X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוריה מאשימה רשמית את ישראל כי מטוסיה תקפו מטרות צבאיות באזור דמשק ודורשת מאו"ם לגנותה ישראל מודאגת מהמשך ההכנות האירניות לפתוח חזית חדשה נגדה ברמת הגולן והיא מאותתת כי לא תסכים לכך
▪  ▪  ▪

ארגון חיזבאללה פרסם בסוף השבוע סרטון שבו איומים הכולל צילומים של כוחות צה"ל, ליד בסיסים שונים, בהם גם הקריה בתל אביב, לצד כתוביות בעברית שבהן נכתב "אם תעזו לתקוף-תתחרטו".
מדובר בסרטון לוחמה פסיכולוגית של הארגון השיעי הקיצוני, שבעקבות התקיפה הישראלית בסוריה ב-30 בנובמבר חושש שישראל תנחית מכה מקדימה ותתקוף את מפעלי הנשק שאירן מקימה בלבנון לשיפור רמת דיוק הרקטות והטילים שבידיו.
סוריה היא שהודיעה רשמית על התקיפה האחרונה המיוחסת לישראל באזור דמשק ואף פנתה בדרישה למזכ"ל האו"ם ומועצת הביטחון לגנות את התקיפה.
הסורים טענו כי יירטו את כל הטילים שירו מטוסי חיל-האוויר לעבר המטרות וכי הפילו מטוס ישראלי, דובר צה"ל הכחיש את הטענה כי הופל מטוס ישראלי ולא התייחס לתקיפה, בפועל נמצאו שרידים של טיל קרקע אוויר סורי בשטח הישראלי ברמת הגולן.
ערוץ הטלוויזיה "אלערביה" דיווח כי ישראל תקפה "מחסני נשק אירניים" זמן קצר לאחר שמטוס תובלה אירני, שנמצא בשירות "משמרות המהפיכה", נחת בלבנון כשהוא נושא ככל הנראה ציוד לשיפור רמת הדיוק של הרקטות שבידי חיזבאללה.
אם אכן ישראל חידשה את ההתקפות האוויריות על מטרות אירניות בסוריה הרי שהדבר מעיד על הנחישות הישראלית למנוע את ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה וכוונת אירן לפתוח, באמצעות חיזבאללה וכוחות פרו אירניים, חזית חדשה נגד ישראל מרמת הגולן. רוסיה שומרת עד כה על שתיקה ולא הגיבה על ההתקפה האווירית החדשה המיוחסת לשיראל בסוריה.
את אפשרות חימום החזית החדשה מרמת הגולן נגד ישראל מחזקים דברים שאמר מפקד בכיר בצבא סוריה בראיון לסוכנות הידיעות האירנית ב-31 בנובמבר. הגנרל מוחמד עבאס אמר כי רמת הגולן הישראלית תוחזר ליד הסורים באמצעות שימוש בכוח צבאי.
"רק בשבועות האחרונים, אנשינו ברמת הגולן הכבושה חזרו להפגין נגד עריכת בחירות (מקומיות), מה שמוכיח את החשיבות הרבה שהם רואים בזהותם הלאומית האמיתית" אמר עבאס כשהוא מתייחס להפגנות הדרוזים תושבי רמת הגולן. "הגולן, כמו אזורים אחרים בסוריה, נמצא על סדר יומם של הממשלה והצבא הסורי, אני יכול להגיד היום שאנו מתקרבים לשחרור רמת הגולן, יש לנו מנהיג חזק בסוריה, צבא חזק, עם נאמן ובעלות ברית חזקות שעומדות לצידנו, סוריה קרוב לודאי תקבל חזרה את הגולן".
על-פי גורמים ביטחוניים, אירן ממשיכה את ההתבססות הצבאית שלה בסוריה שאותה מוביל הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס" ב "משמרות המהפיכה" האירניים. במקביל נפרסים אנשי מליציות שיעים, במדים של הצבא הסורי, סמוך לגבול עם ישראל, לקראת ביצוע התקפות טרור על סיורי צה"ל על הגבול ועל ישובים ישראלים ברמת הגולן.
התקפת אזהרה
על-פי מקורות ערביים, בהתקפה האווירית הישראלית האחרונה באזור דמשק לא נפגעו שום מטרות צבאיות, מערך ההגנה הסורי ביחד עם המומחים הרוסים, גם לא הפעיל את סוללות הנ"מ החדשות מסוג 300-S שרוסיה העבירה באחרונה לסוריה.
רוסיה הרחיבה באחרונה את רשת ההגנה שלה בסוריה, על-פי דוח חדש של המכון האמריקני ISW שפורסם בסוף השבוע,מוסקבה הכפיפה את ההגנה האווירית הסורית לשליטתה ושילבה בה נ"מ מתקדם, אמצעים ללוחמה אלקטרונית ומערכות משוכללות שהיו בעבר תחת הפיקוד הסורי. מערכת ההגנה האווירית החדשה מקשה על פעולות חיל-האוויר הישראלי בשמי סוריה.
העיתון הלבנוני "אלאח'באר" המקורב לחיזבאללה טען ב-31 בנובמבר כי ההתקפה האווירית הישראלית בסוריה הייתה איתות ישראלי לרוסיה ולסוריה כי לישראל יש את היכולת לפגוע במטרות בסוריה ובלבנון אם תימשך ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה לקראת פתיחת חזית חדשה נגד ישראל ואם תמשיך אירן בהקמת מפעלי נשק לדיוק הרקטות בלבנון.
ישראל נכשלה בניסיונותיה לשכנע את מוסקבה לחזור להבנות שהיו לפני הפלת מטוס הביון הסורי לפני כ-3 חודשים. המשוואה האווירית שהייתה קיימת עד אז בסוריה השתנתה, רוסיה דחתה את כל ההצעות החדשות של ישראל שמרגישה כי היא נדחקת אל הקיר והיא חייבת לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. ישראל צמצמה עד כה את התקיפות האווירות שלה בסוריה כדי שלא להתעמת עם הרוסים, נראה כי המשבר ביחסי ישראל רוסיה הוא הרבה יותר חמור ממה שהעריכה ישראל בתחילה.
הרוסים אינם מגלים גמישות ואינם מוכנים לכללי משחק חדשים בסוריה. נראה כי אירן מנצלת זאת לרעה והיא מגבירה את הפעילות שלה להתבסס צבאית בסוריה ולהקים מערך של מליציות פרו אירניות, ובראשן ארגון חיזבאללה, סמוך לגבול עם ישראל לקראת פתיחת חזית חדשה.
לכן, המסר הישראלי הוא ברור והוא נקלט אצל כל הצדדים הנוגעים בדבר, הוא נועד לגשש שוב אם יש שינוי בעמדת רוסיה והוא בהחלט מבשר כי אם רוסיה לא תצליח לרסן את אירן ולמנוע את הקמת התשתית של חיזבאללה סמוך לגבול הישראלי ברמת הגולן, ישראל תאלץ לפעול בכל הכוח נגד ההתבססות האירנית בסוריה, למרות הצבת סוללות ה 300-S, ההפצצה האווירית הישראלית בסוריה בהחלט מבשרת את אפשרות ההסלמה בקרוב בחזית הצפון.

תאריך:  01/12/2018   |   עודכן:  01/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
על-פי גורמים המעורים במפרץ הפרסי, בחריין תהיה מדינה מוסלמית שתכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל    צוותים מיוחדים מטעם מדינת ישראל פועלים לכינון קשרים עם סודן    המטרה - קיצור נתיבי הטיס מישראל לברזיל
עידן יוסף
לאחר 42 שנות נתק מחדשות המדינות את יחסיהן    דבי: זה לא יעלים את הבעיה הפלשתינית    נתניהו: בקרוב אבקר במדינות מוסלמיות נוספות    על הפרק: הטרור האיסלאמי והלוחמה בטרור, ואולי גם נושאי מים ומדבור
יוני בן-מנחם
השיח' יוסף קרדאווי, המנהיג הרוחני של תנועת "האחים המוסלמים" פורש מהדרשנות הדתית ומראשות הארגון העולמי שהקים    את מקומו יתפוס השיח' אחמד אלרייסוני שאיננו נופל ממנו בקיצוניותו ובתמיכתו בטרור האיסלאמי
אלי אלון
ב-5 בינואר 1957 נחטף חייל צה"ל יצחק קיים באזור כפר טרומן על-ידי אנשי פדאיון שהורו לו לעצור ולקחוהו בשבי    הוא הועבר לצבא הירדני וישב בכלא הירדני כחצי שנה    הפרשה לא ידועה לרבים ולפניכם סיפורה
עומר כרמון
אחיו של המלך, אחמד בן עבד אלעזיז, ימונה במקומו    יורשו של האח הקשיש יהיה מוחמד בן נאיף    מקור אירופי אמר לעיתון לבנוני: "מוחמד בן סלמאן טבע והוא עלול להטביע את כל סעודיה יחד עמו. גם ניסיון ההצלה של בנימין נתניהו לא יעזור לו"
רשימות נוספות
"החליף דם בכסף"  /  עומר כרמון
הג'יהאד האיסלאמי שיגר טילים והכריז על הפסקת אש  /  עומר כרמון
ראש ממשלת ישראל בסולטנות עומאן  /  עומר כרמון
עומאן - המתווכת האזורית  /  יוני בן-מנחם
ישראל מסתערת על מדינות ערב  /  יוני בן-מנחם
פריצת דרך מדינית חשובה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il