X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רחלי בינדמן, "השימוש בכרטיסי דביט יעמיק את המינוס של הציבור", באתר כלכליסט, 26 לפברואר 2019 בנק ישראל מעודד את הציבור לעבור לכרטיסי דביט במרכז המחקר של הכנסת מזהירים שמדובר בפתרון בעייתי אולם מציעים כיצד למזער את הסכנה
▪  ▪  ▪
ניהול יעיל [צילום: ריצ'ארד דרו/AP]

כרטיס דביט, למי שעדיין לא מכיר, הוא כרטיס שנראה כמו כרטיס אשראי והשימוש בו זהה לכרטיס אשראי, אבל הרכישה באמצעותו אינה מעורבת בקבלת אשראי, החיוב בחשבון הבנק הוא מיידי.
היתרון הגדול במעבר בהיקף גדול לשימוש בכרטיסי חיוב (נראה לי תרגום סביר לכרטיס דביט), במקום כרטיסי אשראי, הוא בירידת מחירי מוצרים, גם אם מתונה. את הנקודה הזו בינדמן, ואולי גם מרכז המחקר של הכנסת, מפספסים.
בשיטה הקיימת של שימוש בכרטיסי אשראי, הלקוחות מקבלים אשראי בכל רכישה, אשראי שהוא לרוב מיותר והוא לא ניתן בחינם, ולכן עלותו מגולגלת לצרכנים דרך מחירי המוצרים. כתוצאה רוב הציבור מקבל אשראי שאינו צריך ומשלם עבורו.
לא מפתיע לכן שבעסקות מסוימות (בהיקף כספי גבוה - למשל כרטיסי טיסה) מקבלים הנחה על שימוש בכרטיס חיוב או "קנס" על שימוש באשראי.
הטענה של מרכז המחקר שכרטיס חיוב ידחוף אנשים ל"מינוס" נשמעת לי לא כל כך סבירה וההסבר של בינדמן לא ברור לי. בשונה מכרטיס אשראי הרי כאן רואים מיד את החיוב בחשבון, כפי שבינדמן מציינת בצדק.
מצורף דוח של רשות ההגבלים בנושא "הגברת היעילות והתחרות בתחום כרטיסי החיוב". בדוח זה ניתן למצוא נתונים מצויינים לחיזוק הטענות ברשומה זו, בין היתר - עסקות הדביט צפויות להיות זולות משמעותית מעסקות החיוב הנדחה עבור בתי העסק. בנוסף, הן מעניקות לצרכן אמצעי תשלום נוסף, כלי לניהול יעיל של התקציב, ונגישות לכרטיסי תשלום גם כאשר הוא אינו זקוק לאשראי או אינו יכול לקבל אשראי. למרות זאת, בישראל, בניגוד למקובל במרבית המדינות שנבדקו על ידנו, רוב העסקות הן מסוג חיוב נדחה ולא מתבצעות כמעט עסקות חיוב מידי.
כרטיסי החיוב נפוצים מאוד במדינות המפותחות, לדעתי הרבה יותר מכרטיסי אשראי. ובכל מקרה, המעבר לשימוש בכרטיס עם צ'יפ (שקיים גם באשראי) מאפשר ביצוע עסקות בקלות ובבטיחות תוך שימוש בקוד האיש. מערכת הבנקאות בישראל נמצאת בפיגור רציני בהשוואה למדינות המפותחות, ואני מאוד מקווה שבנק ישראל יצליח במהלך הנכון של מעבר מסיבי לשימוש בכרטיסי חיוב.
[פורסם במקור בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השימוש בכרטיסי דביט והמינוס של הציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
הצבע האדום, פשוט נעלם מן העין ואבד במרחב האין. מעניין האם במפגן האחד במאי שיתקיים, השנה - בדיוק שלושה שבועות ויום אחד, לאחר הבחירות הקרובות האמורות להתקיים בתשעה במאי - יצעדו עוד מתי המעט, הנוהגים לצעוד במפגנים אלה, באותו תאריך, עם דגלים אדומים ובסיסמאות הקלישאתיות דוגמת: 'מדינה יהודית - מדינה ערבית' או: 'שתי מדינות לשני עמים'
עומר מואב
עמרים ברקת, "צ'ק ללא כיסוי: החוסרים, הבעיות, הטעויות המביכות והצד החיובי במצע שצפוי למפלגת 'כחול לבן'", באתר גלובס
משה נסטלבאום
לא להאמין אבל גיל עומר, יו"ר תאגיד השידור הציבורי, לא סופר את מבקר המדינה    למה מעניק היו"ר גיבוי למנכ"ל קובלנץ שיתכן שדוח המבקר יעיף אותו הביתה    מה עשה שר האוצר משה כחלון למען הגמלאים ומה עשו קודמיו    באיזה תפקיד חושק כבל, ומה צריך לעשות שהוא יקבל את התפקיד?
ד"ר מיכאל מירו
עיתונאים אינם נוהגים על-פי כללי אתיקה אלא על-פי הכלל של ראשוניות - מי יפרסם ראשון, ומי יפרש את המציאות בדרך מקורית יותר
יורם דורי
בתום הביקור ציפתה להרצוג הפתעה נוספת כאשר נשיא המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, שלמה הלל, שלף צילום שבהם נראה האלוף חיים הרצוג (אביו של יו"ר הנהלת הסוכנות) לוחץ ידיה של רעיית נשיא המדינה, רחל ינאית בן צבי ולצדה בחור צעיר, שלמה הלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il