X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ש ציבורים שלמים שכדאי במיוחד לבדוק מה איתם למשל, אנשים שבעבר הצביעו למפלגות בוטיק במרכז חשוב לשכנעם, ופעמים רבות אפשר
▪  ▪  ▪
להגביר את ההשפעה [צילום: יוסי זליגר]

למי כדאי להצביע? אני עומדת לאכזב אתכם. אם את או אתה תומך בימין ומצביע/ה בתוך גוש הימין, זה לא עד כדי כך חשוב למי בדיוק. תבחרי את איזו מפלגה, תחליט אתה איזו מפלגה. אבל מה שכן חשוב, הוא "הסוד הגדול" של תקופת הבחירות, הסוד שאיננו יודעים ולכן גם איננו מיישמים. הסוד הזה לא קשור להצבעה שלך - אלא להשפעה שלך.
הרבה מאוד מחקרים פסיכולוגיים מאשרים לנו, שאנשים הם ייצורים חברתיים מאוד - הם מושפעים מאנשים. ובכל זאת, באופן מפתיע, רובנו לא טורחים להשפיע על סביבתנו החברתית, בימים שלפני הבחירות, גם כשאנחנו יודעים שכל המדינה, ממש כעת, מתלבטת איך להצביע. כשאתה דואג להשפיע על סביבתך, ואני לא, המשמעות היא שאתה מממש באמת, עד הסוף, את זכות ההצבעה שלך - ואילו אני רק חצי-מצביעה, או רבע-מצביעה. למשל, אם אתה מצביע בעצמך, ואתה גם משוחח עם האחיין שלך בן ה-19 שמצביע לראשונה, ואתה גם משכנע את השכנה שלא חשבה להצביע שבכל זאת כדאי, ואתה גם מקפיץ את הסבא בבניין הסמוך לקלפי כי יש לך תחושה שאחרת יהיה לו קשה להסתדר עם מקל ההליכה - המשמעות היא, שאתה הצבעת 4 פעמים, ואני הצבעתי פעם אחת בלבד ולכן אתה משפיע פי 4 יותר ממני. וככה מוכרעות בחירות.
מעניין הדבר, נוכחתי לדעת לאורך השנים, כי רוב מי שיודעים את הסוד החשוב הזה, דווקא תומכים בשמאל. ייאמר לזכותו של גוש השמאל, שהם יודעים שלא באים לקלפי לבד. רק הימין לא מספיק יודע זאת. אילו היינו יודעים זאת בבחירות הקודמות, כבר מזמן לא הייתה בעיה יותר, עם הבג"ץ שאישר את הח"כים הערבים ולא את בן-ארי. הרי לחקיקה הנדרשת כדי לרסן את האקטיביזם השיפוטי, לא חסרו הרבה אצבעות בקדנציה הנוכחית. אילו רק כל אחד מאיתנו היה משפיע קצת יותר, בשבוע לפני הבחירות ב-2015, היינו מצליחים להגיע לרוב בכנסת בעד רפורמה בבג"צ.
עקרון ההשפעה
נכון, אין בכוחי לדאוג לכך שאחרים יצביעו בדיוק כפי שאני רוצה. אבל יש בכוחי לדאוג לכך, שאחרים יצביעו יותר לימין. אם אני מתעניינת במישהו, ושואלת למי הוא חשב להצביע, הוא יגיד, נניח, "או לגנץ או לבנט". ואם אתעניין, הוא גם יסביר מדוע. לאחר שאמר זאת, תוכל לומר לו, למשל, שעדיף לדעתך בנט, ותסביר לו מדוע. אם הוא אומר: חשבתי להצביע לש"ס, או אולי למפלגת העבודה, תוכל לעודד אותו שיצביע ש"ס. זהות או מרצ? תוכל להמליץ על זהות.
אבל אם מישהו אומר לך, "אני מצביע או ליכוד או עוצמה יהודית", או "בנט או סמוטריץ", שם לא בטוח שכדאי שתתערב. עדיף לנצל את הזמן שיש לך איתו על-מנת להסביר לו את העקרון הלא-ידוע, שלא די להצביע, וצריך גם להשפיע. שהרי, הוא מתלבט בין מפלגות בתוך גוש הימין, ולכן יותר חשוב שהוא יבין את עקרון ההשפעה, מאשר שהוא ישוכנע להצביע למפלגה ימנית זו ולא לזו. הוא גם "יעביר זאת הלאה" - לאחר שהסברת לו את העקרון, הוא יוכל לדבר עם מצביעי ימין נוספים, ואז גם הם ילמדו את "עקרון ההשפעה".
יש ציבורים שלמים שכדאי במיוחד לבדוק מה איתם. למשל, אנשים שבעבר הצביעו למפלגות בוטיק במרכז. חשוב לשכנעם, ופעמים רבות אפשר. למשל, צעירים וצעירות, עוד יותר. למשל, עולים. למשל, אנשים שלא שולטים בעברית (גם אם חיו כאן הרבה שנים). למשל, קשישים. למשל, חולים ונכים ואבלים ויולדות. כל הציבורים האלה, מוחלשים אלקטורלית. תעזרו להם לעזור לעצמם. אם רק תדברו איתם. הם לא יקבלו בפרצוף מדינה פלשתינית במרחק אופניים מהבית שלהם, והם יודו לך מאוד בעתיד על כך שעזרת להם לשמור על המשפחה. ואגב, אם כבר דיברת עם מישהו, יומיים לפני יום הבחירות או שבוע לפני, כדאי גם להרים אליו טלפון ביום הבחירות עצמו!
יוצאים לשטח, אפוא! יש פער עצום בין הימין לשמאל, בכל הנוגע לארץ ישראל, ולתפקיד הבג"ץ, וליחס למסורת, ולהוראות פתיחה באש, ולהסברה ודיפלומטיה, ועוד ועוד. אל תבזבזו את הימים שנותרו עד ה-9 לאפריל. כי ישנם מצביעים - מכרים שלך, חברים לעבודה, שכנים, חברים למילואים - שרק מחכים לשמוע ממך. מדוע הם מחכים רק לך? כי אותי הם לא מכירים, ואותך כן. פני אליהם, אל תאכזבי אותם. הימים האלה הם עת רצון, חשוב לנצל כל יום וכך נמשיך ליהנות ממדינה יהודית מכובדת עם זקיפות קומה. ציונות כבר אמרנו?

הכותבת היא פעילת ציבור ובעלת תואר מ"א בפסיכולוגיה.
תאריך:  31/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ש"ס
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
אורן שמיר
אם ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה וייפלט מהחיים הפוליטיים, יהיה בזה רק אשם אחד: שיכרון הכוח ותאוות השלטון שלו עצמו    ההסבר מדוע החליט ליברמן להוביל את העלאת אחוז החסימה, ספוילר: זה לא קשור ב"משילות"
עידן יוסף
השר ארדן אינו שולל ממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן ומינוי בני גנץ לשר הביטחון    נתניהו מיהר להגיב כי לא יתן את תיק הביטחון למי שתופר עלילות דם נגדו, אך נמנע מלהכחיש אפשרות לקואליציה עם כחול לבן
אפרים הלפרין
או במילים אחרות: בין מושחת חזק ורציני ובין מושחת חלש ורדוף פחדים, אני אעדיף את המושחת החזק והרציני
עמי דור-און
היוצא למלחמה ערוך וחמוש לקרב, אינו יכול להיות בטוח כי נצחונו מובטח. ועל כך נאמר "אל יתהלל חוגר כמפתח"
אפרים הלפרין
לא הסתפקתי בקריאת הכותרות, לא הסתפקתי בקריאת הפתיח, אלא נכנסתי לעומקו של הפרק על המגה-פרויקט בן 50 מיליון שקל לפני חומרה ולפני תחזוקה, אשר העניקה צמרת המשטרה לחברה ז"ל של בני גנץ ורם בן-ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il