X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חז"ל מצביעים על כך, ש"נר לאחד - נר למאה" מהאור של הנר שמדליקים, נהנים אנשים רבים בסביבה כך חיוך אחד שלי מדביק את כל אנשי הסביבה, והחיוך שלהם חוזר אלי שאמשיך לחייך
▪  ▪  ▪
כמו מראה [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

מה לומדים מהנר?
א. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך - כששוררת חשכה, ומבליח אור הנר, הוא מתפשט ומשתלט על החשיכה ודוחה אותה. חשבו מה חיוך אחד יכול לחולל בקרב הזולת כדי לגרש טינה מליבו, וכל מצווה ומעשה טוב שאנו עושים, גורמים לנו סיפוק, מאתגרים אותנו, מדליקים את הנשמה ומשפיעים עלינו לטובה.
ב. ולא רק אדם אחד נהנה מאור הנר. חז"ל אומרים "זה נהנה וזה לא חסר". מאור קטן כולם נהנים בו זמנית, ולא על חשבון הזולת, מבלי שייגרע האור מאף אחד.
אבל למעלה מכך, חז"ל מצביעים על כך, ש"נר לאחד - נר למאה". מהאור של הנר שמדליקים, נהנים אנשים רבים בסביבה. כך חיוך אחד שלי מדביק את כל אנשי הסביבה, והחיוך שלהם חוזר אלי שאמשיך לחייך. וכך כל מצווה שאני עושה בשמחה ובהתלהבות מדביקה את כל הסביבה.
אפשר לקרוא לזה "אפקט המראָה" - כשם שכשאני מחייכת, החיוך שלי ישתקף במראָה, כשאני עצובה, העצב שלי ישתקף במראָה, והוא הדין לגבי כל תנועה שאני עושה. כך חיוך שלי גורם גם לזולת ולסביבה לחייך. על כך אמר החכם מכל אדם "כַּמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם".
מספרים על איש כפרי אחד, שלא הכיר את נפלְאות העיר הגדולה. פעם אחת נזדמן לעיר והתארח בבית מלון. בכניסה על הקיר התנוסס ראי, שהכפרי לא ראה מימיו. והנה הכפרי רואה ש'האיש' מעֵבר לראי מחמיץ אליו פנים. בכעס רב פנה הכפרי למנהל המלון, ושאל אותו: "האם זו קבלת הפנים שלכם, להראות לאורח פנים זעוּפוֹת"?
מייד הבין המנהל במה מדובר, ושלח אותו לחייך אל הראי. מה נדהם הכפרי לגלות ש'איש הראי' מחזיר לו אותו חיוך. זה נשמע כמו בדיחה, אבל למעשה זה כלל יסודי ביחסי אנוש: חיֵיךְ אל הזולת - והוא יחזיר לך חיוך
. נזכור שאחרֵי החיוכים - נמשכים הלבבות!
ג. "בהעלותך את הנרות". פסוק זה הוא המקור בתורה להדלקת נרות חנוכה. טבע הלהבה לעלות, כך אנו שואפים להתרומם וּלהתקדם במצוות וּבמעשים טובים בחינת 'מוסיף והולך' בנרות כשיטת הִלל - בהתלהבות מהמצווה ובמצוות נוספות, כי מצווה גוררת מצווה.
בידינו אור ואש - זיכרו: בידינו להחליט אם הלהבה תהפוך חלילה לאש - אש הכעס או לאור של חיוך. בידני להחליט אם אש ההתלהבות והדבֵקות במטרה עצמה תופנֶה, חלילה, לדבר עבירה או לשמחה של מצווה.
רב אוּשר זצוק"ל: בליבו של כל יהודי יש כינור שמנגן כל הזמן ולא שומעים אותו. אבל אם נעבוד על עצמנו ייפתחו לנו האוזניים ונשמע את נגינתו המופלאה של הכינור. הכינור מתחבא מאחורי עיצבון וכשאַתְּ או אתה מתחזקים, מתגלה השמחה.
היום כ"ז בכסלו, נר רביעי של חנוכה: כ"ז - אותיות ז"ך. שמן זית זך, המשמש להדלקת נרות חנוכה, הוא סמל לנשמה היהודית הטהורה, שאורה יעלה בכל ימות השנה. אמן כן יהי רצון!

תאריך:  05/12/2018   |   עודכן:  05/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ראובן לייב
מחברו של הפזמון הפופולרי הוא מרדכי, איש יהודי, שחי לפני שנת 1,250 לספירה באחת מארצות גרמניה, שזמנו ומקומו אינם ידועים לנו בדיוק, אך ככל הנראה ניתן להסיר את הלוט ולעמוד על מקומו וזמנו לפי ניתוח קל בבית האחרון של הפזמון
ראובן לייב
מסתבר שהשם משמש ככינוי למשפחת החשמונאים בכללה, כשממנה יצא הכהן הגדול וראש המשפחה, מתתיהו
ראובן לייב
בתחום המדיני עדים אנו להפיכת ה"עדה היהודית" - הסטטוס של היישוב העברי ערב שתי המלחמות - למדינה ריבונית    אז, כעתה, נתמכה מדיניות ההנהגה העליונה במידה מרובה בהישגי הצבא היהודי שיצר "עובדות", שבהן נאלץ להכיר גם האויב
זיו פינטו
על-פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחנוכה חלה עלייה של 5% במספר הפניות של ילדים למיון עקב היפגעות    עיקר העלייה היא בעקבות כוויות, בהן חלה עלייה של 16%
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הנרות הללו, אִיומים, ילמדו באנגלית, היסטוריה אחרת ונוסעים בחשיכה    שבוע טוב וחנוכה שמח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il