X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכאל מירו עיתונאי אזרחי וחוקר בתחומי חברה וסביבה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אולי כעת בעקבות בחירות 2019 הגיעה העת לומר "שלום". להפרד מהמפלגות הסקטוריאליות כעת הגיע הזמן לעבור למפלגות שיש בהן אידיאולוגיה ברורה ושיתוף כמה שיותר מלא של המגזרים המייצגים את הזרם האידיאולוגי
▪  ▪  ▪
אידיאולוגיה ברורה [צילום: יוסי זליגר]

מה קרה לנו מאז הבחירות? יש מגעים קואליציוניים, רגועים ובאווירת חג. לבנימין נתניהו אין בעיה להקים ממשלה, השאלה היא רק המחיר ודומה שנכון להיום פוליטיקאים מוכנים לשלם כל מחיר נדרש כדי לשמור על הכיסא שלהם יציב ולא מתנדנד.
ובכל זאת בואו נשקיע עוד מחשבה מה קרה בבחירות האחרונות. הימין החדש לא עבר את אחוז החסימה, אבל חברי כנסת מהליכוד מציעים לאיילת שקד להתפקד ל"ליכוד". גורמים בליכוד מנסים לאתר את אלה שתמכו ברשימתו של משה פייגלין, להחזירם הביתה... והרשימה ארוכה.
דומה שבניגוד לדברים הנאמרים חדשים לבקרים ה"ליכוד" ומנהיגיו הפנימו את תוצאות הבחירות. הם פועלים בנחישות לאיחוד השורות, בצד הימני של המפה. אם מדובר במפלגה גדולה והרבה לוויניות, דומות. מסיבה זו הם פועלים לבניית מפלגה אחת גדולה שתעמוד לבחירת הציבור וכך לחזק את הממשלה שלא תהיה עוד תלויה בפיצול הכוחות, והכוונה לכל אותן מפלגות קטנות שמצליחות לעבור את אחוז החסימה ומחבלות ביכולת של ממשלה למשול מצד אחד ומן הצד האחר מפלגות מהגוש שאינן עוברות את אחוז החסימה הגורמות לאובדן קולות. המפלגה שנמצאת על הכוונת של ה"ליכוד" היא "כולנו". הכוונה היא לצרף אותה לליכוד בדרך כזו או אחרת. אבל עדיין הבעיה נותרה בעינה. ראש מפלגה שזכתה בבחירות בארבעה מנדטים הוא בעל כוח מיקוח כאילו היו לו פי כמה וכמה מנדטים.
את אותם הדברים בדיוק יש להפנות למרכז ולשמאל בישראל. ההישג יוצא הדופן של ההתארגנות הפוליטית, בזמן קצר, "כחול לבן", קבוצה של יוצאי צבא שחברה למפלגת "יש עתיד" וגרפה אהדה לא מבוטלת של אזרחים שמחפשים שינוי. אכן האידיאולוגיה של ההתארגנות הזאת הייתה "רק לא ביבי", וכמובן זו לא אידיאולוגיה אלא לעומתיות בלבד. לעומתם מפלגת העבודה חבוטה וחבולה וכך גם מרץ. גם המפלגות הערביות איבדו מכוחם בגלל הפיצול.
כמובן אפשר להצמד לאמירות של גורמים ב"ליכוד" שחוזרים ומדגישים ש"כחול לבן" זכתה בקולות מבלי להציג אידיאולוגיה או תוכנית עבודה. אך אני מציע לראות זאת כתופעה שאין להתעלם ממנה. כדאי להבין שלצד שלושים וחמישה מנדטים של ה"ליכוד", יש מספר זהה של אזרחים שרוצים שינוי. הם נמצאים על סקלת המרכז והשמאל ומחפשים בית חדש. כעת הם בחניית ביניים, אמרו את שלהם בבחירות. הם לא אקטיביסטים, הם אזרחיות ואזרחים שרוצים מדינה ראויה להם ולבני משפחותיהם. מבחינה מדינית דעותיהם לא רחוקות מאלה של הליכוד, אבל מבחינה כלכלית הם רוצים תחרות מרוסנת, חינוך ממלכתי, רפואה ציבורית, שמירה על זכויות אדם ואזרח. במילים אחרות הם רוצים חברה שמאמינה בכלכלה חופשית מרוסנת, עם סולידריות וחמלה, חברה שסופרת את החלשים בדיוק כמו את האחרים.
מינימום מפלגות
כעת מוטלת המשימה על ראשי ההתארגנות כחול לבן, לאחד שורות, לבנות את הרשת החדשה של המרכז, שמאל. כן הכוונה לקרוא לאורלי לוי ולרשימתה ולעוד מפלגות קטנות שלא עברו את אחוז החסימה. לצד המהלך הזה יש לחפש את הדרך לפעילות פרלמנטרית משותפת ומכבדת עם מפלגת העבודה, מרץ והרשימות הערביות. כל זאת כדי שכבר בבחירות הקרובות תהיה התמודדות עם מינימום מפלגות, מה שיקל עלינו האזרחים לבחור.
אולי כעת בעקבות בחירות 2019 הגיעה העת לומר "שלום". להפרד מהמפלגות הסקטוריאליות. כעת הגיע הזמן לעבור למפלגות שיש בהן אידיאולוגיה ברורה ושיתוף כמה שיותר מלא של המגזרים המייצגים את הזרם האידיאולוגי.
ועוד הערה לגורם החשוב בפוליטיקה בכלל ובישראלית בפרט, התקשורת. רבות נכתב על תפקידה של התקשורת בחברה דמוקרטית. ההערה שלי היא לחברי בתקשורת הישראלית לבחון סוגיות לעומק, לא לרוץ ולפרסם כל ציוץ שעלה ברשת, גם אם הוא של נבחר ציבור. נכון להיום מי שמכתיבים את הקצב ואת התכנים אלו הם עיתונאי הרשת שמרביתם ממהרים לדלות ולשלוף ולהפיץ מידע מבלי לבדוק. לא אחת הם גם אלה שמאיצים ידיעות מסוג זה ומנכיחים אותם ברשת ומשם הדרך אל העיתונות המקצועית קצרה למדי.
הרשת מספקת לכולנו המון מידע, על העיתונאיות והעיתונאים באשר הם, מוטלת המשימה לבנות סיפורים עיתונאיים מלאים ולבדוק כל פריט מידע קודם לפרסומו. כל זאת למרות הזמינות המפתה מאוד, של המידע ברשת. זהו אמור להיות ההבדל העיקרי, בין העיתונות המקצועית לבין העיתונות ברשת. כאמור, לפי שעה, העיתונאים המקצועיים נוהים ומתנהגים כעיתונאי רשת וחבל. האזרחים בכלל והפוליטיקאים בפרט, זקוקים עד מאוד לעיתונאים שיעשו להם סדר בבלגן שיוצרים מקבלי ההחלטות מכל עבר.
בנקודה זו העיתונות יכולה להחזיר את נבחרי הציבור אל המסלול, מה שמחייב אותם, את העיתונאים, לחזור למסלול של עיתונות מקצועית. בנקודה זאת חייבים להבחין בין הפוליטיקאים שהלכה ולמעשה הם עיתונאי רשת, כמו כל האחרים ובדרך זו עוקפים את הסינון המקצועי. עובדה שמחייבת את העיתונות המקצועית, לעשות "נוהל עצור" ולבחון את עצמה כיצד מחזירים את הגלגל לאחור או לפחות מאטים את קצת ההנכחה של ידיעות לא מאומתות באמצעות כלי התקשורת המקצועיים באשר הם.

תאריך:  29/04/2019   |   עודכן:  29/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצל הפוליטיקה הישראלית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ניוז אחד נעשה סאטירי ?
ארי כספי  |  29/04/19 17:52
2
שני העמים החיים כן ייפרדו
משה דב  |  30/04/19 13:48
3
במאמרך
שמ  |  5/05/19 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
אפרים הלפרין
אנו יודעים שגוף מנהלי רשאי לפעול אך ורק מכוחה של הסמכה מופרשת, אז האם מותר לגוף מנהלי להרחיב את סמכויותיו הרבה מעבר לכתוב בחוק, תוך שהוא חודר לסמכויות מפורשות של גוף מנהלי אחר?
ד"ר יחיאל שבי
שיעור ההצבעה הנמוך בקרב הציבור הערבי נבע מניכורו של ציבור זה מהמפלגות הערביות, הנתפסות כגורם מתסיס ומפלג המוציא דיבת הערבים רעה בקרב עמיתיהם היהודים    ערביי ישראל זקוקים לפיכך להנהגה שתעמיד בראש סדר העדיפויות את הדאגה לצורכיהם, ובמקביל על ממשלת ישראל לפנות ישירות לאזרחיה הערבים ולקדם את שילובם בחברה הישראלית
צ'לו רוזנברג
העובדות אינן חשובות. התעמולה הנלוזה של ביבי הצליחה    ויש לזכור שהליכוד זכה ב-35 מנדטים, היינו פחות מ-1/3 מכלל המושבים בכנסת
אפרים ענבר
למרות מערכת הבחירות הצורמת, השורה התחתונה שלה בנושאי החוץ והביטחון החיוניים היא שקיימת אחדות רבה. רוב הציבור הישראלי - כולל האופוזיציה - מסכים למעשה עם מדיניות של נתניהו
יואב יצחק
שותפותיו הפוטנציאליות של נתניהו הן הלוחצות לחקיקת פסקת ההתגברות, בעוד הוא מעדיף לשמור על סטטוס-קוו    דרעי, חיים כץ ודוד ביטן לא יוכלו להתמנות לשרים    נתניהו יצטרך לשלם מכיסו לעורכי הדין ששכר, בטרם יהא זכאי ציבורית ומוסרית לגייס תרומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il