X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האירועים האחרונים ביהודה ושומרון, הפיגועים, הפצועים, חוסר הביטחון של התושבים, הם תוצאה של ביטחון רעוע וסדוק מצד כוחות הביטחון הפיגועים, אך בעיקר הדרך שלהם, מצביעים על חוסר התאמה וניסיון של הגדוד החרדי להתמודד עם חוליות המחבלים
▪  ▪  ▪
יהודה ושומרון [צילום: פלאש 90]
יחידות עילית
יש להזרים ליש"ע, יחידות עילית כדי לחסל את ההתנגדות או היחידות הקטנות של המחבלים שקיבלו אומץ מהצלחת הפיגועים האחרונים, כדי לא לאפשר למצב להתגלגל לאינתיפאדה מזוינת על כל השלכותיה.

מנוגד למשפט הבינלאומי
ועדת השרים לחקיקה, החליטה על גירוש משפחות מחבלים שהיו מעורבים בפיגועים. צמרת המשפטנים בראשות היועץ המשפטי, מתנגדים ובצדק, מטעמים משפטיים מובהקים. הפרשנים - ובמיוחד הפרשנים הפוליטיים לא מבינים שמדובר יותר בהצהרה פוליטית מאשר בעשיה מעשית. חוק גירוש משפחות מחבלים, לא יעבור את הכנסת כי הוא מנוגד למשפט הבינלאומי, וישראל לא תסתבך בהתנגדות מצד כלל המדינות באירופה.

מקרים חריגים
כדאי להבהיר: העברת משפחות מחבלים, שהוכחו שסייעו, עזרו, ידעו, עודדו, הסיתו לביצוע פיגועים, ניתן להעביר ממקום למקום אחר באותה ישות, באותה מדינה וזה לא מנוגד לחוק, כי מדובר בהעתקת מגורים מטעמי ביטחון. במקרה הספציפי, העברה מצפון לרצועה דרומה או להפך, מטעמי ביטחון הצבא, שמירה על האזרחים וחיים תקינים ובטוחים, הוא חוקי לגמרי. במקרים חריגים ביותר ומסוכנים, העברה לעזה, אם הדבר אפשרי, גם הוא חוקי, שהרי אין כאן גירוש למדינה אחרת, אלא העברה של המשפחה באותה ישות פלשתינית ממקום למקום במובן רילוקיישן, שזה לא מנוגד למשפט הבינלאומי.

הביטחון הסדוק ביש"ע
הפיגועים ביהודה ושומרון, פרט להיותם קשים ומטרידים, מצביעים על כך שהגדוד החרדי לא מתאים עדיין לייעודו. לא ייתכן מצב מבחינה צבאית בו מחבל עוצר את רכבו יורד מרסס בנשק אוטומטי חוזר לרכב ובורח ומשאיר אחריו הרוגים ופצועים ללא מענה חיילי מתאים. כלומר, זמן התגובה או יכולת התגובה היו איטיים ומהוססים.
הפתרון, בנוסף למה שכבר אמרתי שיש להטיל עוצר ארוך על הכבישים האדומים להגביר את הנוכחות ביחידות עילית, ולהגביר את הלחץ על מנהיגות חמאס בגדה על-ידי מעצרים ואפילו גירושים כולל חיסולים של מבוקשים. גם אם לא מדובר באינתיפאדה לטענת צה"ל ופרשנים צבאיים אלא ברצף אירועים מדאיג, המצב לא יכול להשאר במתכונת הנוכחית ודורש שינוי מהיר ויעיל. יש להחזיר במהירות האפשרית את ההרתעה והביטחון למדינה בכל הגזרות ויש לצה"ל את כל הכלים הנחוצים לביצוע המשימה. מה שחסר כרגע -החלטות נחישות וביצוע.
גירוש לא - העתקה כן
ועדת השרים לחקיקה החליטה על גירוש משפחות מחבלים. צמרת המשפט נגד, כי זה נוגד את המשפט הבין לאומי ובנקודה זאת המשפטנים צודקים. אבל לעומתם הפרשנים, ובמיוחד המומחים לפוליטיקה, לא מבינים שמדובר בהצהרה פוליטית שמטרתה הרתעה הפחדה שליחת מסר למחבלים ומשפחותיהם שתהיה ענישה קשה ליודעים לסייענים ונותני חסות או כסות. מבחינה משפטית אין סיכוי גבוה שהחוק אם יובא בכלל לכנסת יעבור את הקריאות הנחוצות אבל הרוח שמאחורי החוק אולי תעשה את שלה.
הפחד מהגינוי בעולם, גם אם יהיה לא יעשה הרבה גלים, שהרי כל אירופה בימים אלה נתונה במלחמה בטרור. רצוי גם להבהיר - הכוונה במושג גירוש לא מדויקת . מבחינת הביצוע מדובר בהעברה ממקום למקום, כגון מצפון יש"ע דרומה ולהפך, ובמקרה קיצון לעזה אם זה בכלל מתאפשר. כלומר, העברת אוכלוסייה עוינת מחלק אחד של הישות או המדינה לחלק אחר באותה רשות, ומהלך מסוג כזה מותר על-פי המשפט הבינלאומי מטעמי ביטחון חיילי צה"ל, ביטחון כוחות הביטחון, האוכלוסייה המקומית באזור וניהול החיים התקינים. לכן - הצעקה אינה כצעקתה.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  20/12/2018   |   עודכן:  20/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
בתקשורת דווח כי ערביי חיפה מונים 20 אחוזים מאוכלוסית העיר    מאמרי פרשות תמכו בכך    האמת: רק 11 אחוזים!!
רחלי בן-צור
הארגונים הקיקיונים של זכויות האדם בישראל וברשות המתהדרים בשמירת זכויותיהם של רוצחי נשים וילדים אטמו לבם למשת"פ
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בישראל דוחים את טענותיו של יו"ר הרש"פ כי ישראל פועלת למוטט את הרש"פ ולסלקו מתפקידו. צה"ל נכנס לשטחי הרש"פ במסגרת זכות "המרדף החם" כדי לסכל פיגועי טרור ולמנוע את אפשרות השתלטות חמאס על שטחי הרש"פ
מרדכי ליפמן
כל המעיף עין בתמונות ההרס כביכול שנעשתה בביתו של אשרף נעאלווה, הרוצח שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל, מבחין מיד כי מדובר ב"הריסת פינצטה", על-פי הלכת הבג"ץ, שאומצה בחום על-ידי צה"ל, בדבקות ובנאמנות    'הרתעה', קוראים בצה"ל לפעולה כירורגית זו
עידן יוסף
למרות אזהרות המינהל האזרחי שר החקלאות הנחה על עוצר ייבוא פירות וירקות מהרשות הפלשתינית    "זו החלטה חסרת אחריות ופופוליסטית שנובעת אך ורק משיקולים פוליטיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il