X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיוני ההסגרה היו אמורים להתחיל כבר באפריל, אך נדחו לבקשת התביעה בחודשים האחרנים ביסס אכסנדר את אחיזתו בנמיביה באמצעות השקעות במיזמי נדל"ן ובצעדים המנסים להציג אותו כאיש עסקים המתעניין בנמיביה ובבעיותיה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הדיונים בבקשת ההסגרה של מייסד ויו"ר קומברס טכנולוג’י לשעבר, קובי אלכסנדר, מנמיביה לארה"ב יחלו, במידה ולא יידחו שוב, מחר. דיוני ההסגרה היו אמורים להתחיל כבר באפריל, בבירת נמיביה, וינדהוק, לאחר שנקבעו לפני כחצי שנה, אך נדחו לבקשת התביעה מסיבה שלא צוינה בפני השופט הנמיבי וללא התנגדות מצד עורכי דינו של אלכסנדר.
אלכסנדר, 54, נשוי ואב לשניים, הגיע לנמיביה ביולי האחרון עם משפחתו, לאחר שנמלט מארה"ב דרך ישראל טרם הגשת כתב האישום נגדו בפרשת האופציות בקומברס. אלכסנדר מואשם ב-35 סעיפים הקשורים בחוקי ניירות ערך בארה"ב. בכתב האישום נטען כי הוא, לצד וויליאם סורין, היועץ המשפטי לשעבר, ודיוויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים לשעבר, עסקו בבקדייטינג - שינוי רטרואקטיווי של מועדי הענקת אופציות לעצמם, למנהלים ולעובדים אחרים בחברה באופן שהיטיב עם מקבלי האופציות.
עוד נטען כי שלושת הבכירים שיקרו למשקיעים מוסדיים בחברה, ומסרו לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) דיווחים כוזבים בנוגע לתוצאות הכספיות של החברה.
מי שלא ברח מאימת השלטונות האמריקנים הוא סורין, עליו נגזר לפני כחודש מאסר של שנה על חלקו בפרשת הבקדייטינג. גזר הדין ניתן לאחר שסורין הודה בעבר בפני בית המשפט הפדרלי בברוקלין בעבירה אחת של קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך, הונאת דואר והונאה בתקשורת האלקטרונית.
"התרגילים" של אלכסנדר לא משתנים וגם השבוע, באופן דומה לסאגה שהתרחשה לפני חודש וחצי, הוצבו מטעמו שלטים מטעמו המהללים את עברו העסקי והעניין שהוא מגלה בנמיביה.
הדיונים בנוגע לבקשת ההסגרה של אלכסנדר לארה"ב עשויים להימשך זמן רב. גורמים מקומיים בנמיביה אף העריכו בעבר כי ייתכן ומדובר בשנים ארוכות. בינתיים, יש להניח כי אלכסנדר ישאר אדם חופשי וירחיב את השקעותיו בתחומים בהם נמיביה משוועת לעזרה. הערכות גורסות כי לאלכסנדר יש לא מעט מזומנים בחשבונות הבנק שלו בנמיביה - על-פי דיווחים הוא העביר 120 מיליון דולר נמיבי למדינה - כ-17 מיליון דולר אמריקני.
בחודשים האחרונים ביסס אלכסנדר את אחיזתו בנמיביה. זאת, באמצעות השקעות במיזמי נדל"ן וצעדים המנסים להציג אותו כאיש עסקים המתעניין בנמיביה ובבעיותיה. לפני כחודש וחצי דווח כי אלכסנדר הכריז על חלוקת מלגה בגובה 150 אלף דולר נמיבי, כ-21 אלף דולר אמריקני. ההכרזה לוותה בהודעה ארוכה לעיתונות של משרד החינוך הנמיבי, ובה פורטו יכולותיו העסקיות והתרומה שלו למדינה. בחודש שעבר הודיע אלכסנדר, באמצעות אשתו חנה, על תרומה בסך 22,400 דולר לשיפוץ ולהקמת שירותי סניטריה בבתי ספר ובגני ילדים.
נראה כי אלכסנדר ממשיך לנסות ולקנות הן את ליבו של הנמיבי הממוצע והן את לב הממסד. ככל שעוברים החודשים, מצליח אלכסנדר להתחבב יותר ויותר על השלטונות במדינה, המשוועת להשקעות זרות וידע עסקי.
יש להניח כי "תרומתו" של אלכסנדר והשקעותיו ילקחו בחשבון גם במשפטו, שכן מערכת משפט במדינה - שלא ממש רוקדת לחלילה של מעצמת העל ארה"ב - תמצא את הדרך לתגמל את האישיות העסקית והפילנטרופית של אלכסנדר.

תאריך:  08/06/2007   |   עודכן:  08/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קובי אלכסנדר הציף רחובות בירת נמיביה בשלטים המהללים אותו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
קובי אלכסנדר - הנדיב הידוע
מזרחן  |  8/06/07 00:52
2
גידמאק של נמיביה!!! ל"ת
עובר אורח  |  8/06/07 01:56
 
- לא נראה לי..לא לא ל"ת
נה  |  9/06/07 10:56
3
הגאידמאק של הנמיבים :-) ל"ת
חבר של קובי  |  8/06/07 05:07
4
נמיביה מועמדת ל,טפול אמריקני"
ג'ורג' בוש  |  8/06/07 10:32
5
ישראל צריכה כזה בכל אפריקה
תפוזו  |  8/06/07 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
המפקד שתועד מנבל את פיו יהיה סגן מפקד מחוז    מפכ"ל המשטרה יפרסם במהלך השבוע הבא את סבב המינויים של תתי-הניצבים המיועדים לכהן כסגנים של מפקדי המחוזות במשטרת ישראל
מתי טוכפלד
יו"ר הליכוד אמר את הדברים בראיון לתחנת הרדיו רדיוס    לדבריו, לאחר שדרש כי ישראל תמשיך להחזיק בחרמון,הסכים לכך הנשיא הסורי
עידן יוסף
הערב נחשף כי יום לאחר הפריימריז הורה שר התשתיות הלאומיות לחבר לחשמל משפחות ביישובים בהם זכה ברק לתמיכה רחבה    בן-אליעזר בתגובה: "מדובר בעלילה שקרית"
מערכת ONE
הקופץ במוט הבכיר של ישראל ינסה את מזלו בבירה הרוסית    אלוף ישראל בקרב 10, חאמד רוסלן, ישתתף באליפות צ'כיה וינסה לנצח את אלופי העולם ואירופה
מערכת ONE
הטניסאי הישראלי ובת זוגו, נטלי דשי הצרפתיה, הציגו משחק נפלא וזכו בטורניר הזוגות המעורבים בפאריז לאחר ניצחון 5:7 ו-3:6 על סרבוטניק וזימוניץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il