X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא מצרים אישר בראיון לרשת CBS האמריקנית שיתוף פעולה עם ישראל, נגד ארגון הטרור הרצחני דאעש: "מדובר בשת"פ הדוק ביותר, יש לנו מגוון רחב של שיתופי פעולה עם הישראלים, מדובר בשיתוף הפעולה הצבאי של מצרים וישראל שהוא הטוב ביותר בהיסטוריה של היחסים בין שתי המדינות"
▪  ▪  ▪
א-סיסי. סיוע נגד דאעש [צילום: AP]

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אישר בראיון טלוויזיוני כי ישראל מסייעת למצרים להילחם בארגון דאעש בצפון סיני. הסיוע הצבאי הישראלי למצרים הוא חשוב מכיוון שצבא מצרים מתקשה בלחימה נגד דאעש, ולישראל יש אינטרס כי בחצי האי סיני ישרור שקט וימוגר הטרור.
על-פי גורמים פלשתינים ברפיח, מטוסי של חיל-האוויר הישראלי תקפו ב-2 בינואר מטרות של ארגון דאעש באזור שיח' זוויד בצפון סיני. אין זו הפעם הראשונה שישראל תוקפת, בתיאום עם הצבא המצרי, מטרות של ארגון דאעש בסיני. העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח כי בשנים 2016-2017 תקף חיל-האוויר הישראלי פעילי טרור בצפון סיני יותר מ-100 פעמים.
אישור חריג ונדיר לשיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל למצרים נגד ארגון דאעש העניק הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי בראיון לרשת CBS האמריקנית. "מדובר בשת"פ הדוק ביותר, יש לנו מגוון רחב של שיתופי פעולה עם הישראלים, מדובר בשיתוף הפעולה הצבאי של מצרים וישראל שהוא הטוב ביותר בהיסטוריה של היחסים בין שתי המדינות" - הודה א-סיסי.
לישראל יש עניין רב בשיתוף פעולה ביטחוני עם מצרים להשמדת ארגון דאעש בסיני. החל משנת 2010 ועד 2017 שיגר הארגון, שקודם נקרא "אנצאר בית אלמקדס", רקטות לעבר אילת והמועצה האזורית אשכול. שנים רבות הוא שיתף פעולה עם הזרוע הצבאית של חמאס נגד מצרים וישראל. המודיעין המצרי הצליח לפני יותר משנתיים לקרב את ארגון חמאס אליו ולנתק את הקשר שלו עם שלוחת דאעש בסיני.
שיקול ישראלי נוסף הוא למנוע את הברחות הנשק מחצי האי סיני לתוך רצועת עזה. פעילי דאעש סייעו בהברחת אמצעי לחימה מתקדמים שהגיעו מאירן דרך סודן ולוב עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.
חצי האי סיני הוא העורף האסטרטגי של מצרים. יש לו חשיבות רבה בשמירה על יציבות השלטון המצרי. לכן, הנשיא א-סיסי מקדיש משאבים רבים כדי לחסל את הטרור בחצי האי סיני. גם ישראל מעוניינת ביציבות השלטון המצרי ובמניעת התקפות טרור לשטחה מצפון סיני. על-פי גורמי ביטחון בישראל, השב"כ הקים ב-2013 חטיבה מיוחדת לסיכול טרור שמקורו בחצי האי סיני.
על-פי מקורות זרים, המודיעין המצרי מקבל מידע על פעילות דאעש בצפון סיני מארגוני המודיעין של צרפת, בריטניה וגרמניה וגם מהשב"כ הישראלי, מהמוסד ומיחידה 8200 שהיא יחידת ההאזנות של אמ"ן.
נקודת המפנה של מצרים במלחמה בטרור של דאעש בסיני, שנלחם נגד מוסלמים ונוצרים קופטים, הייתה בנובמבר 2017 אחרי שמחבלים של דאעש עשו טבח במסגד "אל-רוודה" בצפון סיני של מוסלמים צופים והרגו יותר מ-300 מתפללים. הנשיא א-סיסי הורה על מבצע צבאי רחב היקף של הצבא והמשטרה המצרית נגד ארגון דאעש בצפון סיני שנמשך עד לעצם היום הזה. עוד קודם לכן אישרה ישראל למצרים להכניס כוחות רבים של צבא ומשטרה לסיני מעבר למותר להם על-פי הסכמי השלום מ-1979.
גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי הכוח של ארגון דאעש בצפון סיני נאמד בכ-2000 לוחמים שתוגברו בשנה האחרונה בלוחמים מנוסים שהגיעו מאזורי הקרבות בעירק, סוריה ולוב.
למרות זאת, הצבא המצרי לא הצליח להביס אותם משתי סיבות עיקריות: מחסור במודיעין מדויק וסיוע הדוק של האוכלוסייה המקומית. הצבא המצרי הצליח לצמצם במידה משמעותית את פיגועי הטרור אך מתקשה לחסל את הארגון כולו. לכן חשוב מאוד שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. גורמים בדואים בחצי האי סיני מדווחים על מלט"ים של צה"ל שפועלים באופן קבוע בצפון סיני כדי לפגוע במטרות של צה"ל. בעבר דווח גם על פעילות של מסוקי תקיפה ישראלים.
ישראל שומרת על חשאיות בכל הקשור לפעילות שלה נגד ארגון דאעש בחצי האי סיני. היא לא רוצה להביך את הנשיא המצרי ולספק חומר לארגוני האופוזיציה המצרים ובראשם תנועת "האחים המוסלמים" כדי לנגח את המשטר המצרי. לכן, מוזר מאוד שהנשיא א-סיסי אישר בראיון טלוויזיוני את דבר שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל למצרים נגד דאעש בסיני. על-פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, המצרים ניסו אחר-כך למנוע את שידור הראיון כשהבינו את גודל טעותם.
כך-או-כך, הנשיא א-סיסי חשף טפח נוסף מהפעילות הישראלית החשאית לסיוע למשטרים הערבים הסונים הנחשבים למתונים: להילחם בטרור של דאעש כפי שישראל מסייעת גם למדינות המפרץ להילחם בטרור של אירן. הסיוע הצבאי ישראלי למצרים נגד דאעש ימשך. בישראל מקווים שהוא ישא פרי ויביא בסופו של דבר לחיסול הנוכחות הצבאית של דאעש בצפון סיני.

תאריך:  05/01/2019   |   עודכן:  05/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
א-סיסי הודה: שת"פ עם ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שת"פ
שמ   |  5/01/19 23:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יהושע קרסנה
הנסיגה האמריקנית אינה מפתיעה כאשר בוחנים את עקרונותיו של טראמפ. ישראל תצטרך לסמוך יותר על עצמה ולחפש עזרה מצידה של רוסיה, ולהתכונן להפתעות בלתי נעימות נוספות
ד"ר חיים משגב
העמדת ראש הממשלה לדין על יסוד "תיקי חקירה" שנתפרו ביד אמן, שאין בהם מאומה, לבד מרכילות מרושעת ופייק-ניוז, ופגיעה בחוק הלאום, גם יחד, עלולים לחולל סערה שקשה כרגע לשער את עוצמתה
משה נסטלבאום
אבי גבאי לא רואה את איתן כבל ממטר ומראה לו את הדרך ללשכת התעסוקה מיד אחרי הבחירות. כבל רודף כבוד אובססיבי בלחץ. הוא רוצה להחליף שוב את יו"ר העבודה ולמנות יו"ר מחמד שיחשוש ממנו. כבל רצה תמיד להחליף את כל יושבי הראש במפלגת העבודה. בעיקר את אלה שראו בו לא יותר מעסקן
נסים ישעיהו
יש שמתרכזים בביטחון, יש ברווחה, בחינוך, בהסכם עם האויבים וכו. ומי מציע מכלול שלם, מצע שבנוי על הוראות התורה ושמתייחס לכל מרכיבי החיים פה? אבל כנראה זה כבר לא משנה כל כך, כי נראה שהיקף הפיצולים והפילוגים יקשה מאוד על היכולת למשול
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תהום - זכר או נקבה?    אגו-פוליטיקה: כשאגו באגו נפגשים    מיהן נשות השנה?    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il