X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משהו השתבש באוניברסיטה העברית בירושלים, שהגיבה בלשון רפה על השתלחות של מרצה בסטודנטית, שהגיעה להרצאתה במדים
▪  ▪  ▪
עיקור האוניברסיטה מסממנים יהודיים וישראלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

התנצלות רפה של האוניברסיטה העברית בירושלים ושל המרצה ד"ר קרולה הילפריך לא השקיטו את הרוחות בקמפוס, שסערו בעקבות הערות פוגעות, שאמרה המרצה לחיילת, שהגיעה לשיעורהּ במדים. סטודנטים ומרצים הגיבו בזעם על ההערות הפוגעות, והיו מי שאף דרשו את פיטורי המרצה.
שנים למדתי באוניברסיטאות בארץ, ומעולם לא היססתי לבוא לקמפוס במדים כשהייתי בשירות מילואים פעיל. כמוני היו הרבה סטודנטים. בקמפוסים, שלמדתי בהם בארצות-הברית, היו הרבה סטודנטים, שלבשו מדים. מעולם לא הציקו ללובשי המדים בשל מדיהם. אדרבה, לא-אחת הם זכו להערכה בשל שירותם. כמרצה, לא היססתי לבוא במדים כשגויסתי למילואים, ואבוי היה למי שהעיר משהו שלילי על כך. אז מה השתבש באוניברסיטה העברית, שאני מבוגריה?
מרצה אחראי/ת למתרחש בכתתו/ה - לא רק מבחינה לימודית. אם חיילת הועלבה בכתה (וכנראה, זה היה יותר מאשר עלבון...), היה על המרצה להפסיק את השערורייה, ולהעיר לסטודנטית המעליבה. זה לא נעשה, וכדי ביזיון וקצף הוסיפה ד"ר הילפריך גחלים למדורה.
נראה, שהמרצה הבינה (בטעות?), שהיא רשאית לפגוע בסטודנטית כיוון שהיא חיילת. ד"ר הילפריך הגיעה למסקנתה עקב האווירה הפוליטית הקשה, ששוררת באוניברסיטה העברית. יש מי שמגדירים את הרוח השוררת באוניברסיטה העברית ובקמפוס בהר הצופים (שבו נמצאות הפקולטות למדעי הרוח, למדעי החברה ולמשפטים), כ'ביקורתית'. בשיחדש של האקדמיה משמעותו של התואר - פוסט-מרקסיסטית. כלומר, עוינת ללאומיות - ובעיקר, ללאומיות היהודית.
תגובה נמרצת
אווירה זו מאפשרת לימודים חד-צדדיים של סוגיות חברתיות, כמובן, רק מזווית ראייה פוסט-מרקסיסטית התעלמות מכל גישה אחרת. זו אינה רק נחלתה של האוניברסיטה העברית, אלא רעה שמכה בכל האוניברסיטאות ובכל המכללות במדינה. למעשה, אם סטודנט, שעמדותיו ימניות, רצה להצליח בלימודים, עליו להתחפש לשמאלני. אם חס וחלילה יביע את דעותיו - נכונה לו הפתעה מרה. זה חל גם על מרצים, שנאלצים להתקרנף, כדי לשרוד במערכת ההשכלה הגבוהה.
נפתלי בנט - שר החינוך, שבתוקף תפקידו גם יו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), עסוק כעת בהרצת מפלגתו החדשה לבחירות לכנסת. איני מניח, שיתפנה לדון בשערורייה. לכן, צריכים הסטודנטים להביע את מחאתם, ולא להסתפק במכתב הפושר של הנהלת האוניברסיטה העברית. אחד הרעיונות היצירתיים ביותר הוא הופעה מאסיבית של סטודנטים במדים לשיעורים - ובעיקר, לשיעוריה של ד"ר הילפריך.
דבריה של המרצה החצופה משתלבים עם הרבה צעדים שנקטה הנהלת האוניברסיטה העברית, שמטרתם עיקור האוניברסיטה מסממנים יהודיים וישראלים (וביניהם - הרעיון לעבור ללמד באנגלית את התארים המתקדמים). רק תגובה נמרצת וקשה של הסטודנטים תוכל לבלום את הרוח הרעה באוניברסיטה העברית.

תאריך:  06/01/2019   |   עודכן:  06/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוצפה תהומית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למה נתת פטור לבנט מאחריות ?
שמעון מהצפון  |  6/01/19 20:11
2
ממשיכים
אורי פ  |  7/01/19 12:36
 
- נכון! המגנס הזה שכה להנצחה
נגעלת  |  7/01/19 16:27
3
הכל נכון רק חבל שזה שקר
הירונימוס  |  7/01/19 20:51
 
- התייחסות להירונימוס
שלמה המגיב  |  8/01/19 08:34
4
זו כבר אינה אוניברסיטה עברית
משה, עורך-דין  |  8/01/19 15:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ראש הממשלה טועה בדרישתו מהיועמ"ש להימנע מפרסום הכרעתו בתיקי החקירה לפני הבחירות, במיוחד אחרי שהמשטרה והפרקליטות כבר המליצו על הגשת כתב אישום נגדו גם בעבירות שוחד    מנדלבליט ייאלץ לקחת בחשבון ולהפיק לקחים מקריסת תיק המעונות נגד שרה נתניהו; לכן, כל החלטה שלו, בכפוף לשימוע, תהא מצומקת ונוחה יותר עבור נתניהו    בכל מקרה: החלטת היועמ"ש תעמוד למבחנו של הציבור - לפחות 1.3 מיליון מצביעי הליכוד/נתניהו, שיגיעו לקלפי ויצביעו נגד רדיפה ונגד אכיפה בררנית
עו"ד יוסי דר
החלטת היועץ המשפטי לממשלה אם להגיש או שלא להגיש כתב אישום נגד נתניהו - החלטה זאת, היא עצמה, הינה בבחינת מעשה שיפוטי - בוודאי מעשה מעין שיפוטי; על-כן אסור ליועץ להטיל ממצאיו אל תוך זירת מערכת הבחירות - קודם שניתנה לנתניהו הזכות הטבעית והאלמנטרית להתייחס לממצאים הללו    לכן, על נתניהו לעתור לבג"ץ ולבקשו לדחות פרסום טיוטת כתב האישום עד לאחר מערכת הבחירות
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים אישר בראיון לרשת CBS האמריקנית שיתוף פעולה עם ישראל, נגד ארגון הטרור הרצחני דאעש: "מדובר בשת"פ הדוק ביותר, יש לנו מגוון רחב של שיתופי פעולה עם הישראלים, מדובר בשיתוף הפעולה הצבאי של מצרים וישראל שהוא הטוב ביותר בהיסטוריה של היחסים בין שתי המדינות"
ד"ר יהושע קרסנה
הנסיגה האמריקנית אינה מפתיעה כאשר בוחנים את עקרונותיו של טראמפ. ישראל תצטרך לסמוך יותר על עצמה ולחפש עזרה מצידה של רוסיה, ולהתכונן להפתעות בלתי נעימות נוספות
ד"ר חיים משגב
העמדת ראש הממשלה לדין על יסוד "תיקי חקירה" שנתפרו ביד אמן, שאין בהם מאומה, לבד מרכילות מרושעת ופייק-ניוז, ופגיעה בחוק הלאום, גם יחד, עלולים לחולל סערה שקשה כרגע לשער את עוצמתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il