X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדד אפריל עלה ב-0.5% והדולר חוזר לצנוח: מאבד 1.1% לרמה של 3.928 שקלים - שפל מאז תחילת אוגוסט 1998
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לאחר שהתחזק אתמול קלות, שב היום הדולר לצנוח בחדות. המטבע האמריקני קורס ב-1.1% והוא נסחר כעת ברמה של 3.928 שקלים - רמת שפל מאז תחילת חודש אוגוסט 1998.
אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן בחודש אפריל: בהתאם לציפיות, עלה המדד ב-0.5%. מאז תחילת השנה, עלה המדד ב-0.3% וב-12 החודשים האחרונים (אפריל 2007 לעומת אפריל 2006) ירד המדד ב-1.3%. יעד האינפלציה של הממשלה עומד על 3%-1%.
ההערכה היא כי נגיד בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25% בסוף החודש לרמה של 3.5%. הורדת ריבית אמורה לגרוע מהאטרקטיוויות של המטבע, אולם לפי שעה נראה כי השוק מתעלם מכך.
"הדולר החל לרדת אתמול עוד לפני פרסום המדד והגיע לרמה של 3.937 והבוקר פתח מעט יותר גבוה", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. "החוסן של השקל יתרום יותר למדד הבא מאשר למדד הזה ולכן אני סבור שבחודש הבא המדד יהיה נמוך יותר. סביר גם שהנגיד יוריד את הריבית בסוף החודש".
פרסומתאדמוני מעריך שהדולר ימשיך להיחלש שכן ביצועיו כבר מזמן אינה קשורים לנושא הריבית, אלא הם פונקציה של המצב הכלכלי בארץ. "למרות ההפרעות במישור הפוליטי ובמצב הביטחוני ביומיים האחרונים בדרום, השקל עדיין מפגין חוסן בלתי רגיל", הוא אומר.
"מה שתורם לחוזקו של השקל הוא שוק ההון שמטפס מתחילת השנה. המשקיעים הזרים מוכרים דולרים וקונים שקלים במטרה להכנס לבורסה והדבר דוחף את השקל מעלה" אומר אדמוני. "עם זאת, מדובר במצב זמני שיתהפך ואני מעריך שהדולר יעלה מעל ל-4 שקלים תוך מספר חודשים".
מבחינה טכנית, רמת התמיכה הבאה היא 3.91 שקלים, ולאחר מכן - 3.87 שקלים.

תאריך:  16/05/2007   |   עודכן:  16/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המנהל-לשעבר בהראל, גיא ויסמן, הוריד ב-27% את המחיר שהוא מבקש בעד הווילה שלו בהרצליה פיתוח    הווילה מעוקלת לטובת הראל    הערכה: ויסמן מבקש להוכיח ע"י המכירה שלא לקח לכיסו כספים מהמעילה, ושמצבו הכספי דחוק
מתי טוכפלד, עידן יוסף
השניים נועדו הבוקר בבית הרב    הרב יוסף ביקש מראש הממשלה לעשות למען שדרות    מול הבית הפגינו עשרות שקראו להתפטרות אולמרט
אריאל שמידברג
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון העניקה תואר ד"ר לאות כבוד לכלת פרס ישראל, השחקנית חנה מרון, ולאישים נוספים, בטקס חגיגי במסגרת המושב השנתי של חבר הנאמנים שלה
יפעת גדות
הסוכנות הבינלאומית למחקר הסרטן כבר סיווגה 90 מרכיבים בערך כחומרים מסרטנים לבני אדם    חוקרים טוענים כי רוב הכימיקלים שאליהם אנו נחשפים על בסיס קבוע לא עברו בדיקות כדי לקבוע מהו הסיכון הקרצינוגני שלהם    כ-80,000 כימיקלים רשומים בארצות הברית לשימוש מסחרי
רונן ליבוביץ
במערכת הפוליטית קוראים שלא להבליג יותר על ירי הקסאמים מכיוון רצועת עזה לשדרות    ח"כ טל: "ירי על שדרות כמוהו כירי על ירושלים ותל אביב"    ח"כ כץ: "ממשלת אולמרט היא ממשלת קזינו שמהמרת על חיי תושבי שדרות ומפקירה אותם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il