X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל למעלה ממחצית המנופים צברו ותק של כחמישים שנה בעוד שיש הגבלה לגיל כלי הרכב הנע על הכביש ושלל תנאי מבחן ורישוי המזכים רכב לנוע על הכביש, אין בישראל הגבלה בחוק לגבי גיל המנופים המותרים לשימוש
▪  ▪  ▪
מנופים ישנים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

אני החתום מטה, קלינסקי איתן, זכיתי ליבול "מבורך" של תגובות לעג מטובלות בגידופים לכתבות רבות שלי במשך למעלה מעשר שנים על הקטל הנפשע והבלתי נסלח, המבוצע לנגד עינינו על פיגומי הבניינים.
הבוז כלפי הופנה, כי לדעת המבזים אני מגלה אכפתיות לנושא, כי רוב ההרוגים על הפיגומים הם פלשתינים או פועלים זרים. התגובות האלו שחור על גבי לבן הודפסו, כשהלבן מבויש ונכלם מהשחור האפל המכסה את ים התגובות בעברית מובסת ומבוישת. אנשים שבזו לי, בזו למעשה לעיקרון קדושת החיים, שהוא לב לבו של ספר הספרים.
ועתה לעצם הנושא. רכבים שיוצרו בשנים 1970-1960 ונעים על הכבישים 59-49 שנים, בצדק יקפיד משרד התחבורה על מבחני רישוי והקפדה יתרה על אותם רכבים.
בישראל למעלה ממחצית המנופים צברו ותק של כחמישים שנה. בעוד שיש הגבלה לגיל כלי הרכב הנע על הכביש ושלל תנאי מבחן ורישוי המזכים רכב לנוע על הכביש, אין בישראל הגבלה בחוק לגבי גיל המנופים המותרים לשימוש.
איום בשביתה
על-פי מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשנים 2007 עד 2018 מחצית הקריסות היו של מנופים תשושים מכ-40 שנות עבודה ויותר. אין בישראל הגבלה על גיל המנוף. מנופים ישנים אינם נדרשים לעבור בדיקות בתדירות גבוהה יותר או פעולות שיקום.
לגבי נהג המוסמך לנהוג בכלי רכב ישנם כללים ברורים, שראשיתם עמידה במבחן נהיגה מעשי וגם בתיאוריה. הפעלה של מנוף זה שדה פרוץ. את הפריצה הזו ביקשה הסתדרות העובדים לסתום בהסכם, שנחתם עם הממשלה כדי למנוע את האיום בשביתה. סעיף אחד מ-17 סעיפי ההסדר בין ההסתדרות והממשלה היה קשור בהסדרה מי זכאי להפעיל מנוף. קביעת הסדרי רישוי, מבחני רישוי ובדיקה של הפעלת מנוף, גיל של מנוף שמותר להפעילו. כל פרט מההסכם הוא עדיין נכון להיום רק בבחינת נייר טואלט.
רווחת תופעת ייבוא כלי רכב חדשים הנעים על הכבישים. לא שמעתי על תופעת ייבוא רכבים משומשים. נכון להיום - 62% מעגורני הצריח הפעילים בישראל, הם ייבוא של עגורנים משומשים. ורבים הם משנות השבעים של המאה הקודמת.
נהג הנוהג בכלי רכב ללא רישיון זו עבירה. חברה ציבורית לא תעסיק נהג אם הוא לא יציג רישיון נהיגה. כיום באתרי הבנייה יש תוהו ובוהו מה משמש רישיון להפעלת מנוף. אין אותו נייר מסודר וברור שיש לנהג קטנוע.
סיני ללא שם
בישראל פועלים כ-2,000 מנופים. בכל הארץ יש כעשרה בודקי תקינות ובטיחות של מנוף. אם כל עובד יעבוד 360 ימים בשנה ללא חופשה וללא שבת, הוא יבדוק רק פעם אחת בחצי שנה תקינות של מנוף, כשזה רחוק מאד, רחוק מאוד מאוד מהתקן האירופי, המחייב בדיקה שבועית של תקינות מנוף.
השדה הפרוץ הזה שלעתים מסתיים בקטל והרג של עובדים הוא חלק מתופעה של הון, הון פרוע, שיחסו להון האנושי העובד, הוא אך ורק דרך משקפי ההון. כשזה היה פועל מולדבי, לרוב מולדבי ללא שם, פלשתיני ללא שם, סיני ללא שם, בולגרי ורומני ללא שם לא קמה זעקה. מנופים קורסים, פיגומים קורסים ועשרות פועלי בניין כל שנה מקפחים את חייהם.
למרבה הכאב, זו פעם ראשונה, שמהדורות החדשות פתחו בתיאור התאונה ביבנה וכותרות העיתונות זעקו די לקטל! כי הפעם זה לא פועל מולדבי או פלשתיני ללא שם, הפעם מדובר בארבעה פועלים ישראלים שיש להם שם. למרבה, הצער פתאום התעוררנו, כי לכל אחד מהם יש אישה וילדים הממתינים לאבא שכבר לא יחזור מהעבודה.
כיום, כשאנחנו מלבישים את מדינת ישראל בשלמת בטון ומלט מרקיעים במגדלים, מן הראוי, שלא יהיו בהם כתמי דמו של ההון האנושי היקר לכולנו.

תאריך:  20/05/2019   |   עודכן:  20/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די להרג על פיגומי הבניין
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
הבוז לך נובע מכך...
מגיב ותיק  |  20/05/19 13:11
 
- מגיב ותיק, תתבייש לך .
איצי.  |  20/05/19 15:22
 
- בפני מי אתנצל, בפני בור כמוך ?
מגיב ותיק  |  20/05/19 23:39
 
- תתביישו מגיב ותיק
תתבייש  |  21/05/19 09:46
 
- הנאלחות של המגיב הוותיק וותיק
איצי  |  20/05/19 16:35
 
- המגיב הותיק שכח לקלל
הידיד ב.ל  |  21/05/19 09:10
2
חבל שהמדינה לא מימשה את חובתה
חבל..  |  20/05/19 17:49
 
- היה גם הרוג באירוויזיון
עמוס שנער  |  21/05/19 00:08
3
שהפעם לא קילל רק לכלך
תודה למגיב ותיק  |  21/05/19 11:05
4
שהפעם לא קילל רק לכלך
תודה למגיב ותיק  |  21/05/19 11:05
5
ג'ונגל פרוע בחסות שר העבודה
ג'ונגל פראי  |  22/05/19 09:00
6
ג'ונגל פרוע בחסות שר העבודה
ג'ונגל פראי  |  22/05/19 09:00
7
ג'ונגל פרוע בחסות שר העבודה
ג'ונגל פראי  |  22/05/19 09:00
8
לחיים כץ אין פנאי לטפל בעניניו
לחיים כץ  |  22/05/19 09:37
9
מאחלת לך הרבה בריאות ל"ת
איה ממלבס  |  23/05/19 09:11
10
חתמה על הסכם עקר עם הממשלה. ל"ת
איפה ההסתדרות ?  |  23/05/19 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
כיום, כאשר שמיטת הכספים לא ממש מתקיימת באשר בעקבות הפרוזבול, נמצאו והומצאו לה אלפי עיקופים ומעקפים, בצדק או שלא בצדק, וכאשר לכל היותר 1% מהעם עוסק בחקלאות ועוד פחות מזה ממש מתפרנס ממנה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תזמורת העונות, המלחמה הבאה, אינם חלק מאתנו ומרקחת
יוסף אליעז
אם אדם אכן עבר חלילה עבירות שוחד בעבר, מי לידינו יתקע שתחת הגנת החסינות לא ימשיך בדרכו הנלוזה    כבר היו דברים מעולם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ארדן שים עין ומצלמה אלקטרונית בדרכים    הידעתם? ברל כצנלסון נגד החזיר    ולקינוח די לאלצהיימר
איתן קלינסקי
פרשת "בהר" מעלה נושא ערכי המחייב אותנו כחברה לשמוט חובות בשנה השביעית    יבול הארץ והחובות נשמטים באותה שנה    אנחנו מצוּוים, שאדם במצוקה החי בתוכנו לא יישמט מידינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il