עליית מחירי המזון באה בגלל מספר סיבות, חלקן נעוץ בעליית שכר המינימום, החשמל וגם בגלל הצרכנים, אשר ממשיכים לקנות מכל הבא ליד, מבלי לבדוק ולבצע השוואה מעמיקה של מחירי הקנייה ובעיקר בכמויות מוגזמות, או במילים אחרות... כי אפשר.
טירוף הקניות מאותת ליצרנים וליבואנים שאפשר להעלות מחירים, עידן הקניות והעגלות הגדושות מראה ליצרנים שהציבור אינו רגיש למחיר ולהוצאה הכוללת בשקלים, אז מה זה בשבילו עוד 5%-3%?
אם הציבור היה בוחן את עגלת הקניות שלו היטב לפני המעבר בקופה ומשנן לעצמו שבממוצע ולאורך זמן כ-30% מהמוצרים הנמצאים בעגלה שלו בסופו של דבר אינם בשימוש ובסופו של תהליך נזרקים - אזי הוא היה עורך דילול קל ומוציא מעגלת הקניות מספר מוצרים ו/או מפחית את הכמויות ואת הכפילויות, שהרי בשביל מה למלא את המזווה בבית, אם בסופר יש מדפים ומקררים? האם לא נעדיף להשאיר לרשתות לממן את הסחורה ולהוציא חשמל על המקפיא?
הציבור אינו יכול להשאיר את נושא עליית המחירים רק לשיח רעים ביום שישי בערב, אלא לקחת יוזמה אקטיבית ולמתן את הקניות ולהוריד את מספר המוצרים שהוא קונה, להקטין את הכמויות ולהיות הרבה יותר בררן, שהרי גם ככה בין שליש לרבע מהקנייה נזרקת בסופו של דבר לפח ו/או מיותרת/אינה חיונית ולא בשימוש כלל.