X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אם הם רוצים להחליף את מכשיר השמיעה הם מתבקשים להביא אישור רפואי על כך שזה נגרם כתוצאה מהשואה - ממי הם יבקשו אישור כזה, ממנגלה"?
▪  ▪  ▪
עמותת אביב מסייעת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

השנה יתקיים טקס הזיכרון הממלכתי לשואה ה-74 במספר. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בערב יום הזיכרון הקודם - 27.1.17, מספר ניצולי השואה החיים בישראל עמד על כ-202.6 אלף. מתוכם כ-63.5 אלף ששרדו את תופת הגטאות, מחנות ההשמדה, הריכוז והעבודה וכן נאלצו להתחבא במקומות מסתור.
למרבה החרפה, בין רבע לשליש מהניצולים נאלצים לחיות בתנאי חיים קשים ביותר, ואף מתחת לקו העוני. נתונים מצערים אלה עדיין מייצגים את המציאות בישראל 2018, על-אף הימצאות המשאבים הנכונים לטיפול בבעיה, ולמרות העובדה כי ישראל היא מדינת רווחה, סוגיית מצבם של ניצולי השואה נופלת בין הכסאות.
הייתה התייחסות בעבר של חברי כנסת בנושא חשוב זה, ביניהם חבר הכנסת איציק שמולי, שטען כי על המדינה לפעול יותר למען ניצולי השואה ולהפסיק להקפיד עליהם כל כך ביורוקרטית עד לכדי זלזול, אלא להעניק להם את מה שמגיע להם. "אם הם רוצים להחליף את מכשיר השמיעה הם מתבקשים להביא אישור רפואי על כך שזה נגרם כתוצאה מהשואה - ממי הם יבקשו אישור כזה, ממנגלה"? מדובר פה בהזדמנות פז להעניק לכל אותם הניצולים שסבלו סבל כה נורא בשואה, מעין תיקון דרך הענקת הקצבאות ושיפור מצבם.
בהסתמך על מחקר שנערך בבית החולים סורוקה, נמצא כי לניצולי השואה ישנם אחוזי סיכון מוגברים ללקות במחלת הסרטן עקב הרקע ההיסטורי הייחודי והקשה מנשוא נפשית. זאת ועוד, מחקרים רבים מתארים כי הם נוטים גם לסבול מבדידות, מצוקה נפשית ומבעיות בריאותיות רבות ובשל גילם ועברם כל שנה אלפי ניצולים הולכים לעולמם.
מכך עולה המסקנה כי אין המדינה פועלת מספיק על-מנת לשפר את המצב. אומנם קיימות קצבאות מיוחדות שהוקצעו כלכלית לניצולים, אך רבים מהם אינם מקבלים את אותן הקצבאות הן עקב חוסר מודעות לקיומן והן בשל קשיי הביורוקרטיה הרבים הניצבים אל מול מבקשן. דוגמה מובהקת לחוסר מימוש הקצבאות מטעם קשיי ביורוקרטיה היא עמותת "אביב" המסייעת בתפקידה לניצולי שואה, אשר הצליחה להביא לכדי מיצוי זכויות וקצבאות של למעלה מ-60 אלף ניצולים, נתון מדהים הממחיש באופן בוהק וגורף את בעייתיות הביורוקרטיה בארצנו.
לעניות דעתי, על המדינה ליצור מצב של פיקוח מתמשך על מצב ניצולי השואה, שיבוא לידי ביטוי בהשמת נציגים שיסבירו לניצולים את זכויותיהם וידריכו אותם בהליך הביורוקרטי, וכך עשוי המצב להשתפר משמעותית וניתן יהיה לצמצם את מספר הניצולים החיים מתחת לקוו העוני בישראל 2018.

תאריך:  21/11/2018   |   עודכן:  21/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2018 - תנאי חיים קשים לניצולי השואה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
Nitzolei O Natzlanei Sho'a
Haim Mevin  |  21/11/18 19:24
2
CHAVAL AL A'ZMAN
Haim Kohl, NYC  |  21/11/18 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יצחק מאיר
בשם כל מי שדמו נשפך באותו לילה, בשם כל מי שדמו הוקז ביד החוגגים שבע שנים ארוכות למן אותו לילה, אל נקרא גם אנחנו לליל המפץ הזדוני הזה שהחשיך עלינו את העולם, ליל הבדולח
עומר כרמון
"קולוניה דיגנידאד" שפעלה במשך עשרות שנים בצ'ילה והונהגה בידי נאצי לשעבר, ייתכן ששימשה את "מלאך המוות מאושוויץ", יוזף מנגלה    סדרה בערוץ ההיסטוריה טענה כי גם אדולף היטלר נמלט לדרום אמריקה והסתתר בתחומה
יוסי ריבלין
וזה מחזיר אותנו להרשל גרינשפאן    פרשת הירי של נער יהודי במדינאי גרמני בפריס נופלות לידיו של יוזף גבלס כפרי בשל    הוא מחכך ידיו בשמחה ומתכנן את פעולותיו בהתאם    גם להיפרע מן היהודים כמו שצריך וגם להחזיר מעמדו ליושנו
ראובן לייב
מדי שנה הולכים לעולמם 13,000 ניצולים    אז תנו להם, לפחות עכשיו, לסיים את חייהם בכבוד הראוי
אסתר חיות
דברי נשיאת בית המשפט העליון בעצרת השנתית של יהודי בוקובינה לדורותיהם לציון 77 שנה לגירוש לטרנסניסטריה [ח' בחשוון התשע"ט, 17.10.2018]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il