X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסיכוי להגיע להסכם עם הפלשתינים, אפסי הערבים לא זנחו את תחביבם העיקרי: לרצוח ביהודים ככל שידם משגת הערבים והבריטים היו, לדעתי, בין הגורמים המרכזיים לרצח מיליוני היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. זאת עובדה - ואסור להתכחש לה
▪  ▪  ▪
טראמפ, קושנר [צילום: AP/Mary Altaffer]

אין כל סיכוי שאי-פעם ישרור שלום בין היהודים לבין הערבים. מן ההסכם שעליו טורחים נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יחד עם חתנו ג'ראד קושניר, אפשר יהיה לעשות עפיפונים. הערבים קוראים לעפיפון טיארה - וכך הם בדיוק יתייחסו להסכם השלום שיוצע להם. הם לא ירצו בו. לא לזמן קצר - ולא בכלל. הונחו בפניהם בעבר לא מעט הצעות דומות - ותמיד הם דחו אותן.
לטבוח ביהודים, באשר הם יהודים, מזה הם אף פעם לא רצו להניח את ידם. צריך רק להיזכר, לדוגמה, בטבח שנעשה באוכלוסייה היהודית בבגדד, בחג שבועות, בשנת 1941, בדיוק לפני 78 שנים, כדי להבין שהשנאה ליהודים אין לה דבר עם מה שהיהודים עשו ב-1967. היא לא נובעת מן "הכיבוש" של מה שנקרא, בזמנו, "הגדה המערבית". הפרעות ביהודים היו על-רקע אנטישמי מובהק. בדיוק כמו שהנאצים טבחו ביהודים, בהיקפים הרבה יותר גדולים, כמובן, גם הערבים רצחו ביהודים ללא כל סיבה. 179 יהודים, לפחות, נרצחו באותן פרעות (פרהוד, בערבית). 2,118 נפצעו. 242 ילדים היו ליתומים. רכוש רב נבזז.
הנספים נקברו בקבר אחים. גופם של רבים חולל. וזה לא היה אירוע שנולד בחלל הריק. קדמו לו שנים של הסתה ושל פגיעה ביהודים. הגבלות רבות הוטלו על היהודים בדיוק כמו בגרמניה. רבים איבדו את חייהם גם לפני הטבח הנורא הזה בעירק. חאג' אמין אל חוסייני, המופתי של ירושלים, היה שם. הוא היה שותף פעיל בהסתה נגד היהודים שהובילה לטבח הנורא. הנאצים היו בני בריתו של המופתי הירושלמי. שיטותיהם אומצו על-ידי העירקים.
הפרהוד לא היה, כמובן, אירוע בודד, מנותק מהשנאה שעלתה על גדותיה בכל המרחב. בהרבה ארצות ערביות אירעו מעשים דומים. אין דרך ליפות את המציאות. היא הייתה תמיד קשה. ללא שום קשר לרצונם של היהודים לחזור לארצם ההיסטורית, המוסלמים תמיד מצאו עילות לטבוח ביהודים. וזה קרה, כמובן, גם בארץ ישראל שאליה התחילו להגיע ראשוני הציונים כדי להקים בה בית.
ואם מישהו תוהה, אפילו ערבי אחד לא נושל מביתו לטובת הקמת יישוב יהודי. קרקעות נרכשו כדין כדי להקים עליהן יישובים. ועוד דבר: הארץ הייתה כמעט ריקה מתושבים. רוב-רובם של הערבים הגיעו אליה כמהגרי עבודה לאחר שהיהודים החלו לפתח מקומות עבודה עבורם. זרם המהגרים הלך והתעצם ככל שקרבה שעת ההכרעה. היו, ללא ספק, גם גורמים פוליטיים שדחפו את הערבים מכל האזור להגר לארץ ישראל - ולכן צריך לזכור כיום שחלק הארי של הערבים שמתגוררים בארץ ישראל, על כל חלקיה, אינם ילידים אוטנטיים של המקומות שבהם הם יושבים.
בד-בבד, הערבים לא זנחו גם את תחביבם העיקרי: לרצוח ביהודים ככל שידם משגת. יהודים רבים נרצחו עוד לפני הפרהוד בעירק; גם בארץ ישראל - וגם במקומות אחרים. במהלך פרעות 1936-1939 איבדו יהודים לא מעטים את חייהם; וזה קרה גם לפני - וגם אחרי. זכור לרעה, למשל, הטבח שנעשה ביהודי חברון; בירושלים, ביפו ובערים אחרות. למעשה, הערבים מעולם לא חדלו מלחפש יהודים כדי לרצוח בהם. התרה הנאצית תמיד קסמה להם.
אבל מה שהיה עוד הרבה יותר חמור, בעת ההיא, הייתה העובדה שהבריטים ששלטו אז בארץ ישראל מכוח כתב המנדט שניתן להם כדי להקים את ביתו הלאומי של העם היהודי, על כל שטחה של ארץ ישראל, המערבית והמזרחית כאחד, נרתעו מפני האלימות הערבית. כתוצאה מכך הם סגרו את שערי הארץ בפני המוני היהודים שביקשו לעלות אליה. אקט זה שנועד, כביכול, למנוע את הפרת האיזון הדמוגרפי, מנע מן היהודים שכבר הרגישו האדמה בוערת מתחת לרגליהם באירופה מלמצוא מחסה במקום שבו כבר נמצאה התשתית למדינה היהודית הקורמת עור וגידים.
בפועל, הערבים והבריטים היו, לדעתי, בין הגורמים המרכזיים לרצח מיליוני היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. זאת עובדה - ואסור להתכחש לה. דמם של מיליוני יהודים מרוח על ידיהם של הערבים. הם גם שיתפו פעולה עם הנאצים - והם גם גרמו לבריטים למעול בתפקידם. יש גם הסוברים שהערבים קיוו לכיבוש ארץ ישראל בידי הצבא הנאצי - ושהם כבר תכננו היכן יוקמו מחנות ההשמדה.
ואת העובדות ההיסטוריות האלה לא צריך לשכוח. אין לנו על מה להתנצל בפני הערבים. "העם הפלשתיני" קם רק לאחר מלחמת ששת הימים כתרגיל יחצני. אילו היה עם כזה, הוא היה נזכר במסמכים הרשמיים של חבר הלאומים, זה שהעניק לבריטים את כתב המנדט, ובהסכם סייקס-פיקו שבמסגרתו הבריטים והצרפתים חילקו ביניהם את המזרח התיכון. אומות העולם, לאחר מלחמת העולם הראשונה, הורו לבריטים להקים בית רק לעם היהודי, תוך שמירה על הזכויות האזרחיות של תושבי המקום. זה הכל - הארץ הייתה ריקה ולכן יכולים היו בחבר הלאומים להורות לבריטים את אשר הם הורו.
"קיר הברזל" שעליו דיבר זאב ז'בוטינסקי צריך להישאר איתן עד קץ כל הדורות. כדי שמי שרוצה להתנכל ליהודים ידע שהוא עלול לנפץ עליו את ראשו.

תאריך:  04/05/2019   |   עודכן:  04/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריך להתפכח מאשליות
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
מצויין שמשגב מזכיר את ענין
פ ר ה ו ד  |  4/05/19 06:02
 
- הבורות של משגב
משה דב  |  4/05/19 17:34
 
- משה, אני בדעתך. משגב היה
הרפז מהמרכז  |  10/05/19 11:01
 
- {{{ לא זבוטיסקי הקים את ישראל
ולא בגין או שמיר  |  5/05/19 15:14
2
עכשיו ? מי שלא התפכח לא יתפכח
יעקב עמר  |  4/05/19 07:29
3
סימני דמנציה
ארי כספי  |  4/05/19 08:45
4
"הגורם המרכזי לשואה"נוסח משגב
שלמה המגיב  |  4/05/19 09:19
5
המושג "עובדה" בנוסח עו"ד משגב
שלמה המגיב  |  4/05/19 11:28
6
לארי ושלמה עליכם ושכמותכם נאמר
בבר  |  4/05/19 12:51
 
- והדגנרטים מתחילים להגיב
שלמה המגיב  |  4/05/19 14:03
7
מאמר מצויין להנחיל ולחנך עליו! ל"ת
דניאל סבלדי  |  4/05/19 13:59
 
- ובמיוחד "לחנך" , דניאל
שלמה המגיב  |  4/05/19 14:16
8
תגובה פבלובית בולשביקית
חיון  |  4/05/19 18:08
 
- נו , עוד אוויל בתגובה פאבלובית
שלמה המגיב  |  4/05/19 19:59
 
- התכוונת לעצמך ?
חיון  |  4/05/19 20:44
9
על דברי חסר הלב שלמה
בבר  |  4/05/19 18:54
 
- צודק
חיון  |  4/05/19 19:29
10
לא חאג׳ ולא אמיית
אביב אורון  |  4/05/19 22:32
11
משגב - צירוף של פרנויה ובורות ל"ת
אורי זה אני   |  5/05/19 04:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
צ'לו רוזנברג
המדינה היהודית והדמוקרטית שהוקמה לפני 71 שנים נמצאת בסכנה ממשית משום שהממשלה שתושבע בעוד תקופה קצרה תשנה את אופיה ותהפוך אותה למדינת הלכה, מדינת סיפוח, הכל בשם הימלטות ראשה ממתן הדין
יוני בן-מנחם
תנועת פתח מאיימת על השיח' אשרף אלג'עברי שהקים השבוע מפלגה פוליטית חדשה בגדה תחת השם "מפלגת הרפורמה והפיתוח". למפלגה קשר הדוק לשגריר האמריקני דיוויד פרידמן והיא תומכת בסילוק הרש"פ והחלת הריבונות הישראלית בשטחי הגדה
מירב ארד
חיל-האוויר תקף בלילה מספר יעדי חמאס בצפון הרצועה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר ישראל    מאוחר יותר זוהו שני שיגורים מהרצועה לעבר שטח ישראל
יוני בן-מנחם
ישראל מאשימה את ארגון הג'יהאד האיסלאמי בשיגור רקטה לעבר ישראל ונערכת לאפשרות שהוא ישגר רקטות לעברה לקראת יום העצמאות ותחרות האירוויזיון. בפועל, מי שאחראי לשיגור הרקטה הינו חמאס שמשחק משחק כפול ומשתמש בארגון הגי'האד האיסלאמי כקבלן משנה כדי להפעיל לחץ על ישראל בנושא הקלת המצור
אליקים העצני
עוד זאת: כשהר'פ תקבל סטטוס של מדינה, שום כוח בעולם לא ימנע את איחודה מחדש עם עזה, ואזי יהיה למדינה הפלשתינית נמל ים שדרכו תכניס את הכל, ומי יודע, איזה ציי מלחמה עוינים תזמין?
רשימות נוספות
אושרה הריסה נרחבת של בנייה בלתי חוקית פלשתינית ביו"ש  /  איתמר לוין
סוכל פיגוע ערב הבחירות  /  איציק וולף
"המסר: חכו עשרות שנים"  /  איתמר לוין
הכספומט של הטרור  /  יוני בן-מנחם
ישראל כובשת את הירח  /  שאול מנשה
הדילמה של המלך עבדאללה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il