בלאק פרדיי ממש מאחורינו ואי-אפשר היה שלא לזהות את תופעת העדר או במקרה שלנו "העדר השחור".
המוני ישראלים התנפלו על אתרי האינטרנט ועל החנויות הפיסיות, מוכרים וקופאיות קרסו מרוב עומס ומבול החבילות עוד לפנינו. ההנחות ברשתות היו לא אחידות, חלקן נתנו הנחות נדיבות וגורפות על כל המגוון, כמו קרולינקה למקה ואכן התגלו תורים ארוכים ליד הדוכן, חלקן נתנו הנחות חלקיות על חלק מהמגוון, כמו גולף שגרם ללא מעט לקוחות לנטוש את הסחורה ליד הקופה וישנן רשתות שפשוט לא נתנו הנחות והימרו על תנועת הצרכנים בקניונים, כמו זארה ופול אנד בר.
תופעת העדר כללה גם את הלקוחות, שחשבו שכל הסחורה המוצגת היא בהנחה מפליגה, דבר שממש לא כך, משום שההנחות שניתנו הן ממחיר המחירון הגבוה והמנותק לגמרי מכל מציאות הגיונית, וגם את הרשתות שכמעט כולן נכנסו לחגיגת הקניות/המכירות.
חגיגת הקניות הנוכחית, באה ממש בזמן לרשתות האופנה, אשר מזג-האוויר עד-כה, לא שיחק לידן וניצלו את המצב לסלוק עודפי סחורה ו/או סחורה שזזה לאט.
מה שבטוח הוא, שחברות כרטיסי האשראי, יעשו קופה נאה מאוד לקראת סוף השנה האזרחית ונראה שיציגו רווחים משופרים, מצב העומד ביחס הפוך לחשבון העו"ש שלנו.