X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
פנטזיה הזויה זוכת הפוליצר על שנות ה-80 העליזות בארה"ב - נוצץ, נוקב, מרגש ותוסס - בית צבי
▪  ▪  ▪
מרגש ותוסס [צילום: שמחה ברבירו]
שופעת הברקות [צילום: שמחה ברבירו]

מלאכים באמריקה היא פנטזיה, שזורה בהזיות, העוסקת בשנות השמונים העליזות בארה"ב, סערת האיידס ועלילות מספר גיבורים מכל שכבות החברה, כולם מתנקזים לגורל בלתי צפוי, נוצץ, נוקב, מרגש ותוסס.
ההצגה העולה בבית צבי תורגמה ובוימה בידי צביקי לוין ובזכות להקת השחקנים המוכשרת. ההפקה היא איכותית ועטופה ברבדים בוהקים של אמריקה בגדולתה ובשפלותה. המחזה נכתב בשנת 1987 על-ידי טוני קושניר שנתבקש על-ידי מנהל להקת תיאטרון בסן פרנסיסקו, אוסקר יוסטיס, לכתוב על סערת האיידס והשפעתה על החברה האמריקנית. המחזה החזיק בסופו של דבר 7 שעות, מחולקות לשני חלקים, והוא הועלה ברחבי העולם וגם בישראל, כל פעם בחצי אחד של המחזה, מעובדים ומקוצרים בדרך כלל. המחזה זכה להצלחה רבה וגרף את פרס הפוליצר לדרמה ועוד שני פרסי טוני למחזה הטוב ביותר. המחזה גם הופק לסדרה בטלויזייה.
ההפקה העולה בבית צבי אורכת רק שעתיים עם הפסקה והיא שופעת הברקות בימוי, משחק נוקב ועריכה מוזיקלית ממיטב הקלאסיקה האמריקנית.
כבר כאן המקום לציין סצנה אחת מרשימה ביותר. בסך-הכל פנטזיה על הבאת כורסא רחבה בידי שורת דמויות והכל במקצב תוסס ובתצורה המזכירה את הפתיח לגריז או את מצעד ההלוויה של חנוך לוין.
העלילה עוסקת בפריור וולטר, הומוסקסואל הגוסס מאיידס שנאלץ להתמודד עם נטישת בן זוגו לואיס איירונסון, קלדן משפטי. פריור הוזה מלאכית שמשנה את תפיסת עולמו. לואיס מתאהב בג'ו פיט משפטן, מנהל לשכת שופט, מורמוני שיוצא מן הארון תוך כדי סערת רגשות עזה ופרידתו מאשתו הרפר, המכורה לכדורים נגד חרדה. עוד אנו פוגשים במשפטן רוי כהן, דמות אמיתית, שהיה ידוע כמי שמסוגל למשוך בכל החוטים המתאימים בממשל. הוא מגלה שלקה באיידס ומסווה את מחלתו בסרטן כבד, כדי שלא יגלו את נטיותיו. רוי מתפאר בכך שהביא להרשעתם בריגול של יוליוס ואתל רוזנברג ואתל מופיעה בחזיונותיו ורודפת אותו. בעלילה גם דמויות מבדחות כמו הרבי שמילוביץ ובליז מאהבו הקודם של פריור.
ברק פרידמן מצוין בגילום דמותו של פריור. יש לו יכול הבעה וכישרון דרמטי. רז סלמן משחק באורח טוב מאוד את לואיס איירונסון. יש לו יכולת משחק מאוד מוצלחת. דני אורן נהדר בתפקיד ג'ו פיט. דני הוא שחקן רב גוני ויש לו פוטנציאל משובח. קרינה שניידרמן נפלאה בדמות אשתו, הרפר. קרינה מצליחה להביא את משחקה ליכולות מצוינות והיא בהחלט תגלית. טופז אבדנג משחקת טוב מאוד כבליז והיא נהדרת בגילום התפקיד. יונתן תורג'מן מוצלח מאוד כרוי כהן והסצנה שלו במשרד היא מצוינת במיוחד. אין ספק שהוא שחקן בעל יכולות תיאטרליות מצוינות.
איילה בן נח המחוננת משחקת באורח מעולה את ההומלסית ואת הרופאה החייבת להסביר לרוי על מצבו הרפואי כחולה איידס. איילה היא גם עוזרת הבמאי ביחד עם הראל גלזר. עדן יששכר ראויה למחמאות מיוחדות על תפקידיה כאתל וכרבי שמילוביץ, העורך את הלויית אמו של לואיס. נוי ארוך מצויינת כמלאכית וכמר לייז, המזכיר את צ'רלי צ'פלין.
אחיקם ציפקיס מצויין במגוון דמויות ובמיוחד בתחפושת האישה במהלך ההזיה. רועי הדס משובח במגוון תפקידיו. עיצוב התפאורה של זוהר אלמליח היא נהדרת, התפאורה היא סמלית ביותר, אולם שזורה באורות בוהקים ובאמצעים מינימאליים, מוצלחים. עיצוב התאורה של ליאור מיטל היא מצוינת ויש לה תפקיד נכבד בעלילה. הבמאי המצוין צביקי לוין אחראי גם לעריכה המוזיקלית הנפלאה, ממיטב הקלאסיקה האמריקנית. רז סלמן אחראי גם לתנועה הנפלאה ויונתן תורג'מן אחראי לקסמים.
מלאכים באמריקה מספר על עולם נסדק והולך ועל הכמיהה לגאולה בצילה של מחלה שבאותה עת, לא היה לה מזור.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  11/02/2019   |   עודכן:  11/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הודעתו של מבקר המדינה על בדיקה בנושא המטוס הממלכתי מהווה חריגה בוטה מהנהלים הנוגעים לתקופת בחירות    תזכורת: שפירא ניסה להתערב גם בבחירות הקודמות    ואילו הודעת התגובה של יש עתיד מלמדת, כי יאיר לפיד נותר בור מוחלט בנוגע לתקציב המדינה
צילה שיר-אל
תפקידי כאסטרולוגית הוא להאיר את פניה האחרות האישיות יותר של אלונה ברקת על סמך מפתה האישית ולהצביע על תכונות אישיות שאינן כלל ועיקר נוגעות לכסף אלא לאישיותה הפנימית, לכריזמה שלה וליכולת האישית שלה לשמש לנו הנשים כמודל להעצמה נשית בעולם גברי מובהק
ראובן לייב
האמן רוני הרמן פתח במצפה רמון גלריה ייחודית, שנועדה לארח אןמנים מרחבי הארץ והעולם, שבה הם יכולים להציג את יצירותיהם בדרך שבה הם בוחרים
איתמר לוין, ניו-יורק
ביקור בחדר המבצעים של משטרת ניו-יורק: מכ"ם הירי החדשני, מצלמות האבטחה ושני מסכים מסווגים    וגם: האם יש בה שחיתות וכיצד מטפלים בשחיקת השוטרים
עידן יוסף
לנסיעת הבכורה של קו השבת בטבריה עלו בעיקר טרמפיסטים - פעילים פוליטיים של ישראל ביתנו, פעילי נוע תנוע, עיתונאים וצלמים. למעט בודדים, תושבי טבריה העדיפו להישאר בבית ולא לעלות על הקו שנפתח עבורם. בקרוב תיפסק הנסיעה בחינם, והסיכוי כי הקו ימשיך לפעול נמוך מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il