X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הביקור בבנק היה לא פשוט את זמנינו הנעימו מסכים גדולים, שהציגו פרסומות חוזרות ונשנות עם מיטב כוכבינו, שמתחננים מאתנו לקחת הלוואה בתנאים נוחים
▪  ▪  ▪
בילוי בבנק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בשבוע שעבר נתקעתי בבית. לא ממש נתקעתי, למרות שדלת הבית שלי בזמן האחרון התחילה להשמיע קולות מחאה והפכה להיות משהו שדומה לגב שלי. תפוס, זז בכח ומשמיע קולות לא ברורים. אבל עם זה עוד מסתדרים, ואני מתכוון למנעול של הדלת. עם הגב זה כבר עניין של כירופרקט וכירופקקט.
מה שקרה הוא, שהבת האמצעית שלי החלה להראות סממנים של שפעת, מה שגרם לנו לקבל החלטה ולהשאיר אותה בבית ליום איכות עם אבא. יש ביננו, אני ומרתי, לבין הבנות שלי הסכם לא כתוב. במקום שהן יקומו פעם בחודש עם מצב רוח רע, בלי חשק לראות את בית הספר או הגן, ויציפו אותנו בשלל תירוצים והסברים, אני ומרתי מאפשרים להם יומיים בשנה של הצהרת מחלה. כמו אצלכם בעבודה. יומיים בשנה שלא צריך להביא אישור מרופא על מחלה, אלא די לומר "אני לא מרגישה טוב" וזה מאפשר לך יום כיף עם אבא (שזה לא בדיוק כיף) או עם אימא (שזה יותר כיף). עם אבא זה יום שלם של סידורים (לא סידורים של תפילה, אלא טיפול בביורוקרטיה שמוגדרת תחת שם אחד - סידורים). למען האמת לא מעט זיכרונות טובים מהילדות שלי, הן תוצר של טיולים כאלו עם אבא שלי לסידורים שלו. ביקור בבנק, בשוק, אצל החייט (פעם היו אנשים כאלו) ומסיימים בפלאפל חם עם כוס מיץ ענבים גדול. אבל זה עניין לטור אחר שעוד יבוא.
אז הבת שלי לדבריה לא הרגישה טוב, ואני אפשרתי לה להיצמד אלי ליום של סידורים שאפשר לעשות רק כשלא עובדים. כמו למשל לבקר את סניף הבנק שלי, שבעידן הדיגיטלי לא מהווה מקום בילוי עבורי. אני יכול לדעת מה מצב החשבון שלי דרך הטלפון הנייד (ולא צריך מסך גדול כדי להבין שהמצב חצב), את העמלה הם לוקחים באופן קבוע ומילים כמו פק"מ או מק"ם ברורות עבורי, כמו קיצורים של צבא שמעולם לא הבנתי. קיצורים שלא הבנתי למה הם ארוכים כל כך, ואיך הם תפסו עצמאות והתחילו להיות המילים עצמם. כמו למשל ש.ג, אם מישהו בכלל יודע מה הקיצור אומר, ואם מישהו בכלל חשב לומר את זה אחרת.
הביקור בבנק היה לא פשוט. את זמנינו הנעימו מסכים גדולים, שהציגו פרסומות חוזרות ונשנות עם מיטב כוכבינו, שמתחננים מאתנו לקחת הלוואה בתנאים נוחים. היה גם שדרן אחד שנתן לנו טיפים על התנהלות כלכלית נכונה. אירוע שהוא עניין מחשיד לכשעצמו. למה שבנק ירצה להדריך את הלקוחות שלו לחשיבה כלכלית נכונה ולא לקחת הלוואות מיותרות למשל? עוד ביושבי בסניף אני מקבל טלפון מנציגה שמציעה לי הלוואה בתנאים נוחים, כדי להחליף את האוטו. ואת מי זה מעניין אם יש לך בכלל רישיון. איך היא יודעת שאני בסניף? האם בעצם העובדה שהקלדתי את מספר הזהות שלי כדי לקבל תור, המספר שלי קופץ במוקד עלום לשיווק הלוואות אצל נציגה בשם קורל או סבין?
על המסך הגדול רצו למטה באנרים של חדשות החדשות שדיווחו על פיגוע קטן ועוד משבר גדול ביחסים עם פולין. הן גם בישרו על ממצא מרעיש "עובדי מדינה דיווחו על היותם חולים ולא היו באמת חולים". לשמחתי ישבתי על כיסא ככה שלא נפלתי, אבל פתאום הבאנר הזה התחבר לי לבאנרים ולידיעות קודמות שרצו לנו על המסך ועל גבי העיתונים לאחרונה. סיימתי את סידוריי, כלומר הבנתי שמה שלא ארצה לשאול או לבצע בחשבון שלי, יגרור עמלה שעדיף לי כבר לא לעשות כלום או לא לשאול כלום, ושבתי לביתי מדוכדך.
את ההודעה הבאה שלחתי לאחד מראשי הוועדים בבאר שבע, מתוך רצון להעביר לו חלק מהתחושות שלי - "ידידי ואהובי. אני כותב לך את הדברים האלה מתוך צער על מה שקורה בשיח הציבורי היום. איכשהו מערכת הבחירות לא מדברת הרבה על ביטחון, על בריאות, על חינוך ועל פערים חברתיים ומגזריים. לא מדברים על ערים ושכונות שלימות שמדינת ישראל החזקה מפחדת להיכנס אליהם. לא מדברים על ביטחון התושבים כשאנשים נרצחים על חניה. כל הבעיות האלו נשארו קיטורים של שמאלנים ולא יותר מזה. מה שכן מתחיל להיות מרכזי בשיח הציבורי זה המגזר הציבורי. או יותר נכון הבעיה שנקראת המגזר הציבורי. זה התחיל עם החייאת המונח של "מגזר שמן ורזה", ממשיך לנתונים מפוברקים על כך שעובדי מדינה עובדים רק שליש מהשנה (מזכיר את מה שמגזר המורים עובר כל שנה), שמדובר במאות אלפים של עובדים שממש לא מצדיקים את העסקתם או משכורתם, והנה חדשות הבוקר "עובדי מדינה דיווחו על חופשת מחלה ושהו בו בזמן בחופשה רגילה". הנתון הבא הוא איזה עובדי מדינה מקבלים מתנות לחגים עם פילוח מי מקבל יותר ומי פחות. כל יום או יומיים מסבירים לנו ששכר עובדי המדינה הוא הגורם העיקרי לגירעון שלנו במדינה. איכשהו הפכנו להיות אויבי הציבור.
אני מזהה כאן מהלך שתחילתו בהשחרת מגזר שלם שבאמת עובד ושנותן שירות לכלל הציבור, כדי לבצע מהלכים פוגעניים בתנאי התעסוקה שלנו בהמשך. כדאי שחבריך לוועדים ולמרכזי השלטון יתעוררו ומהר, כי נראה לי שכולנו על הכוונת של האוצר אחרי הבחירות. אוהב אותך".
יו"ר הוועד המדובר בחר שלא לענות לי. נפגשנו לאחר כמה ימים. שאלתי אותו אם הוא קרא את מה שכתבתי לו, והוא ענה שכן. "ומה דעתך" שאלתי. "אלו דעות של שמאלנים". ענה.
זה מה שחסר לי. שמישהו יחשוב שאני שמאלני.

תאריך:  11/03/2019   |   עודכן:  11/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
כשבאנו, לא עלו הרבה, מטרים ספורים    עכשיו, איך הגיעו לרום כזה? אין, לא ראיתי מעודי, תמר שארג כל כך אל על
דן מרגלית
הגרעון מעיד כי האכיל אותנו לחם-לא-לנו, והטיס אותנו לחו"ל בכרטיסים שנקנו על חשבון ילדינו ונכדינו
עומר מואב
חניה ליד הבית לא צריכה להיות בחינם: רובנו סבורים שרצוי לגבות תשלום על שימוש במשאב ציבורי במחסור, שיש לו שימושים חלופיים, וחניה ליד הבית אינה יוצאת דופן בכך
יוני בן-מנחם
נמשכים המגעים להשגת הבנות בין ישראל לחמאס בנושא ישום הרגיעה בגבול הרצועה. גורמים בחמאס טענים כי הדיונים מושפעים ממערכת הבחירות בישראל וחלק מההבנות ייושם רק לאחר הבחירות
עו"ד יוסי דר
ראש הממשלה מסר את משרד המשפטים בידי איילת שקד ששמה לה למטרה להרוס את בית המשפט העליון במתכונתו הנוכחית    שי ניצן הבין היטב שצו-השעה הוא להציל את בית המשפט העליון מציפורניה של איילת שקד, והדרך עוברת דרך השגת ראיות נגד נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il