X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: תקשורת זו לא פוליטיקה - תשאלו את לפיד די להדרת נכים לפיד מודל הימין? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
לפיד. פער גדול [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

לפיד הטירון
יאיר לפיד הוא עיתונאי ותיק ואיש תקשורת מצויין. לכן אין ספק שהוא האיש המתאים לנהל את קמפיין הבחירות של מפלגת 'כחול לבן', יותר מרמטכ"ל בני גנץ, החסר כל ניסיון פוליטי ותקשורתי.
ועם זאת, רב הפער בין ניסיונו וכישוריו התקשורתיים של לפיד לכישוריו וניסיונו הפוליטיים שהם דלים יותר. לפיד כיהן רק קדנציה אחת בכנסת ובממשלה כשר אוצר בינוני ביותר. אז נכון שאת כל הקדנציה הוא ניצל לקמפיין בחירות מסיבי ויסודי לו ולמפלגתו בכל הארץ. אך האם מכאן הוא באמת יכול לקפוץ לראשות הממשלה, וּלנהל מדיניות ביטחונית, מדינית, דיפלומטית, חברתית וכלכלית של מדינה שלימה? שלא לדבר על גנץ הטירון.
ניהול מדינה הוא לא משחק לוטו, שאפשר להמר עליו. רק אישיות פוליטית ותיקה ומשופשפת, שהוכיחה את עצמה בכל המישורים, וחוללה נפלאות בתחום יצירת מערכות דיפלומטיות עולמיות חסרות תקדים, כמו בנימין נתניהו, ראוייה להוביל את המדינה.
די להדרה
אין ספק שחלה התקדמות ביחס החברה והממסד כלפי בעלי מוגבלויות. המגמה של משרדי הבריאות והרווחה היא כיום לשלב נכים בקהילה. יותר ויותר חברות ציבוריות, ממשלתיות וּפרטיות מעסיקות בעלי מוגבלויות, ביניהן 'בזק', רשת בתי קפה 'ארומה', בתי משפט ועוד. יתרה מכך, הנכים משתתפים בתחרויות ספורט, בתערוכות אומנות וכדומה. מהם אף משתלבים בצבא וּבמסגרות חינוך רגילות.
עם זאת, המצב רחוק מלהיות מסַפק. למרבה הצער גם בעידן המודרני של שנת 2019, עדיין קיימת רתיעה מפני נָכים פיזיים ונפשיים, הסטיגמות והדיעות הקדומות שולטות לגביהם בחברה. ייתכן גם שהמעסיקים חוששים שהנָכוּת תפגע ביעילותם המקצועית של הנכים. משום כך, למרות ההתקדמות, הם עדיין מוּדרים מעבודה, מדיור (גם מחשש שיורידו את ערך הדירות) וּמבילוי בקהילה.
צריך להגביר את המוּדעוּת הציבורית כלפי הנכים, בקמפיינים, במתנ"סים, בגנים וּבבתי הספר, להציגם כבני אדם יוצרים וּמועילים לכל דבר, וּבכך להסיר את הרתיעה והסטיגמות מהם, וּלשלבם בחברה וּבעבודה. כמו-כן יש להטיל קנסות כספיים על המדירים. כי הוּכח שהישראלי המצוי לומד דרך הכיס.
על כל המדירים נכים לזכור, שאין להם תעודת ביטוח שלהם או למשפחתם זה לא יקרה. כי אז, עם כל הכאב, הם ימצאו את עצמם יום אחד בצד השני של המתרס. וחבל.
יקיר הימין?
"אני מוכן לַמַנות אחד עשר יורם שפטלים לעליון". וּמי הדובר? לא אחֵר מאיתמר בן גביר, חבר מפלגת 'עוצמה יהודית' השואף להיות שר משפטים בממשלת ימין.
עם כל הכבוד לעורך דין המוכשר, הרהוט והנמרץ, מר בן גביר ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר. בראיון לתקשורת אתה הצהרת קבל עם ועדה שאחד הקווים האדומים שלך הוא לא לייצג מחבלים. צר לי, אולם יורם שפטל, יקיר היָמין, המועמד שלך לעליון, שהגדלת עשות והפכת אותו למודל - ייצג פושע נאצי לכל הדיעות - שזוהה גם כאיוואן האיום מטרבלינקה - ואף לאחר ערעור לעליון שיחרר אותו מגזר דין מוות שהוּשת עליו בבית המשפט המחוזי.
האם אין זה גרוע אף מייצוג מחבל? אז איך זה ששפטל בחלקת לשונו הימנית (ללא ספק כהסוואה על הבגידה בעמו) מצליח לעבוד על כל הציבור הימני, שנִשבה בקסמו, כל הזמן, והפך למודל וסמל של מחנה הימין?
פסוקו
דרום -אדום ל'משמרת': תחזיקו מַמָּ"ד!

תאריך:  31/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
סוזי דים
ש ציבורים שלמים שכדאי במיוחד לבדוק מה איתם    למשל, אנשים שבעבר הצביעו למפלגות בוטיק במרכז    חשוב לשכנעם, ופעמים רבות אפשר
אורן שמיר
אם ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה וייפלט מהחיים הפוליטיים, יהיה בזה רק אשם אחד: שיכרון הכוח ותאוות השלטון שלו עצמו    ההסבר מדוע החליט ליברמן להוביל את העלאת אחוז החסימה, ספוילר: זה לא קשור ב"משילות"
עידן יוסף
השר ארדן אינו שולל ממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן ומינוי בני גנץ לשר הביטחון    נתניהו מיהר להגיב כי לא יתן את תיק הביטחון למי שתופר עלילות דם נגדו, אך נמנע מלהכחיש אפשרות לקואליציה עם כחול לבן
אפרים הלפרין
או במילים אחרות: בין מושחת חזק ורציני ובין מושחת חלש ורדוף פחדים, אני אעדיף את המושחת החזק והרציני
עמי דור-און
היוצא למלחמה ערוך וחמוש לקרב, אינו יכול להיות בטוח כי נצחונו מובטח. ועל כך נאמר "אל יתהלל חוגר כמפתח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il