X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על התפר בין רחביה לנחלאות מצאה יעל צלניק את Vellka- קפה רטרואי ומגניב במיוחד, שהצליח לצנן אותה ביום חמסין פתאומי עם תפריט מקורי ומפתיע את ההתלהבות שלה אנחנו עדיין מנסים לצנן
▪  ▪  ▪
[צילום: וולקה]

היה כל כך חם, שהיינו חייבות ללכת למקום שמגישים בו דברים קרים וטעימים, שהמחירים בו סבירים, ושכדי להגיע אליו לא צריך לבזבז אפילו גרם אנרגיה. הלכנו לחפש בית קפה שכונתי.
וולקה הוא בית קפה של ניגודים. הוא נמצא באזור הכי מגניב בירושלים - התפר שבין השכונות נחלאות (תמהונים, אמנים וסטלנים) ורחביה (פרופסורים, מיליונרים, אריסטוקרטים). התפריט שלו הוא המקורי ביותר שראיתי מזה הרבה זמן - קרואסון עם גבינת ברי, שייק יוגורט פרג, סנדביץ' מלחם קסטן עם תותים ומסקרפונה ומה לא. בקיצור, בוולקה אין שילוב שהוא בלתי אפשרי.
אסנת ואני התלהבנו מסגנון הרטרו המטורף ששולט ב"וולקה"; לא פספסו שם אף פרט - מהפח בשירותים ועד קופסאות הפח המקסימות שמשמשות אגרטלים והתמונות המשפחתיות הישנות. יש גם ציפור בכלוב ששרה כאילו שמו לה משהו בזרעונים ואפשר לשבת בחוץ אם מספיק חם. אז ישבנו.
קיבלנו טעימה של שייק מנגו-תות על בסיס יוגורט - שזה מקורי בפני עצמו וגם טעים בפני עצמו - ואז התחלנו להזמין.
פתחנו בסלט פנזנלה (32 שקל), שזה סלט לחם איטלקי שחוץ מלחם יש בו גם עגבניות, זיתי קלמטה ובזיליקום. הלחם שהגיע עם הסלט היה לחם כפרי, אבל אפשר לבקש גם לחם מלא, חלה מתוקה (נכון שווה?), לחם מופחת קלוריות או בייגל. הסלט היה טעים ומשביע, קצת שום היה רק מוסיף אבל בהחלט חיסלנו הכל.
הסלט של לרה (35 שקל) גורם לך לרצות לפגוש את לרה. מדובר במצע עלים ירוקים, עליו מונחות לביבות אדומות. נשמע מוזר? ואם אני אגיד לכם שהלביבות עשויות מסלק? ושהן טעימות אפילו יותר מלביבות תפוחי אדמה? על כל לביבת סלק הונחה פרוסת גבינת צאן שאסנת לא הפסיקה לציין שכתוב בתפריט שהיא מהרי ירושלים, אבל לי לא היה אכפת מאיפה הגבינה, זה היה פשוט שילוב מעולה של טעמים והתמוגגנו מכל ביס.
הבא בתור: פרנץ' טוסט קלאסי עם סירופ מייפל ובננות מקורמלות (32 שקל). המילה "מקורמלות" עושה לכם מה שהיא עשתה לי? אני מקווה שכן, כי זה טעים בדיוק כמו שזה נשמע. מתוק וכיפי.
בשלב זה נשענו לאחור והרהרנו בוויטרינת הקינוחים שקורצת לנו מרחוק. הגענו למסקנה שאם רוצים קינוח, ורוצים קינוח, מישהו צריך לקום. אחרי ויכוח קצר, קמנו שתינו. נתתי לאסנת את הכבוד לבחור לנו קינוח מייצג ולא התאכזבתי.
אסנת בחרה בקראמבל אוכמניות ותפוחים - פירות בתנור עם פירורים קראנצ'יים מעל, כאשר החמצמצות של האוכמניות מתעדנת עם שני כדורי גלידת הווניל שנמסים מעל.
חששנו שבגלל החום הכבד אנחנו בסכנת התייבשות, והזמנו שוקולד חם ספרדי (15 שקל) ומילקשייק קפה קרמל (25 שקל). השוקו היה חם וטעים וגם - חריף. כרגיל ב"וולקה" הולכים על שילובים בלתי אפשריים, ומוסיפים צ'ילי לשוקו. בהחלט לא משעמם. המילקשייק של אסנת היה מעולה, אין כמו קפה, קרמל וקרח, השילוב האולטימטיבי לחמסין הירושלמי.
לבסוף יצאנו לשרב הלוהט שבחוץ, וחשבנו על כל האנשים שהתמזל להם לשבת ב"וולקה" הקריר ולשתות מילקשייק. האמת, יש מצב שנבקר שם בכל עונות השנה, החמסין היה רק ההתחלה.

הכותבת היתה אורחת המקום.
Velka - אבן שפרוט 5 ירושלים, 02-5665755
תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מדובר בארכיון ארוסלן שבגרמניה, שבו אצורים מסמכים מתקופת מלחמת העולם השנייה המתייחסים לשואה
איריס פרחי
התובעת לא ידעה שהקורס החל 3 חודשים לפני שנרשמה וטענה שהוטעתה    המכללה סירבה להחזיר את הכסף עד שבית המשפט התערב
איריס פרחי
חברת ביטוח סירבה לפצות מבוטחים שהטלוויזיה שלהם התנפצה בתאונה מוזרה    בית המשפט חייב את חברת הביטוח לשלם עלות הטלוויזיה בתוספת בזבוז זמן
ניר יהב
דוח חדש של בצלם והאגודה לזכויות האזרח קובע כי 'חברון הפכה לעיר רפאים בשל מדיניות של ישראל, ששורשיה בהעדפה בוטה ומפלה של האינטרסים של המתנחלים'
הדר פרבר
מתאם מדיניות החוץ באיחוד האירופי אמר כי על טורקיה ליישם את הקריטריונים של האיחוד האירופי כדי להיות חברה בו וכי ההתפתחויות הפוליטיות במדינה חייבות להתאים לאלה של האיחוד    הפגנות בטורקיה נגד משטר דתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il