X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיסמת הקמפיין של מפלגת גנץ - ישראל לפני הכל, לוקה באלמנט ציוני יהודי והיא העתק לא מוצלח של סיסמת טראמפ - "אמריקה לפני הכל", על כל השלכותיה
▪  ▪  ▪
גנץ. לא בשל [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

האם גנץ רוצה באמת להיות טראמפ ולהדגיש את ישראל לפני? ומה לגבי מדינה יהודית ציונית? מה לגבי זהותה של המדינה כמדינה יהודית, כבסיס לעם היהודי בארץ ובעולם, מבלי לפגוע כמובן בשוויון כל האזרחים במדינה, לפי המשוואה הידועה, מול זכויות מלאות - יש חובות מלאות.
המהלך הראשון של גנץ, במחאת הדרוזים שבה הצהיר שיתקן את חוק הלאום, היה צעד טקטי פוליטי שגוי, שירחיק ממנו בוחרים בעלי נטייה שונה שרצו או חיפשו כוכב חדש בשמי הפוליטיקה. לדעתי, מי שרוצה לזכות בקולות המיעוטים שמרגישים מקופחים או לא מסופקים עקב חוק הלאום, צריך להצהיר שיש לעשות מאמץ להביא לכדי רישיון לא רק החוק אלא גם במציאות היום יומית, בתנאי למילוי חובות וכמובן להתנהלות בהתאם לחוקי המדינה.
טעות נוספת בקמפיין של גנץ, לדעתי, היא ניסיונות או חיבור של גנרלים לרשימה, במיוחד בוגי יעלון, שלא עובר את אחוז החסימה אבל מציג תנאי סף לא ריאליים, כמו שריון שלושה מקומות ואי תמיכה או הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. אומנם החיבור כבר נעשה, אך בעתיד יתגלה כמכשול.
תזכורת מהעבר - הרמטכ"ל אמנון ליפקין-שחק ז"ל, רמטכ"ל מצליח, חייל מעוטר בעל הישגים, אדם נבון וישר שהצליח בצבא, אך נכשל בפוליטיקה. כך גם גנרלים נוספים, כמו מופז רמטכ"ל ושר ביטחון, כך אלוף לוין שנכשל במפלגת העבודה ורק אהוד ברק הצליח חלקית לעבור מצה"ל לפוליטיקה וכשהגיע לשיא - נפל קשה תוך ריסוק המפלגה ונבחר כראש הממשלה שכיהן הכי פחות זמן והגרוע ביותר מאז הקמת המדינה.
מסקנה - צבא ופוליטיקה הן שתי פלטפורמות של פעילות שונות לגמרי ודורשות תכונות אישיות שונות. גנץ הוא ללא ספק אדם נחמד, רציני, ישר והגון וגם אמיץ, אך זה לא מספיק לפוליטיקה ולהנהגת המדינה. הוא עדיין לא בשל ולא כשיר מספיק. אומנם בכל מערכת בחירות גם כוכב תורן זוכה בסקרים לעדנה, אבל המציאות הפוליטית בארץ הוכיחה שלמרות הצבעת מחאה מדי פעם, הקו הזה לא מצליח.
לדוגמא: יאיר לפיד, פרץ ככוכב, גרף הרבה מנדטים, נכנס לממשלה, לא הצליח להשפיע או לשנות והיום הוא בצלילה. הסרטון שלו לקראת הבחירות נראה אומנם מלא אנרגיות - נפנופי ידיים והצהרות בומבסטיות שלא יוכל לקיים, אך מה שהשתנה הוא שקיבל שערות שיבה מהפוליטיקה ונאלץ להחליף את הגופיות השחורות בחולצה לבנה ועניבות.
לסיכום: לא כל כוכב חדש שמתגלה כנוצץ מרחוק, הוא נוצץ מקרוב, ויש בידיו לשנות מציאות ושגרת בחירות.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  31/01/2019   |   עודכן:  31/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל לפני הכל" - סיסמה שגויה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אני
שמ  |  31/01/19 22:18
2
אני
שמ  |  31/01/19 22:18
3
אני
שמ  |  31/01/19 22:20
4
אני
שמ  |  31/01/19 22:21
5
אני
שמ  |  31/01/19 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מוחלט, נעשו מיליונרים, אזלת-יד, מאיפה הכסף? ופיפוי    שבת שלום
איציק וולף
סרטון ההזמנה לאירוע התנעת קמפיין הבחירות של מפלגת שס מציג את הרב שלום כהן כאב הרוחני החדש ורק פריים אחד של הרב עובדיה יוסף    אחת הנשים המופיעות בסרטון טוענת שהמפלגה היא מקום של שוויון    לראשונה מונתה אישה כדוברת המפלגה במגזר הכללי
זוהר בן-אשר
בני גנץ הצליח לייצר נאום שהפך לסרח-עודף חסר כל חשיבות את הוויכוח שאותו ניסה נתניהו להעצים - הוויכוח הדמיוני בין שמאל לימין והדמוניזציה של הטבעת התווית "שמאלנים" על כל מי שיש לו אפילו טיפה של ביקורת על השלטון המושחת
איציק וולף
המועצה הציבורית שהקימה מפלגת הבית היהודי צמצמה את רשימת המועמדים לתפקיד יו"ר המפלגה מתוך רשימה של עשרות מועמדים    "המועצה אינה עוסקת בבחירת מועמדת למשבצת האישה לעת עתה"
יובל כהן
האוזניים שלי תמיד מזדקפות כשמועמד פוליטי מבטיח "לשרת את אזרחי ישראל, בכל מקום שהם"    יהודי שרוצה לעזור לי? זה תמיד מעורר חשד
רשימות נוספות
מגעים לבלוק טכני בימין הדתי  /  איציק וולף
"בריאות לא עושים בדיבורים"  /  מירב ארד
"לא נאפשר הסתה נגד התרבות והתקשורת"  /  עידן יוסף
שקר הסקר  /  איתמר לוין
כובע אדום  /  אברהם בנמלך
ניסיון לעשות סדר בבלגן של גנץ  /  יורי מור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il