X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממר"י ממר"י המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יומונים לבנונים דיווחו בעבר:

חיזבאללה חופר מנהרות בגבול ישראל

בדיווח נכתב עוד כי "לחיזבאללה עמדות נסתרות וקדמיות על הגבול הבינלאומי [עם ישראל] כולל מנהרות אותן חפר לפני יותר מעשר שנים
▪  ▪  ▪
איתור ונטרול [צילום: דובר צה"ל]

ב-4.12 הודיעה ישראל כי צה"ל פתח במבצע "מגן הצפון" שנועד לאתר ולנטרל מנהרות טרור שחפר חיזבאללה משטח לבנון ואשר מגיעות לעומק ישראל ומאיימות על הישובים בצפונה.
ממרי הביא כבר בעבר דיווחים מתוך העיתונות הלבנונית - הן כזו התומכת בחיזבאללה והן כזו המתנגדת לו - אודות מנהרות שחפר הארגון משטח לבנון שחודרות לשטח ישראל. מאחד הדיווחים אף עלה כי חיזבאללה הוא שלימד את חמאס להשתמש בשיטת המנהרות נגד ישראל.
להלן ריכוז דיווחים אלה:

היומון אל-מסתקבל, ינואר 2017
לחזבאללה עמדות קדמיות בגבול עם ישראל, כולל מנהרות
▪  ▪  ▪

ב-18 בינואר 2017 דיווח היומון הלבנוני אל-מסתקבל, שבבעלות ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי היריב הפוליטי של ארגון חיזבאללה, כי חיזבאללה פועל באזור דרום לבנון שמדרום לנהר הליטאני, דבר המהווה הפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.
בדיווח נכתב עוד כי "לחיזבאללה עמדות נסתרות וקדמיות על הגבול הבינלאומי [עם ישראל] כולל מנהרות אותן חפר לפני יותר מעשר שנים, בפרט באזור אל-לבונה מדרום לאל-נאקורה, המשקיפות על החוף הפלשתיני ועל היישובים [הישראלים] שלומי ונהריה"1.

היומון אל-ספיר, מאי 2016
פעילי חזבאללה חופרים מנהרות על גבול ישראל
▪  ▪  ▪

היומון הלבנוני אל-ספיר, שהיה ידוע בתמיכתו בארגון חיזבאללה2, פרסם ב-25 במאי 2016 מאמר בעמוד הראשי לרגל יום השנה ה-16 לנסיגת ישראל מדרום לבנון, בו התייחס למצבו של ארגון חיזבאללה ולפעולות הלחימה שלו הן בסוריה והן מול ישראל. במאמר, שלא היה חתום, נטען כי לצד הלחימה בסוריה ממשיך הארגון בפעילותו נגד ישראל וכי פעילי ההתנגדות עושים לילות כימים לאורך קו הגבול עם ישראל "מתצפתים, עושים הכנות וחופרים מנהרות המדירות שינה מעיני המתנחלים וחיילי האויב". וכך נכתב:
"...נכון לומר כי אנשי ההתנגדות בגבולות המזרחיים משלימים את משימת אנשי ההתנגדות הראשונים [שפועלים נגד ישראל], הפועלים לילות כימים עד נקודת הגבול האחרונה באל-נאקורה ובכפר שובא. [הם] מתצפתים, עושים הכנות וחופרים מנהרות המדירות שינה מעיני המתנחלים וחיילי האויב. [כל זאת], בלי להזניח את המטלות של התנגדות הנמצאת במצב כוננות בגלוי ובסתר בכל רחבי בלבנון ובייחוד בדאחיה הדרומית, כדי למנוע כל פיגוע טרור מצד התכפירים וזאת בתיאום מלא עם צבא לבנון ועם שאר מוסדות הביטחון בלבנון. ייתכן שתהיה התרחבות נוספת בחזית בה לוחם חיזבאללה, בהתאם לאתגרים העתידיים, והתרחבות זו הופכת קבוצה לבנונית [זו], שקמה לפני 34 שנים בבסיס של השיח' עבדאללה בבעלבכ [הכוונה לחיזבאללה], לכוח אזורי השותף ביצירת משוואות חדשות באזור ..."

היומון אל-אח'באר, ינואר 2014
חזבאללה הוא שלימד את חמאס כיצד לחפור מנהרות
▪  ▪  ▪

במאמר שפרסם יו"ר מועצת המנהלים של היומון אל-אח'באר, אבראהים אל-אמין, ב-13.1.2014 הוא טען כי חיזבאללה הוא שלימד את אנשי חמאס כיצד לחפור מנהרות. לדבריו, ממידע שהגיע לידי חיזבאללה עולה כי באזור בעיירה הסורית אל-קוסייר ובאזורים נוספים בסוריה, אנשי חמאס או חמושים המקורבים להם שנלחמו בשורות האופוזיציה הסורית חפרו מנהרות והשתמשו בהן "באותה הדרך שבה חיזבאללה הכשיר את חמאס לעשות בתקופות שבהן היה שיתוף פעולה [בין הצדדים] לצורך הברחת נשק לרצועת עזה ולצורך גיבוש תוכניות צבאיות נגד ההתקפות הישאליות על רצועת [עזה]..."3.

הערות

1. אל-מסתקבל (לבנון), 18.1.2017 ראו דוח ממרי: יומונים לבנונים: בידי חיזבאללה "נשק שובר שוויון".
2. היומון אל-ספיר נסגר ב-1.1.2017 בשל קשיים כלכליים.
3. אל-אח'באר (לבנון), 13.1.14; אל-ספיר (לבנון), 25.5.16; ראו דוח ממרי: דיווחים: פעילי חיזבאללה חופרים מנהרות על גבול ישראל.

תאריך:  08/12/2018   |   עודכן:  08/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה חופר מנהרות בגבול ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
חשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה היא מכה ישראלית לציר בראשות אירן שהקיף אותה במנהרות ורקטות מצפון ומדרום. ישראל מצאה פתרון לתוכנית המנהרות החודרות ועכשיו היא צריכה לסכל את איום הרקטות ופרויקט שדרוג הרקטות ודיוקן
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה ניסה לחקות את פרויקט המנהרות החודרות של חמאס ולהפתיע את ישראל אך נחשף ע"י צה"ל בטרם הצליח לממש את תוכניותיו המבצעיות. כרגע אין סכנה מיידית למלחמה בלבנון אך ישראל צריכה למנף את הצלחתה במישור הבינלאומי כדי להפעיל לחץ כבד על אירן וחיזבאללה להפסיק את פרויקט שיפור רמת הדיוק של הרקטות של חיזבאללה
יוני בן-מנחם
חשיפת תוכנית המנהרות הסודית של חיזבאללה ועצירתה היא הישג חשוב של ישראל אך האיום העיקרי הינו האיום הרקטי של 150 אלף רקטות המכוונות לישראל    יש למנף את חשיפת המנהרות בזירה הבינלאומית כדי לנסות ולמנוע את פרויקט דיוק הרקטות של חיזבאללה    נראה כי לא יהיה מנוס מפעולה צבאית
שאול מנשה
גם המשורר הלאומי הפלשתיני, מחמוד דרויש, מתעד בספרו "זכרון לשכחה", את הקמת בית המקדש על-ידי שלמה המלך
יוני בן-מנחם
סוריה מאשימה רשמית את ישראל כי מטוסיה תקפו מטרות צבאיות באזור דמשק ודורשת מאו"ם לגנותה    ישראל מודאגת מהמשך ההכנות האירניות לפתוח חזית חדשה נגדה ברמת הגולן והיא מאותתת כי לא תסכים לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il