X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפתע הכל מלא הרבה אנשים מטיילים לאורך הרחוב, המון דוכני מזון ומתנות וביניהם סוסי פוני וילדים רוכבים עליהם
▪  ▪  ▪
ניקה את העיר [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

הייתי בטבריה פעמים רבות (החל מימַי בתיכון) ובפוסט האחרון מאוקטובר 2016 כתבתי, בין היתר, "זכרתי שהייתה זו פעם עיר נופש עם הרבה אתרים ובראשם - הכנרת והטיילת שלחופה. היום ראיתי עיר בקריסה, עם בתי מלון גדולים שנראים קצת מרופטים".
עכשיו חזרתי אל טבריה בגלל פסטיבל עין גב לשירים ישראלים ישנים. זו הפעם ה-76 שמתקיים הפסטיבל הוותיק ביותר בארץ. אבל על טבריה רציתי לכתוב היום. בניגוד לעבר, מצאתי עיר חדשה. נקיה ומצוחצחת. עיר תיירות למהדרין, שיש לה מה להציע ויש לה עוד מה לשפר לטובתנו, שוחריה, שבאים לבקר אותה ואת הכינרת המופלאה. במשך 15 שנה שלטה ש"ס בעיר, שבעבר הייתה "עיר קודש", אחת מארבע. אבל לא קודש הביאו אנשי ש"ס לטבריה, אלא לכלוך וקריסה.
בביקור הזה, הופתעתי מאוד לטובה. אנשים שפגשתי ברחוב סיפרו לי שרון קובי, ראש העיר מאז 2018, כדבר ראשון ניקה את העיר. גייס תושבים וקבלנים והם צחצחו את המקום. כמתארח, ולא בפעם הראשונה, ירדתי אל השוק, הטיילת והחוף. אורו עיניי. קודם כל, ברחוב הראשי שהיה מלא דוכנים סגורים ומקצת החנויות פתוחות - לפתע הכל מלא. הרבה אנשים מטיילים לאורך הרחוב, המון דוכני מזון ומתנות וביניהם סוסי פוני וילדים רוכבים עליהם. השכרת הסוסים הקטנים להוליך ילדים, היא אחת מהרבה דוכנים שפועלים עתה ולא היו בעבר.
"ראש העיר הזה הביא לנו יותר מדי רוכלים", התלוננה מוכרת תפוחי אדמה מטוגנים בדוכן ברחוב. היא טעתה. אם ראש העיר הביא את הרוכלים - הוא דאג לנו, למטיילים. ראיתי אנשים מתגודדים סביב הדוכנים. לפתע, רציף הטיילת היה מלא אדם. כשהייתי בעיר בפסטיבלים קודמים של עין גב, לא היה כך. מבט חטוף אל הים הראה לי שתי ספינות תיירים ושלוש או ארבע סירות קלות. בביקור קודם הייתה ספינת תיירים בודדת. לבדה. השנה התברכה הארץ בשפע גשמים וגם הכינרת התמלאה. מה שלא עשה השלטון הדתי במשך שנים, עשה הטבע במשך השנה. כאשר נסענו לאורך החוף בואכה עין גב, ראיתי חופים מלאים במכוניות, שנוסעיהן נטעו אוהלים על החוף. מראה עיניים משובב נפש.
קווים של כבוד
חברת "קווים" הוסיפה בחשאי קו אוטובוס מצויין באזור המרכז - קו 256, אשר מאחד את מסלול קו 55 עם מסלול קו 56. מכיוון שלא נעשה לו פרסום, מעטים יודעים על הקו החדש. אם בעבר מתחתי ביקורת על החברה, מגיע לציין אותה גם לשבח.
דואר בלי בולים
מתוך מדריך הדואר: שולח של דברי הדואר המפורטים להלן, פטור מתשלום דמי דואר, אם הם נשלחים בדואר רגיל: מכתבים וגלויות לנציב מס הכנסה או פקיד השומה, בתנאי שרשום עליהם "מס הכנסה".

תאריך:  02/05/2019   |   עודכן:  02/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ש"ס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבריה עברה שיפוץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טבריה כמו לוד ללא הממשלה
רמי לוד49  |  3/05/19 13:08
 
- אינני מסכים
יאיר דקל   |  4/05/19 23:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
דור שהתבייש לדבר על כך    היום הראשון של מלחמת יום הכיפורים ב-1973 היה הרגע המכונן עבורי בהפנמת מהותה של השואה ומשמעויותיה
יוני בן-מנחם
ישראל מאשימה את ארגון הג'יהאד האיסלאמי בשיגור רקטה לעבר ישראל ונערכת לאפשרות שהוא ישגר רקטות לעברה לקראת יום העצמאות ותחרות האירוויזיון. בפועל, מי שאחראי לשיגור הרקטה הינו חמאס שמשחק משחק כפול ומשתמש בארגון הגי'האד האיסלאמי כקבלן משנה כדי להפעיל לחץ על ישראל בנושא הקלת המצור
ציפי לידר
בשולי הכותרות: קאליש-רותם - הוזה או ריאליסטית?    חסידות פורצת דרך    ולקינוח לשון באגורה
אלי אלון
על קופת הכרטיסים ועמדת מודיעין "אגד" בתחנה המרכזית של עפולה לא מופיעות שעות הפתיחה שלהן אלא שעות ההפסקה בלבד    נוסעים מתלוננים כי לא פעם הקופה סגורה ולא מאוישת גם בשעות הפתיחה
ציפורה בראבי
פעם, לפני שטייחו והצדיקו וניסו "להבין" את פשעי הנאצים, פעם, לפני שנים לא כל כך רבות, ידענו שעם ישראל עבר את אחת הזוועות הנוראות ביותר על-ידי מכונה משומנת טוב מידי של רוע    היום זה בדיונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il