X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההערכות בהנהגות הרש"פ וחמאס הן כי שנת 2019 עומדת להיות שנה קשה יותר עבור הפלשתינים בשטחים. לא צפויה פריצת דרך מדינית, המשבר בין פתח לחמאס יחריף,הטרור בשטחי הגדה ימשך וייתכן כי בקיץ יפרוץ עימות צבאי בגבול רצועת עזה
▪  ▪  ▪
צפי לשנה קשה יותר [צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]

קשה להעריך מה יקרה בזירה הפלשתינית במהלך השנה האזרחית החדשה, הנבואה ניתנה רק ליחידי סגולה אולם הסימנים המעידים למה שצפוי מתרחשים בעצם ימים אלה ותהייה להם השלכה ישירה על מהלך האירועים בשנת 2019.
הלכי הרוח בגדה וברצועה הינם פסימיים ביותר, בעקבות סקרי דעת הקהל האחרונים בישראל ההערכות בצמרת הרש"פ ובהנהגת חמאס הן מפוכחות, תוצאות הבחירות בישראל יביאו לעלייתה של ממשלה ימנית יותר מאשר ממשלת נתניהו הנוכחית ולכן לא צפויה פריצת דרך מדינית משמעותית וחידוש המשא-ומתן המדיני בין ישראל לפלשתינים.
"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ נתפסת בעיני הציבור הפלשתיני בשטחים כקנוניה אמריקנית ישראלית שמטרתה להרוס את ה"קווים האדומים" הפלשתינים בעניין ירושלים וזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, לנתק את רצועת עזה מן הגדה ולהכיר בשלטון חמאס ברצועה כשלטון לגיטימי.
העיתון "אל-חיאת" פרסם ב-2 בינואר את הדעה הרווחת בצמרת הרש"פ לגבי התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ. בכירים פלשתינים אמרו לעיתון כי שר הביטחון ליברמן חשף בפניהם, לפני שהתפטר, את פרטי תוכנית השלום של טראמפ, על-פי הדיווח, התוכנית כוללת הקמת מדינה פלשתינית ברצועת עזה ושלטון עצמי בכל שטח A ובחלקים קטנים משטחי B ו-C ביהודה ושומרון, לפלשתינים תהיה ריבונות רק על התושבים ולא על השטח עצמו.
רוב השטח במזרח ירושלים יהיה בריבונות ישראל, היא תשלוט בבקעת הירדן, במעברי הגבול בביטחון ובמקורות המים בשטחי הגדה. כזכור, שר הביטחון לשעבר ליברמן נועד עם בכיר פתח חוסיין א-שיח' והגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי, שניהם מקורבים מאוד של יו"ר הרש"פ שבאו בשליחותו כדי לדרוש מישראל את פתיחת הסכם פריז מחדש ואי כניסת כוחות צה"ל לשטחי A.
כפי שהדברים נראים כיום, שנת 2019 תמשיך להיות שנה קשה לפלשתינים כפי שהייתה קודמתה, היחסים בין הרש"פ בגדה לבין תנועת חמאס ימשיכו להתדרדר לאחר כישלון יוזמת הפיוס של מצרים, מצבו הבריאותי של מחמוד עבאס השתפר והוא צפוי להמשיך להחזיק ברסן השלטון למורת רוחם של בכירי תנועת פתח הנאבקים בינהם במסגרת קרב הירושה.
בכיר פתח חוסיין א-שיח' אמר ב-1 בינואר כי הדיאלוג בין פתח לחמאס הגיע למבוי סתום, הוא אמר כי 50 אחוזים מתקציב הרש"פ עוברים לרצועת עזה והאשים את ארגון חמאס כי היא גונבת את כספי העם הפלשתיני ולכן על הפלשתינים לגשת לבחירות חדשות.
מסקר דעת קהל שערך אתר התקשורת "דוניא אלווטן" עולה כי 75.9 אחוזים מהנשאלים סבורים כי אין אפשרות לעריכת בחירות ברצועת עזה.
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס איננו מעוניין בבחירות חדשות לנשיאות שעלולות לערער את מעמדו, אלא בבחירות לפרלמנט שתתקיימנה בשטחי הגדה בלבד, תחת שליטת הרש"פ, ושיביאו לבחירת פרלמנט שיהווה "חותמת גומי" להחלטות הרשות המבצעת, אם הבחירות לא יצאו אל הפועל,יעביר מחמוד עבאס את סמכויות הפרלמנט שפורק אל המועצה המרכזית של אש"פ. לגבי המצב ברצועת עזה, לא ברור אם ישראל ומצרים יצליחו למנוע עימות צבאי רחב ברצועה בין ישראל לחמאס.
גורמים בחמאס מעריכים כי ממשלת הימין החדשה שצפויה לקום בישראל אחרי הבחירות תיזום בחודשי הקיץ עימות צבאי עם חמאס והגי'האד האיסלאמי כדי לשקם את ההרתעה שנפגעה עקב קמפיין צעדות השיבה. ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי צפוייים להמשיך ולהתחזק ולקבל תמיכה בכסף ובאמצעי לחימה מאירן.
לגבי המצב הביטחוני בגדה,טרור הבודדים אמור להימשך וגם פעילותן של "חוליות רדומות" של חמאס שינסו לבצע פיגועים באזרחים ישראלים ובחיילים בשטחי יהודה ושומרון, שיתוף הפעולה הביטחוני בין מנגנוני הביטחון של הרש"פ לבין השב"כ הישראלי יימשך, דבר שיאפשר מלחמה יעילה בטרור וסיכול פיגועים.
אלו הן ההערכות הרווחות בשטחים לגבי הצפוי בשנת 2019, רוב ההערכות האלה מקובלות גם על גורמי ההערכה בקהילת המודיעין הישראלית, השורה התחתונה היא כי מצבם של הפלשתינים רק נעשה יותר גרוע בגלל הקיפאון המדיני, הפיצול הפוליטי בין הגדה לרצועה וחוסר יכולתם להגיע לפיוס לאומי ולהתקדם להסדר מדיני עם ישראל.

תאריך:  02/01/2019   |   עודכן:  02/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
גובר הנתק בין הגדה לרצועה על-רקע הפיגועים האחרונים ופירוק המועצה המחוקקת הפלשתינית. יו"ר הרש"פ פתח במתקפה מילולית חריפה על חמאס ועל יריבו מוחמד דחלאן ומתכנן צעדים חד-צדדים נוספים
יוני בן-מנחם
זיאד נח'אלה, שחף בראיון לערוץ טלוויזיה אירני את התוכנית של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן לתקוף את ישראל מצפון ומדרום
ערן אייזנברג
הסכם מהיר עם הפלשתינים, בו הם יקבלו בשלב ראשון את מזרח ירושלים, כל בקעת הירדן, וכל יישובי היהודים בשטחים מהם יגורשו היהודים
גרשון אקשטיין
מתי לאחרונת נבדקה המוכנות למלחמה? והאם אי-פעם נכתב דוח כדוגמת הדוח האמיץ של יצחק בריק?
ד"ר שאול ברטל
הפיגועים שביצע הארגון סביב יום הולדתו ב-14 בדצמבר וההודעה שפרסם איסמעיל הנייה מבהירים, כי הוא לא ישתנה: ארגון טרור אכזרי שמטרתו להשמיד את ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il