X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ילדים יהודיים לא יוולדו עוד בעזה. החלום לשוב לרצועה על-מנת להתיישב בה מחדש - כבר לא יתגשם לא יהיה מנוס מכך שכל עוד החמאס הוא השליט, לוחמים ישראלים הם אלה שישובו אליה, במוקדם או במאוחר, רגלי, או טנקים ונגמ"שים, עם עוצמת אש כבדה
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

מראשית ימיה של המדינה, מזה שבעים שנה ויותר, אנו מסוכסכים עם עזה. כאצבע המזדקרת צפונה מסיני, עזה תקועה לנו כאצבע בעין, או כעצם בגרון, בין אם הייתה תחת שלטוננו ובין אם לאו. בין אם הייתה תחת ריבונות מצרים ובין אם לאו.
לכל אחד ישנה בוודאי עזה משלו. כשאני חושב על עזה, תמיד עולה לנגד עיני תמונתו של שייקה בקמן, "הנער מעזה", בן הרופא היהודי בנימין בקמן ששירת בעזה בשנות העשרים מטעם קופת-חולים ולימים אחד הרופאים הנודעים בנתניה.
קהילה קטנה, רופא יהודי, בית-כנסת עתיק, בית-ספר יהודי "שמשון" - אכן, היו ימים יפים בעזה, שנים רבות לפני גוש-קטיף... ביוני 1926 והם בעזה, נולד לזהבה ובנימין בנם בכורם ישעיהו. עד גיל שלוש הכל היה אידיאלי, עד שבאוגוסט 1929 ערכו הערבים, כדרכם בקודש, פוגרום בקהילה היהודית הקטנה. 14 המשפחות היהודיות פונו מהעיר בעור שיניהם. בא הקץ על הקהילה היהודית בעזה ורצועתה - לפחות עד 1967.
שייקה בקמן הצטרף למחתרת לח"י ופעל בשורותיה. במלחמת-העצמאות לחם בחזית לוד ובנגב ונפצע פעמיים. הוא שירת בחיל-השריון והיה בין "שועלי-שמשון". לאחר העצמאות היה בין מייסדי נוה-יאיר, היישוב שניסו להקים ללא הצלחה יוצאי לח"י וביניהם יצחק שמיר, ב...עוטף עזה.
במקום נוה-יאיר קם קיבוץ עין-השלושה, שמאז עלותו לקרקע ועד היום סובל מתוקפנות השכנים מעבר לגדר הגבול, כמו שאר ישובי העוטף. מי אינו זוכר את רצח רכז הביטחון של נחל-עוז רועי רוטברג ז"ל, וחללים נוספים? בשנות החמישים היו אלה חדירות של מסתננים, פדאיונים, למטרות גניבה ורצח, והיום טרור של רקטות ובלוני הצתה. בפרוץ מלחמת "קדש", שייקה בן ה-30 מתגייס למערכה. ביום 3 בנובמבר 1956 השתתף בקרב על רצועת עזה. בעת שחש עם שני חבריו לחלץ פצוע משדה הקרב, נפל "הנער מעזה" בשערי עזה.
עברו מאז 62 שנה, ועזה מוסיפה להקיז את דמנו. מאז ההינתקות האומללה, צה"ל שב ופועל בה, במבצעים יבשתיים, בתקיפות מן האוויר, וגם בפעולה חשאית שמסתבכת, ובה נופל אחד מטובי הלוחמים, סגן אלוף מ., פעולה שגררה אחריה סבב נוסף של אלימות מול הרצועה.
מדוע לא הועברה עזה לריבונות מצרים בהסכם השלום עם מצרים ב-1979? - שואלים רבים בתוכנו באלה הימים - והרי המצרים כבר היו יודעים לטפל בבעיה שהיא מציבה לסובבים אותה. החמאס תחת שלטונם לא היה מעז להרים ראש. האם לא היה זה מישגה של מנחם בגין?
עזה לא הועברה משתי סיבות. המצרים לא רצו להשאיר בריבונותם את קן הצרעות הזה. בסתר לבם אולי ביקשו להשאיר מיטרד זה לטיפולה של ישראל. מצד שני, עזה היא חלק מארץ-ישראל ההיסטורית. מסירתה אליבא דבגין, הייתה מתפרשת כיצירת תקדים של נסיגה ישראלית מחלקי המולדת ההיסטורית, מה שלא כן היה בנסיגה מסיני.
וכך אנו "אוכלים" שוב ושוב את כאב הראש הזה ששמו עזה, שהינה היום מדינת טרור, מלאת משטמה לשכן ממזרח, שמפיצה תעמולה אנטישמית, שקרים והסתה, ומיישמה אותה באלימות, בניסיונות חדירה לישראל, בהתגרויות בלתי פוסקות.
מאז הנסיגה החד-צדדית של ישראל ב-2005 והורדת היישובים הישראלים ברצועה, עזה בשלטון החמאס מתעלקת עלינו. המצב הפנימי בה מחמיר והולך, ועימו גוברת עוצמת ההתגרות בישראל. עזה חוגגת רק כאשר היא מצליחה להסב לנו אבדות, למראה הקיבוצים והמושבים אפופי עשן, כאשר טיל עזתי פוגע באוטובוס אזרחי, או כאשר שר הביטחון הישראלי מתפטר. עיי חורבות בעזה? הרוגים בעזה? - את שלטון החמאס זה לא מעניין.
עזה אינה רוצה "להחליף דיסקט" ולהתפתח. כל רצון שליטיה הוא להתחמש ולהצטייד בכלי משחית, להתחפר ולהוציא כל משאביה על חימוש והיערכות לתוקפנות הבאה. כשזו ה"תרבות" של אויבינו, ברור שכל "הסדרה" היא קניית שקט לזמן מוגבל. ישראל חייבת להיות נכונה למערכה כבדה, שבוא תבוא.
ילדים יהודיים לא יוולדו עוד בעזה. החלום לשוב לרצועה על-מנת להתיישב בה מחדש - כבר לא יתגשם. ואולם לא יהיה מנוס מכך שכל עוד החמאס הוא השליט, לוחמים ישראלים הם אלה שישובו אליה, במוקדם או במאוחר, רגלי, או טנקים ונגמ"שים, עם עוצמת אש כבדה, על-מנת לשים אחת ולתמיד קץ לקן הטרור הרצחני הזה.

פורסם לראשונה במעריב, 19.11.18
תאריך:  19/11/2018   |   עודכן:  19/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שייקה, רועי וסא"ל מ'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
Get Real
reality  |  19/11/18 23:25
2
point well taken
hyaniv  |  21/11/18 01:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון הכהן
השיח אחרי כל הסדרה או הפסקת אש נוטה להציב במוקד את "אובדן ההרתעה". תגובתו של חמאס בעוצמתו המתריסה מעלה את השאלה מדוע הנהגת חמאס שכנראה אינה מעוניינת במלחמה, מרשה לעצמה להעז בהסלמה כזו, בהתהלכות ללא מורא על סף המלחמה? מן הצד הישראלי, מתבקש הסבר מה מונע מממשלת ישראל מהוראה לצה"ל להכריע את איום החמאס
מוטי פלד
"חגיגה דמוקרטית"! זועקות הכותרות בעיתונים ובאתרים השונים תוך ניסיון לשכנע את האזרחים להטריח את עצמם ולהצביע    אמנם, כתוצאה ישירה מבזבזנות מופרזת של מפלגות ומועמדים, מאות אלפי אזרחים נהנים מהכנסות בלתי צפויות, כל אחד ואחת עם הקומבינה שלו    כסף רב "נשפך" למשק שזה דבר טוב, אולי היחיד שטוב...
יוסף אליעז
אכן רצועת עזה מציבה בעיה קשה בפני ישראל, בפני תושביה ולמעשה בפני כל העולם    בינתיים כל הניסיונות לשוב ולאחד את ערביי עזה עם ערביי יהודה ושומרן עלו בתוהו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דרוש ניצחון, מטרידים, סודות דולפים, בלתי-חוקי לכאורה, ולהגדיל התקציב    שבוע טוב
מנחם רהט
הבחירות המוניציפליות חוללו קרע עמוק במחנה החרדי, שכנראה ירוץ לכנסת בשני ראשים: חסידים מול ליטאים, אדמו"רים מול ראשי ישיבות    למרבה הצער הניבו הבחירות קורבן שווא, שליבו כרע תחת ההשפלה הכפויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il