X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבועות האחרונים הידק יו"ר הרש"פ את שליטתו על מוסדות השלטון הפלשתינים ביהודה ובשומרון מחמוד עבאס הפך לדיקטטור ערבי שאיננו שונה בעריצותו ממנהיגי ערב ופועל להנציח את שלטונו ללא בחירות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הפלגים הפלשתינים מנסים לנחש מה יהיה המהלך הבא של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כדי לבצר את שלטונו לאחר שב-22 בדצמבר הוא הודיע כי על-פי החלטת בית הדין החוקתי תפוזר המועצה המחוקקת (פרלמנט) הנשלטת ברוב של שני שלישים ע"י חמאס וכי יתקיימו בחירות כלליות בתוך 6 חודשים.
תנועת חמאס איננה מתכוונת לציית להחלטה, היא תמשיך לכנס את המועצה המחוקקת ברצועת עזה ואילו מחמוד עבאס יכנס את המועצה המרכזית של אש"ף על תקן של פרלמנט זמני עד לעריכת בחירות ובכך יתקיימו 2 פרלמנטים במקביל.
הסיכויים לקיים בחירות בשטחים הם קלושים בגלל הפיצול בין הגדה לרצועה והנתק בין פתח לחמאס, הרש"פ אישרה בשנים האחרונות לקיים בשטחי הגדה בחירות מוניציפליות ובחירות בקמפוסים של האוניברסיטאות למועצות הסטודנטים אך תנועת חמאס אסרה על קיום בחירות ברצועת עזה בכל מתכונת שהיא.
נראה כי מחמוד עבאס מתכוון לנקוט צעדים חד-צדדים נוספים בחודשים הקרובים, מקורבו, ד"ר מוחמד א-שתייה חבר הוועדה המרכזית של פתח, אמר ב-29 בדצמבר כי "אם תנועת חמאס תתנגד לבחירות לפרלמנט הרי שהרש"פ תלך לנוסחה אחרת כדי לשמור על מוסדות המדינה". על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס חושש מכוחו של החמאס ואיננו מעוניין באמת בעריכת בחירות, הוא מציע זאת מכיוון שהוא יודע שאין מדובר בהצעה מעשית וכדי שיהיה לו צידוק לנקוט צעדים חד-צדדים.
בחודשיים האחרונים המשיך עבאס לבצר את שלטון הדיקטטורה שלו בכל המוסדות הפלשתינים, הוא העביר את סמכויות המל"פ (המועצה הלאומית הפלשתינית שנחשב לפרלמנט של כל הפלשתינים) למועצה המרכזית של אש"ף ומינה בעצמו את חברי המועצה המרכזית.
פירוק המועצה המחוקקת
פירוק המועצה המחוקקת (פרלמנט) הנשלט ע"י חמאס נעשה באמצעות החלטה של בית הדין החוקתי שאותו הקים מחמוד עבאס ב-2016. מחמוד עבאס מינה את חברי בית הדין החוקתי והוא החל לפעול מבלי שהרכבו יאושר ע"י המועצה המחוקקת, מחמוד עבאס ערך שינויים בחוק היסוד הפלשתיני והקים בית משפט כרצונו, כך הפך בית הדין החוקתי לבית דין פוליטי ול"חותמת גומי" של יו"ר הרש"פ שמשרת את מטרותיו.
ההחלטה לפרק את המועצה המחוקקת התקבלה בחשאי מבלי שאף אחד ידע כי בית הדין דן בנושא ומבלי לזמן את נציגי תנועת חמאס כדי לשמוע את השגותיהם. יו"ר הרש"פ גם לא קיים שום התייעצות בנושא עם אף אחד מהפלגים החברים באש"פ.
באמצעות פירוק המועצה המחוקקת הוריד מחמוד עבאס מסדר היום את האפשרות שבכיר חמאס ד"ר עזיז דוויק ימונה ליו"ר הזמני של הרש"פ במקרה של נבצרות, כמו-כן הההחלטה מבטלת את החסינות הפרלמנטרית של נציגי חמאס ונציגיו של מוחמד דחלאן במועצה, דבר שמאפשר למחמוד עבאס להורות על מעצרם וחקירתם.
הקמת הוועדה הלאומית העליונה
בחודש אוקטובר השנה הקים מחמוד עבאס את ה"ועדה הלאומית העליונה", הוא מינה בה נציגים, על-פי בחירתו, מהוועד הפועל של אש"פ, מהוועדה המרכזית של פתח, מהממשלה הפלשתינית ומקרב ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים. כל חברי הוועדה הם עושי דברו ומבלי שיהיה בוועדה אפילו נציג שימתח ביקורת או יערער על החלטותיו, הוועדה הזו דנה ביחסים עם ישראל ועם חמאס ובשינויים בחלק ממוסדות אש"ף ומקבלת החלטות מבלי שיכונסו כל מוסדות הארגון.
לסיכום- מחמוד עבאס הפך לשליט המרכז בידיו כוח רב הוא עומד בראש הרשות המבצעת אבל הוא הצליח להשתלט על הרשות המחוקקת (הפרלמנט) תוך שהוא מנצל את חולשתה של המערכת המשפטית שבה הוא שולט. בנוסף לכך הוא שולט ביד רמה בתנועת פתח (מפלגת השלטון),למרות מצבו הבריאותי הרעוע הוא מסרב למנות אדם לתפקיד סגן יו"ר הרש"פ או לסמן את יורשו בתנועת פתח וממשיך במדיניות "הפרד ומשול" תוך שהוא מנצל את קרב הירושה בין בכירי תנועת פתח.
בכך, הפך מחמוד עבאס לדיקטטור האולטימטיבי שעיצב את שלטון הרש"פ כשלטון דיקטטורי מובהק שאיננו שונה משלטון הרודנים האחרים במדינות ערב, למרות כל הסיסמאות שמשמיעים בכירי הרש"פ על דמוקרטיה, חופש הביטוי והשמירה על זכויות האזרח בתחומי הרש"פ, עבאס רוצה להישאר על כסאו עד יומו האחרון ומתחמק מעריכת בחירות שיסכנו את שלטונו.

תאריך:  30/12/2018   |   עודכן:  30/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס מבצר את שלטונו כדיקטטור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא מפריע לציפי לבני
יהודי מפוכח  |  31/12/18 22:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
ההשפעה על ישראל היא מזערית אם בכלל    במחיר הפקרת )הכורדים (שלא הייתה להם שום מחויבות אמריקנית והם השתלטו על שטחים עם רוב ערבי-סוני ארה"ב רוכשת את טורקיה כבעלת ברית בצפון סוריה, ויש לה את ישראל בדרום    אנחנו פעלנו עד עכשיו נגד אירן בסוריה, ולא ארה"ב, ונמשיך כך
ראובן לייב
שנת 2018 לא הותירה אחריה תקוות רבות לשנה שתבוא, והיא התאפיינה בגל של טרור איסלמיסטי ובאוזלת ידו המדינית של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ
עידן יוסף
כלי רכב צבאיים של רוסיה נראו ליד שטח החולש על הכביש המחבר בין דמשק לבגדד    משמרות המהפכה החלו בתרגיל צבאי סמוך למיצרי הורמוז    אירן: "כניסת הכוחות האמריקניים לסוריה - מקור למתיחות"
ד"ר ערן לרמן
המלחמה על השלטון בלוב נמשכת כבר כשמונה שנים, בגלגוליה השונים, ויש לה השלכות חשובות על היציבות במזרח הים התיכון. מכאן האינטרס הישראלי בתוצאותיה
איתמר לוין
פיטר מנדביל ושאדי חמיד מציגים ב-Foreign Affairs את מאפייני מדיניות החוץ של רוב מדינות המזרח התיכון ואת הקשר שלה להתנהלותה של ארה"ב
רשימות נוספות
מוחמד הורה על רצח חאשוקג'י  /  איתמר לוין
"מעקב בתוכנה ישראלית גרם לרצח חאשוקג'י"  /  איתמר לוין
יורש העצר מאחורי רצח חאשקוג'י  /  איתמר לוין
צעד קטן קדימה בתימן  /  איתמר לוין
יישום לקחי הישגים  /  רפי לאופרט
הסנאט: מוחמד אחראי לרצח  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il