X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברי מושב גן השומרון, שהגישו תביעה נגד הרשות, גילו שבתגובה היא מונעת מהם שירותים שוטפים. בית המשפט קבע שמדובר בלחץ פסול והורה לרמ"י להעניק את השירותים המבוקשים
▪  ▪  ▪
גן השומרון. רכש פרדס

שלשום (19.12.19) הוציא בית המשפט המחוזי בחיפה (השופט שמואל מנדלבום) צו מניעה נגד רשות מקרקעי ישראל, האוסר עליה להימנע מלהעניק שירותים לפי החלטות מיטיביות של מועצת מקרקעי ישראל, לחברי מושב גן השומרון שהגישו תביעה נגד הרשות.
אחת מהתופעות המכעיסות והמקוממות בהן נתקלים מושבים ש"מעזים" להגיש תביעת זכויות נגד רשות מקרקעי ישראל, היא סגירת דלת הרשות בפני חברי אותו מושב, אשר לא פעם תלויים בקבלת שירותים מהרשות.
כך קרה גם למושב גן השומרון, שהוקם בשנת 1934, ובשנת 1957 רכש מכספי חבריו פרדס בסיוע הלוואה שקיבלו מהסוכנות היהודית. הקרקע נרשמה על שם קק"ל ב"מכר ללא תמורה", וקק"ל השתתפה באופן סמלי ברכישת הקרקע. המושב הסכים לרישום קק"ל כבעלים, כנגד החכרת הקרקע למטרות חקלאות במחיר סמלי.
לאחרונה הופתע מושב גן השומרון לגלות, כי עקב שינוי הייעוד של הקרקע, הוא עומד לאבד את הפרדס שנרכש בכספו לטובת מפעלי הנדל"ן של רשות מקרקעי ישראל. המושב הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה להכרה בזכויותיו הקנייניות בפרדס. עד מהרה גילו חברי האגודה את שהיה ידוע לחברי מושבים אחרים, שהגישו תביעות דומות. רשות מקרקעי ישראל אינה רואה בעין יפה תביעות המוגשות נגדה, ומי שמעז "להתעסק" איתה, צריך לסבול.
מחברי האגודה נמנעו "שירותי מינהל" לפי החלטות מיטיבות. בין היתר, נמנע מהם להצטרף למסלול הסדר זכויות בחלקת המגורים לפי החלטה 1591 המאפשרת הסדרת זכויות בחלקות המגורים. המושב טען, כי אין קשר בין מימוש ההטבה לבין התביעה, שכן התביעה התייחסה לפרדס שאינו בשטח המגורים.
האגודה הגישה לבית המשפט בקשה דחופה, במסגרתה התבקש צו ביניים המונע את ההתנהגות הפסולה של הרשות. בית המשפט קיבל את הבקשה, תוך שהוא מבחין בין שטח התביעה שבמשבצת האגודה (הפרדס), לבין שטח המגורים שבמשבצת - שבעניינו מבקשים חלק מחברי האגודה להחיל את הוראות החלטה 1591. הוא הגיע למסקנה, כי התנהלות הרשות היא ניסיון מצידה להפעיל לחץ פסול על האגודה באמצעות חבריה לוותר על תביעתה.
בית המשפט הוציא צו מניעה זמני נגד רמ"י, האוסר עליה למנוע מחברי האגודה התובעת להצטרף להחלטה 1591 המטיבה, תוך שהוא פסק לטובת המושב בהוצאות בסך 20,000 שקל.

הכותב הוא ממשרד כספי ושות', ומייצג את מושב גן השומרון יחד עם עו"ד גד טיכו מאותו משרד.
תאריך:  21/02/2019   |   עודכן:  21/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמואל  מנדלבום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמ"י ניסתה להעניש מושב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מושב של דרקים גנבים
ברינכוכרפריגזיבול  |  21/02/19 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
שורה של פוליטיקאים שטחו אמש (ב') בפני בכירים בענף את מה שהם עשו למענו ואת מה שעוד יש להם בקנה    ההתרשמות מהדברים היא שהסל שלהם די ריק ושמי שמחפש את הפתרונות לבעיות הענף בממשלה לא ימצא הרבה
יצחק מאיר
למען ארץ ישראל לעם ישראל לא יתנו שיוצאי המזרחי יעשו צעד שיבדל אותם מרוב עם ישראל
אפרים הלפרין
החשדת נתניהו בשוחד, אשר המתת בו היא עיתונות טובה, נוגדת את יסודות המשפט, ותהפוך את העיתונות שלנו לאסקופה נדרסת
יוסי ברנע
בעקבות ספרה של אולגה זדורוב, האיש שלא היה שם, ספטמבר 2018 הוצאת איפאבליש, 192 עמ'    לא רק בעשורים האחרונים יצאו ספרים על מורשעים, שנטען שהם חפים מפשע    ספק אם כיום מישהו זוכר את ספרו של עיתונאי בן ה-23 בשם דן מרגלית: הסדיסט, סיפורי חיים מאחורי משפטים דרמטיים
ציפורה חלפון
אושרת גם אני שלחתי את 2 בניי לצבא, הם כרגע בשירותם הסדיר, הם דואגים שאת תשני בשקט בלילות, שתוכלי לבלות, ליהנות, לטייל, לחיות חופשיה בארצך    מצטערת, אבל אני לא מזהה שום חיית אדם כאשר הם חוזרים הביתה מהשירות    ההפך הוא הנכון - הם בכל פעם חוזרים עם יותר רגישות לזולת, יותר אהבה לארץ הזאת, יותר חמלה לבריות, יותר כבוד למי ששונה ממך    אני לא מזהה שום חיית אדם בהם    אני רואה 2 אנשים טובים עם אהבת האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il