבר הייתה מציינת בדיוק איפה זה קרה.
הפסוקים מרמזים על כך המלאכים שעלו וירדו בסולם הם כוחות הנמצאים בתוך יעקב אבינו עצמו: "ויחלום והנה סלם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו". בפשטות - 'בו' משמע בסולם. המלאכים עולים ויורדים בסולם. אולם אם מתבוננים לעומק יותר מובן שהמילה 'בו' מתייחסת ליעקב אבינו. ניתן גם לומר שאין מחלוקת ויעקב אבינו הוא הוא הסולם.